Sammandrag från Battlefield 3-chatten

Medlem
Skrivet av Hannu:

Hmm, undra hur länge det dröjer tills dom släpper Back to Karkand. Ska bli ruskigt kul att lira Strike at Karkand i Frostbite 2.

http://s3.amazonaws.com/ragefaces/6844432fe20b9bedc9d3ba0736c...

Om inte jag misminner mig så får du den på köpet om du inkasserar limited edition. Står så på min beställning iaf.

Inaktiv

Att SP-kampanjen inte är det primära förstår jag men jag tycker det är vääääldigt snålt med info om den. Är den så smaklös och torr eller?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fråga nummer 1s lösning är så dålig!

Anledningen till att man vill ha en ros är så att man ska kunna be om ammunition eller sjukvård även om man inte ser en support eller medic! Så att det blir en ikon över huvudet så att de kan se vem som behöver hjälp, som i bf2...

Nu måste man först hoppas på att det finns någon av de klasserna i närheten, sedan ska man hoppas på att de noterar att man står bredvid och skriker efter dem. Och vad gör man om man inte vet om att det finns en medic precis runt hörnet och man behöver sjukvård?

Medics och Support får automatiskt ikoner över huvudet på de som behöver ammo/liv nu så du behöver inte ens trycka nåt. Dock verkar det ibland som att medic ikonen t.ex. triggar på typ 20-30% liv och det är inte så ofta man hamnar där utan att vara död. Ammo vet jag inte exakt när den triggar men gissar på runt 50% ammo.

Men det vore trevligt att enklare kunna trigga dessa ikoner i "förväg" så att säga.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Hannu:

Hmm, undra hur länge det dröjer tills dom släpper Back to Karkand. Ska bli ruskigt kul att lira Strike at Karkand i Frostbite 2.

http://s3.amazonaws.com/ragefaces/6844432fe20b9bedc9d3ba0736c...

Om inte jag misminner mig så får du den på köpet om du inkasserar limited edition. Står så på min beställning iaf.

Ja, det vet vi redan att man får den gratis på köpet med Limited Edition.
Det är även sagt att den inte släpps då spelet släpps, utan vid ett senare tillfälle, det är det han undrar om när det kan tänkas vara.

Själv ser jag fram emot lite Wake Island Neo-Nostalgi.

EDIT: sorry Torch, var bara lat och hittade orkade inte lägga Bold taggar


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Jozo:

Fråga nummer 1s lösning är så dålig!

Anledningen till att man vill ha en ros är så att man ska kunna be om ammunition eller sjukvård även om man inte ser en support eller medic! Så att det blir en ikon över huvudet så att de kan se vem som behöver hjälp, som i bf2...

Nu måste man först hoppas på att det finns någon av de klasserna i närheten, sedan ska man hoppas på att de noterar att man står bredvid och skriker efter dem. Och vad gör man om man inte vet om att det finns en medic precis runt hörnet och man behöver sjukvård?

Medics och Support får automatiskt ikoner över huvudet på de som behöver ammo/liv nu så du behöver inte ens trycka nåt. Dock verkar det ibland som att medic ikonen t.ex. triggar på typ 20-30% liv och det är inte så ofta man hamnar där utan att vara död. Ammo vet jag inte exakt när den triggar men gissar på runt 50% ammo.

Men det vore trevligt att enklare kunna trigga dessa ikoner i "förväg" så att säga.

Det är ju bara dåligt dock.


signatur

B lup

Medlem

Vilket är bara dåligt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av krqkan:

fick inte svar på min fråga "Blev ni/du erotiskt upphetsad någon gång under spelets gång?"

Alldeles för lite bromance options för det!

sorligt att höra, vet iaf att jag kännde något när jag spelade betan

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Hannu:

Hmm, undra hur länge det dröjer tills dom släpper Back to Karkand. Ska bli ruskigt kul att lira Strike at Karkand i Frostbite 2.

http://s3.amazonaws.com/ragefaces/6844432fe20b9bedc9d3ba0736c...

Om inte jag misminner mig så får du den på köpet om du inkasserar limited edition. Står så på min beställning iaf.

Ja, det vet vi redan att man får den gratis på köpet med Limited Edition.
Det är även sagt att den INTE SLÄPPS DÅ SPELET SLÄPPS, utan vid ett senare tillfälle, det är det han undrar om när det kan tänkas vara.

Själv ser jag fram emot lite Wake Island Neo-Nostalgi.

Har nog jag missat i så fall. Trevlig underton på det statementet "INTE SLÄPPS DÅ SPELET SLÄPPS" jag e inte 2år gammal, eller halvdöv. Mindre laddade konstateranden framöver tack.

Medlem

Riktigt grymt av Calle att sitta två timmar och svara på våra frågor, sånt här gillas skarpt!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ToRcH:

OT: rullar med ett 6970 och det gick inte superbäst ändå. Men helt ok på high iaf, Ultra får vänta till jul, så kanske det blir 1st sådant godbit kort till från "tomten".

w00t?

jag lirade med min gamla q6600, 4gb RAM och ett 5770 och jag lirade betan på high det laggade lite grann men det var absolut inte ospelbart. (största laggproblemen var att servrarna inte verkar palla trycket och att vissa spelare bara verkade teleporteras ibland.)

köpt ny burk till releasen dock och ska testa två 5770 i CF

Medlem
Skrivet av Javas:

Riktigt grymt av Calle att sitta två timmar och svara på våra frågor, sånt här gillas skarpt!

Håller med. Jag läste inte alla frågor och svar, men fick bra med information från det jag läste och det var intressant att höra åsikter också.

Fler än jag som i betan märkte att man kunde trycka på Q på en medic/support och ibland ropade ens gubbe "medic!" eller "I need some 'fudgeing' ammo!" ? Det fungerade visserligen i princip bara en gång och inte något mer efter det =). (alla märkte säkert det, jag har bara inte läst att någon har skrivit om det =D)

12
Skriv svar