Space Beasts nästa Insomniac-titel?

Robot
Space Beasts nästa Insomniac-titel?

Utvecklarna av Resistance och Ratchet & Clank registrerar nya varumärken.

#resistance-fall-of-man, #ratchet-clank-all-4-one, #insomniac-games, #overstrike-1


Medlem
Space Beasts nästa Insomniac-titel?

Jag är fortfarande förundrad över varför inte Sony köpte upp dem under alla dessa år som de gjorde PS-exklusiva spel. Men å andra sidan så får Xboxägarna äntligen uppleva vad en av marknadens bästa utvecklare kan göra.

Det ska bli intressant att se vad Beast-spelen är för något, jag hoppas på plattformare och inte ytterligare ett par shooters...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag är fortfarande förundrad över varför inte Sony köpte upp dem under alla dessa år som de gjorde PS-exklusiva spel. Men å andra sidan så får Xboxägarna äntligen uppleva vad en av marknadens bästa utvecklare kan göra.

Det ska bli intressant att se vad Beast-spelen är för något, jag hoppas på plattformare och inte ytterligare ett par shooters...

Förstår inte varför tredjepartsutvecklare gör exklusiva spel över huvud taget. Varför inte utveckla det till alla platform så man maximerar Inkomsten?

Visst är det förståndigt om det gäller lite mindre utvecklare men ett stort företag som Insomniac t.ex. borde inte ha större problem med resurser.

Medlem

Utgår ifrån att det är Resistance 3 du menar och inte det 4 år gamla Fall of Man?

Overstrike ser jag framemot, verkar härlig slapp-action. Angående det nya spelen så är det ju, eh, originella namn. Får se vad det är för någe när det släpps mer info!


signatur
Medlem
Skrivet av hänt:

Förstår inte varför tredjepartsutvecklare gör exklusiva spel över huvud taget. Varför inte utveckla det till alla platform så man maximerar Inkomsten?

Visst är det förståndigt om det gäller lite mindre utvecklare men ett stort företag som Insomniac t.ex. borde inte ha större problem med resurser.

Jag skulle utgå från att Sony/Ms/Nintendo betalar väldigt rejäla summor för att få behålla exklusiviteten på titlarna. Sen får de ju rejäla resurser att utveckla egna spelmotorer eller ta del av exklusiva motorer som ger möjlighet till ännu bättre spel, och framförallt så har de en säkrad inkomst.
Exklusiv = Utgivaren betalar samt god försäljning är nästan säker. Multiformat = väldigt hård marknad och inga garanterade inkomster skulel jag tro. Tror dock exklusiva titlar är på väg bort allt mer, numera får man tids-exklusivitet eller exklusiv DLC, det blir för dyrt för MS/Sony att låsa 3:e part längre.

Medlem

Jag tyckte OverStrike var det som såg roligast och mest intressant ut på hela E3 i somras. Mastodont-spelen i all ära (Legend of Zelda, Skyrim, Batman etc) men man hade ju sett trailers och allt innan den mässan så det kändes inte så magiskt. Ja, jag hoppas inte de ligger på latsidan med OverStrike bara för det här.

1
Skriv svar