Massiv lanseringspatch för Battlefield 3

Robot
Massiv lanseringspatch för Battlefield 3

Lägger till alla de sista grejerna i konsolversionerna av BF3, hälsar Dice.

#battlefield-3, #electronic-arts


Medlem
Massiv lanseringspatch för Battlefield 3

"Massiv" = 167MB? Sist jag kollade så var det här år 2011

Medlem

Det är ganska mycket för en release date patch


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Släpps inte BF3 på Torsdag?

Medlem

Håller med Wobbler! Massiv är snarare de där 1-3gb patcharna som BF2 har fått i tid och otid. Men en patch som ligger på 3-4 procent av den totala spelstorleken skulle jag knappast kalla massiv. Bra att det släpps innan release för oss den här gången.

Medlem

167 MB? Massiv?

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Håller med Wobbler! Massiv är snarare de där 1-3gb patcharna som BF2 har fått i tid och otid. Men en patch som ligger på 3-4 procent av den totala spelstorleken skulle jag knappast kalla massiv. Bra att det släpps innan release för oss den här gången.

+1

Medlem

1-3 GB är inte en patch, det är ett helt spel...

Medlem

Suck. Ännu ett överdrivet för att inte säga missvisande (eller bara okunnigt?) rubrikordval av FZ.

167 MB. Massivt? Verkligen?

Vem som helst som har någorlunda koll på spel, datorer och internet vet att 167 MB är tämligen lite i dagens sammanhang.

SE

Medlem

Det är en ganska stor patch för att vara en release patch.

Medlem

167 mb? Massivt? Okej?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Är PS3 versionen patch färdigt på blu-ray skivan? Det skulle iaf vara bra då kunde man bara installera det och inte behöva ladda ner det.

Medlem
Skrivet av Wetorp:

1-3 GB är inte en patch, det är ett helt spel...

Du sitter fortfarande och spelar gamla Diablo 2 va?

Medlem

167 mb? Det är hela 140 disketter!!!

Medlem

Allting är relativt. Om det är 167mb KOD så är det förbannat mycket.
Är det 167mb tweaks och småfixar är det också massivt.
Är det 167mb grafikuppdateringar och modeller/ljud är det inte så hemskt mycket.

Det är ganska mycket oavsett, för att vara releasepatch men jag ser minst en anledning till varför man släpper patchar efter man släppt spelet. Piracy, nån? Har inget emot att dom gör så med MP-spel dock, men hade det varit ett singleplayerspel hade jag fått krupp. Skapa behov helt i onödan.

Edit: Hoppas man kommer kunna spara patchen på hårddisken, så man slipper ladda hem det igen i onödan.

Medlem

Hur lång tid skulle det ta att ladda ner den här fjuttiga patchen med detta bredband?
http://www.bredbandsbolaget.se/bredband/bredband1000/index.ht...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Skrivet av ShavedEwok:

Suck. Ännu ett överdrivet för att inte säga missvisande (eller bara okunnigt?) rubrikordval av FZ.

167 MB. Massivt? Verkligen?

Vem som helst som har någorlunda koll på spel, datorer och internet vet att 167 MB är tämligen lite i dagens sammanhang.

SE

167mb är en ganska stor patch för att vara en releasepatch som somliga redan påpekat, för någon som har någerlunda koll på spel, datorer och internet så var det mycket korkat skrevet. (eller bara okunnigt?)

Medlem
Skrivet av Davio:

167 mb? Det är hela 140 disketter!!!

Underskatta inte disketternas makt.

Som sagt: vad patchen innehåller avgör om den är stor eller inte. Grafik/ljudbuggar? Nej, knappast massiv. Scriptade grejer, små tweaks och nätkod etc? Då är det definitivt en stor patch, särskilt som releasepatch.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Hur lång tid skulle det ta att ladda ner den här fjuttiga patchen med detta bredband?
http://www.bredbandsbolaget.se/bredband/bredband1000/index.ht...

Vilken korkad satans fråga.

Medlem

Folks gnällande och gråtande över fragzones rubriker/artiklar har börjat gå alldeles överstyr...
Har vissa verkligen inget bättre för sig än att överdrivet reagera på rubrikerna på en spelsida?
Visst, jag reagerade också på att 167mb kallades för en "massiv" uppdatering men vissa skriver ju såna idiotier att man undrar varför i helvete de spenderar sin tid här när allt bara verkar vara värdelöst.

hitta en bättre sida om ni avskyr fz så jävla mycket.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

För att vara en konsollpatch är den väl rätt stor ändå, dom brukar ju vara generellt sett mycket mindre än pc ditona.

Medlem

Sebastian Lind tar i från tårna när han kallar denna pyttepatch för massiv. Den tankas på sisådär 20 sekunder på mitt internet (har ca 11MB/s stabil hastighet).

Det är inte 2000 längre när 2mbit var grymt snabbt.

Medlem

Jag hörde att det ska komma en PC patch på release day som är 5gb!


signatur

Meep!

Medlem

kan även läggas till att xbox patchar på spel brukar i snitt ligga på 3-5 mb så jo det är rätt stort i jämförelse till vad man brukar tanka + att det är en release patch på det


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Jo0n:
Skrivet av Azureye:

Hur lång tid skulle det ta att ladda ner den här fjuttiga patchen med detta bredband?
http://www.bredbandsbolaget.se/bredband/bredband1000/index.ht...

Vilken korkad satans fråga.

Inte direkt som att den var till för att besvaras


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Orka hitta fel på varenda nyhet FZ skriver....

Medlem
Skrivet av Wetorp:

1-3 GB är inte en patch, det är ett helt spel...

Nej det är det inte. 2005, så var 3gb ett spel kanske men knappast idag. Jag minns friskt när jag tankade Bioshock demot 2007. Det låg på 1.8gb. Det är ganska svårt att hitta ett modernt spel som inte ligger över 8gb.

3gb är dock en extremt jävla stor patch, aka massiv. Tycker det är lite klantigt att kalla en 167mb stor patch för massiv, oavsett, speciellt med tanke på att vi snackar om Battlefield serien som för mig är delvis känd för att vara "präglad" av enorma patcher. BC2 har haft en och en annan maffig patch också.

Medlem
Skrivet av Wetorp:

1-3 GB är inte en patch, det är ett helt spel...

Nej det är det inte. 2005, så var 3gb ett spel kanske men knappast idag. Jag minns friskt när jag tankade Bioshock demot 2007. Det låg på 1.8gb. Det är ganska svårt att hitta ett modernt spel som inte ligger över 8gb.

3gb är dock en extremt jävla stor patch, aka massiv. Tycker det är lite klantigt att kalla en 167mb stor patch för massiv, oavsett, speciellt med tanke på att vi snackar om Battlefield serien som för mig är delvis känd för att vara "präglad" av enorma patcher. BC2 har haft en och en annan maffig patch också.

Allt är ju relativt...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Skrivet av KatOne:

Sebastian Lind tar i från tårna när han kallar denna pyttepatch för massiv. Den tankas på sisådär 20 sekunder på mitt internet (har ca 11MB/s stabil hastighet).

Det är inte 2000 längre när 2mbit var grymt snabbt.

Om någon hörde ett "BOM!" alldeles nyss så var det bara jag som tog i så mycket att jag sprack i tusen bitar...

123
Skriv svar