40 minuters intervju med Battlefield 3-producenten

Robot
40 minuters intervju med Battlefield 3-producenten

Lyssna på vad Battlefield 3-producenten Patrick Bach har att säga om Dice senaste fullträff.

#battlefield-3, #battlefield-bad-company-2


Medlem
40 minuters intervju med Battlefield 3-producenten

Låter som en gammal intervju. Ganska mycket bra information.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Men orka med den här "stockholms-engelskan". Otroligt vad vissa har problem med nån form av engelsk accent. Skulle nog föredra att svenskar använder nån form av brittisk accent. Anyways, kul att lyssna på...

Medlem

Njaee, det är jobbigare att lyssna på svenskar som försöker prata engelska med accent :P.

Medlem

Nej, det jobbigaste är att lyssna på allas kommentarer om hur svenskar pratar engelska...

OT: Nej

Medlem

Sammanfattning; Vi insåg att casuals var huvudmarknaden och satsade därför på att fördumma/örenkla och skapa en mysig liten CoD-klon. Sen räknar vi kallt med att PC-spelarna är okunniga nog (casual) att bara bry sig om grafik och visst fick vi rätt
Att de skiter i dedikerade servrar med kontroll, moddar, många spelare online, vapenbalans och liknande som det flera år gamla BF2 hade, tyder bara på att casuals regerar även på PC...

Medlem

Frostbite motorn äger! Hade velat ha ett Skyrim med Frostbite motorn fan vad nice det hade varit.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sammanfattning; Vi insåg att casuals var huvudmarknaden och satsade därför på att fördumma/örenkla och skapa en mysig liten CoD-klon. Sen räknar vi kallt med att PC-spelarna är okunniga nog (casual) att bara bry sig om grafik och visst fick vi rätt
Att de skiter i dedikerade servrar med kontroll, moddar, många spelare online, vapenbalans och liknande som det flera år gamla BF2 hade, tyder bara på att casuals regerar även på PC...

Är benägen att hålla med.
Men precis som med allt annat här i världen, så förändras även datorspel.

Kolla på IBM och HP, både två valde ju att helt och hållet/trappa ner på en stark del av kärnverksamheten (hem/kontors-pc) och gå mer mot tjänster, för att deras analys var att det genererar mer pengar.

På samma sätt är det i spelbranschen, bara att här är vi äldre/mer hardcorespelare mera känslomässigt "attached"...

Problemet är dock att det man måste inse att vad det än gäller, så är det $$$ som styr.
Så överlag är det nog rätt kört, framtiden av spel kommer nog formas som en casualisering från dom stora studiosarna, för att kontras med mindre indie-uppstickare alá minecraft...

Trist, men föga förvånande, och det tjänar nog tyvärr inte ett skit till att lägga sin egen energi på att gnälla och skapa uppror, då det som sagt i slutet ändå är $$$ som kommer styra...

Medlem
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Grumbledock:

Sammanfattning; Vi insåg att casuals var huvudmarknaden och satsade därför på att fördumma/örenkla och skapa en mysig liten CoD-klon. Sen räknar vi kallt med att PC-spelarna är okunniga nog (casual) att bara bry sig om grafik och visst fick vi rätt
Att de skiter i dedikerade servrar med kontroll, moddar, många spelare online, vapenbalans och liknande som det flera år gamla BF2 hade, tyder bara på att casuals regerar även på PC...

Är benägen att hålla med.
Men precis som med allt annat här i världen, så förändras även datorspel.

Kolla på IBM och HP, både två valde ju att helt och hållet/trappa ner på en stark del av kärnverksamheten (hem/kontors-pc) och gå mer mot tjänster, för att deras analys var att det genererar mer pengar.

På samma sätt är det i spelbranschen, bara att här är vi äldre/mer hardcorespelare mera känslomässigt "attached"...

Problemet är dock att det man måste inse att vad det än gäller, så är det $$$ som styr.
Så överlag är det nog rätt kört, framtiden av spel kommer nog formas som en casualisering från dom stora studiosarna, för att kontras med mindre indie-uppstickare alá minecraft...

Trist, men föga förvånande, och det tjänar nog tyvärr inte ett skit till att lägga sin egen energi på att gnälla och skapa uppror, då det som sagt i slutet ändå är $$$ som kommer styra...

Visst det har väldigt mycket med pengar att göra. Men vad spelutvecklare för större företag inte förstår är att casual gamers har exakt samma potential att anpassa sig. Saken är den att det va inte lika många som spelade för 5-7 år sen så det har troligen aldrig provat några av dem mindre casual baserade spelen. Därför sitter de fast i tron om att snabba intensiva spel är det roligaste som finns. Vad DICE gör med BF3 nu är att dem baserar nästan all spelmekanik på Bad Company. De har fått för sig att casual gamers bara gillar trånga intensiva spel. Det är så långt från sant.

DICE borde hoppa av tåget som heter casual gaming. Det är bara dåligt att dem intalar sig själva att det ända sättet att sälja ett spel är att göra det lättare och mer intensiv. Kollar dem ut ur sin lilla låda förstår dem kanske att ett spel säljer om det är bra och får sjukt mycket marknadsföring.

Tyvärr kommer det ju dock aldrig hända för EA är ju "The Boss"


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Orkar verkligen inte lyssna på mer Bach, snack snack snack.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

40 minuter? Haha, åh nej du tack, det är ju fan ett helt Dexteravsnitt!


signatur

Trust is for fools...

1
Skriv svar