Kvelertak - Blodtørst

Medlem
Kvelertak - Blodtørst

Random encounters of music, det är nog det bästa som kan hända en vilsen själ, en helt oskyldig, vanlig dag. Kvelertak (Stryptag på norska) från Stavanger är en frisk fläkt i norsk rock, och levererar en blandning av hårdrock och punk, med en liten skvätt black metal. Främst sjunger de om norsk, nordisk och vikingmytologi. Inte helt ovanligt på den hårdare sidan av den norska scenen. Det har skrivits en del om de norska tokarna, speciellt i England, där de turnerar frekvent just nu.

Mixen av de olika rockstilarna är väldigt fräsch, men jag måste erkänna att jag har svårt med sångarens ganska högpitchade skrik. På norska. Norskan är inget problem, men det blir lite enformigt efter ett tag, där de olika partierna skär sig med skriken som håller samma omfång genom nästan alla låtar. Musiken är hur som helst väldigt cool, och det är utan tvekan mitt nya favoritband från Norge.

Blodtørst, mitt favoritspår från det självbetitlade debutalbumet "Kvelertak" (2010).

#blogg

Medlem
Kvelertak - Blodtørst

Inte för att vara elak mot norrmännen, men man kan inte låta arg på norska. Det här skulle låta så mycket bättre om de sjöng på svenska, finska eller tyska.

Bra låt förövrigt

Medlem

Ja, helt klart. Funderar lite på vilken sångare jag skulle ha pitchat istället. Dave Grohl kanske.

Medlem

Jag föredrar för det mesta musik där man inte hör vad sångarna sjunger. Då spelar det ingen roll vilket språk de använder, hehe.

Medlem

Skulle hyra in zombiekrig sångarn, myyyyys=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

bra skit! tänker direkt på Turbonegro


signatur

no remorse

Medlem

Jepp, ett av förra årets bästa och mest överraskande släpp! Favoriter är "Mjød" och "Utrydd dei Svake" (underbart outro).

1
Skriv svar