Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3

Robot
Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3

Pc-versionens lägstainställning är jämförbar med det konsolerna presterar, förklarar Dice.

#battlefield-3, #dice


Medlem
Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3

Yupp, dubbla GTX 580.


signatur

Intel Sandy Bridge E - 3930K 6 core (Corsair H100), 32GB Ram, MSI GTX 580 SLI, Corsair Force GT SSD

Medlem

Tur man har en i7 2600k samt 2st Gainward GTX 580 phantom 3GB

Inaktiv

Yup 4 gtx 590

Medlem

oja high på min laptop

Medlem

Yes Crossfire 6970


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag kör Ultra med avstängd AA på mitt GTX470 och i5 2500K, flyter på fint.

Medlem

ja jag kan köra 2x 580 med 100+ fps på ultra.

Medlem

Kör dubbla Ausus ROG Mars II, har fått en sandy bridge-E förhansexemplar på 4 kärnor som liggar klockad på 4.8, 32 gig ram.


signatur

Xd

Inaktiv

Crossfire 5870. Så det borde vara hur lugnt som helst.

Medlem

Jaadå, jag har ett moderkort i datorn iaf. inget mer.

Medlem

Det är bara så synd att det kostar så mycket pengar att köpa en dator som klarar ultra lätt.

att bara ha dubbla 580 kostar säkert ca 3000-4000 kr. Nepp de gärna för min del börja sänka prisena datorer och komponenter. Vi lever ju trots allt 2010 tal. Eller helt enkelt sälja mer gaming anpassade datorer. dvs med det bästä som finns. Till lågt/lägre pris.
Får väl börja spara tills nu allafall...

Medlem

Skoja grabbar, men jag har Zotac GeForce GTX 560, 4 gb RAM och en quad core. Borde klara medium iaf.

Är osäker. Vad tror ni?

Medlem

GTX 570 "GLH"

Medlem

Har 2st GTX460 och det funkar alldeles utmärkt att spela på Ultra!

Medlem

Jag har EN GTX 580 går alledes perfekt på Ultra på allt, men dock överhettning, men det fixar sig med och ta bort chassilocket.

Medlem

Kommer möjligtvis kunna köra det i Ultra. Kanske inte allt maxat, men till största del. Vi får se snart!

Inaktiv

Blir Low för mig !

Medlem
Skrivet av M.Biiz:

Yup 4 gtx 590

8way SLI? fast nä

Medlem

ligger ca:110 fps i BC2, och då detta inte skulle kräva för mycket mer (vilket det förmodligen gör endå) kanske jag klarar mig över 50 iaf


signatur

Rwa?

Medlem

2 st HD 6950 2gb och en i7:a

Medlem

Kul att de endast nämner Nvidia-kort

Medlem

Har ett 560 ti och spelar på ultra i 1680x1050, inga problem 50-60 fps.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Min är större än din...

Medlem
Skrivet av M.Biiz:

Yup 4 gtx 590

Går bara att ha 2.

Lite kul att de verkar som att 560 Ti och 580 är samma sak. Enligt honom

Medlem

Låter ju som att mitt ensamma 580 ska kunna maxa spelet då

Medlem

Vänta här nu, kan man ha exempelvis ett GTX 580 och ett GTX 560 i SLI? Eller sätter man då 560:t som PhysX?

Nåväl, kör med ETT GTX 580 Twin Frozr II, stoppar jag in ett till i chassi kommer det fanimej börja koka därinne. Bra prestanda på kortet men det bliri ju SÅ VARMT!


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Hoppas bara att de nya drivrutinerna för grafikkortet funkar nu så att inte skiten krashar hela tiden

Medlem

Körde en patch på mitt köpta Battlefield 3 och spelade lite kampanj. Med en I7 och GTX 590 kom jag upp i medeltal 80 FPS på Ultra 1080p i kampanjens början. Då borde ju 2 st 580 prestera lite bättre.

Vet inte om det är TV: ns fel men tyckte grafiken kändes skitig. Lite av en besvikelse. Senaste Beta drivrutinerna från Nvidia och en riktig köpt kopia av spelet som Origin uppdaterade till senaste versionen.

Känns också lite onödigt att de bytt tangent på många kommandon så man blir rätt vilsen i början. Det blev att rota i tangentbordinställningarna och i vanlig Dice-anda kan man inte klicka direkt i menyn. Man får gissa och vifta med musen lite överallt på skärmen för att ställa in grafik mm. Med tangentbordet gick det inte och med Xbox-kontrollen kunde jag över huvud tagit inte heller ändra annat än kontrollinställningar.

Bjuder på lite gameplay i läge normal. Även om jag här avslöjar att jag inte är den bästa spelaren jorden skådat.

Undrar även varför EA inte släpper aktiveringen av spelet så man kan spela utan patch. Men som vanligt gullas det med Piraterna som kan spela tidigare och utan DRM-skräp. Kommer inte spela mer förrän tordag då de släpper aktiveringen kl 1.00 men den första kampanjen känns lite för mycket korridor-skjutare för oss som gillar traska runt lite för att testa grafiken. Ungefär som Crysis 2 fast värre. Kan ju bli bättre längre fram men det får jag se när de släpper på aktiveringen.


signatur

Det var detta...

Medlem

2 st 4890 crossfire. vet inte om jag klarart!!

Skriv svar