Newell: "Piratkopiering är inte en prisfråga"

Robot
Newell: "Piratkopiering är inte en prisfråga"

Nej, istället menar Mr. Valve att det handlar om att tillhandahålla en tjänst som är bättre än piraternas.

#valve


Medlem
Newell: "Piratkopiering är inte en prisfråga"

Håller med. Leverera kvalité och plötsligt vill man vara en ägare till spelet, inte en pirat. Det är alltid en skön känsla att få köpa spelet om man älskar det. Är det halvtaskigt blir man bara förbannad att man slängt pengar på det.

Inaktiv

Tur att någon börjar inse hur det ligger till med piratkopieringen. Just det här har väl dom flesta vetat om väldigt länge?

Medlem

Äntligen nån spel utvecklare som inte snackar i nattmössan. Smart grabb.

Medlem

Som stolt pirat och piratpartist vill jag säga att - så här är det. Gabe har helt rätt.

Varje gång UBIsoft lägger in rootkits på folks datorer, höjer priserna, stänger av folks installerare och kräver anslutningar och fan vet allt så växer mängden användare av TPB. Det är konsumentmakt.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Äntligen nån spel utvecklare som inte snackar i nattmössan. Smart grabb.

Precis. Han snackar i krabbmössan.

Medlem

Därför alla älskar Valve och deras utomordentliga produkter. Kolla på Ubisoft, de skjuter sig själva i foten konstant. Valve växer hela tiden.

Medlem

Håller med. Jag betalar ett par tusen om året för spel jag vill ha. Å den gången det är spel som släpps 1-2 veckor före i USA än tex Sverige tankar man ju hem om det är ett spel man vill ha. Vem vill vänta 2 veckor längre ?

Medlem

Valve brukar göra kloka uttalanden som inte är massa marketing bs. Så även denna gång.
Hade fler spelföretag brytt sig om sina spel efter release, patchat bort buggar samt tagit bort oschyssta rootkits som följer med vid installation hade vi sett mindre piratkopiering. Det är bra att spelbranschen tvingas sätta sig in i situationen istället för att ha kvar gamla grottmannaföreställningar i stil med "spel bra, pirat ond!".

Medlem

Helt rätt... håller med fullständigt =-)

Medlem

Skulle tro att de ryska kunderna är i ganska hög grad "företag" som säljer nycklar till andra eftersom de vanligtvis är betydligt billigare där..
Men ja, det stämmer nog väldigt bra det han säger, är det smidigare att köpa än att piratkopiera så gör man oftast det, även om det kostar lite pengar.

Medlem

Det som botas med en bättre tjänst botas lika bra med förståelse och kunskap om hur vårt samhälle fungerar - tillsammans med en attiityd.

Det hörs så väl att pirat-gänget har attitydproblem och kunskapsbrist och dessutom vägrar växa upp.

Det kommer alltid finnas en klick parasiter i samhället som tror grejen är att stjäla från andra - med barnets perspektiv att "jag vill ha, jag vill ha". De struntar i alla argument - de vill vara fröken tvärtemot hela samhället bara och ser sig som rebeller.

Inget att bry sig om.

Vanlig sund information eliminerar piratproblemet för stora massorna - klicken är inget att hänga upp sig på.

Medlem

Struntprat. Jag kopierar spel för att tjäna en slant. Jag kan spela i princip allt som släpps helt gratis.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag lånar vissa spel från internet för att jag alltför många gånger köpt dåligt producerade spel. Så man tröttnar efter x antal bottenskrap.

Men jag antar att det finns en orsak att dom inte släpper så många demos längre. Dom vill gärna dölja sanningen tills man köpt det digitalt på Steam eller hos annan leverantör och man inte längre kan byta tillbaka det.

Tänker bl.a. på Brink och Black Ops, som funkade otroligt dåligt på vissa datorer.

Medlem

Ser inte han lite ut som Robin Williams? (Fast med mer ansiktsfett)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Eller släpp spelen till ps3


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Struntprat. Jag kopierar spel för att tjäna en slant. Jag kan spela i princip allt som släpps helt gratis.

Du är åtminstone ärlig och inte massa dåliga ursäkter för att pirata.

Men vad skall du bli när du blir stor då?

Jobba ideellt kanske och låta samhället försörja dig. Det är den framtiden jag ser i alla fall....lycka till.

Inaktiv

folk tröttnar på att köpa grisen i säcken ,särskilt efter ultimata besvikelser som sp-kampanjen i medal of honor 2010

Medlem
Skrivet av riktigninja:

folk tröttnar på att köpa grisen i säcken ,särskilt efter ultimata besvikelser som sp-kampanjen i medal of honor 2010

Ja, och så har man inte pengar till alla spel som man vill spela.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Vad fan vet Newell egentligen!? Jag är så jävla lack på den gubben.

Medlem

mmm sanning med modifikation
tex är alltid väldans sugen på att ladda hem no-cd key crack till alla mina non steam games :X

Medlem

Sa han inte detta i en intervju för några år sedan? Detta är knappast en nyhet

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

mmm sanning med modifikation
tex är alltid väldans sugen på att ladda hem no-cd key crack till alla mina non steam games :X

Det är ju precis det han menar. Orka sitta och byta CD skivor som på stenåldern när piraten kan köra igång på en gång.

Gabe har helt rätt, man ska inte skjuta sig i foten som Ubisoft ständigt gör. Det är därför det går så bra för Steam, det är enkelt och det fixar med uppdateringar och allt som faktiskt gör det smidigare än att piratkopiera.

Medlem
Skrivet av cinderella:

Vad fan vet Newell egentligen!? Jag är så jävla lack på den gubben.

Troligtvis han som vet mest av alla inom industrin.

Testpilot

Det är ju rätt självklart han har rätt , steam är smidigare än piratkopiering. Med steam-reorna som finns är också priset lågt.

Medlem

Smidigare... Kanske.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kungen har pratat


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Sen underlättar dom ju inte direkt för sig när dom tvingar en att installera spyware för att kunna spela spel som t.ex. Battlefield 3...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Därför alla älskar Valve och deras utomordentliga produkter. Kolla på Ubisoft, de skjuter sig själva i foten konstant.

Att Ubisoft inte har lärt sig ännu är för mig en gåta. .

Medlem

Det enda är dock att dessa "tjänster" låser dig till dom, aka Steam.

123
Skriv svar