Skyrims systemkrav släppta

Robot
Skyrims systemkrav släppta

Det behövs ingen monsterdator för att spela nya Elder Scrolls.

#nyhetstips, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Avstängd
Skyrims systemkrav släppta

Easy as pie

Medlem

Fint, då kan man kanske lira det med ganska mycket ögongodis.

Medlem

En Skyrim och BF3 fråga. Finns det någon sida på nätet som man kan besöka som avgör hur man ligger till på systemkraven för olika spel? Det borde vara en enkel sak för utvecklarna att göra en applikation som estimerar hur spelet skulle fungera på din dator. Min req. brukar ju inte direkt vara konservativt lagd avseende spelupplevelse.

Medlem

Min bärbara klarar detta, härligt

Medlem

Helvete vad tiden går fort. Det är ju bara 2 LÅNGA veckor kvar. Men man klarar spelet hyffsat hoppas man. Med ganska mycket kladd och ljus och fint gräs med i bilden när man spelar

Medlem

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ där har du. Fast dom har dock inte lagt till skyrim än

Inaktiv

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Verkar som jag kan maxa det med mitt 560TI då.

Medlem
Skrivet av asdf2:

En Skyrim och BF3 fråga. Finns det någon sida på nätet som man kan besöka som avgör hur man ligger till på systemkraven för olika spel? Det borde vara en enkel sak för utvecklarna att göra en applikation som estimerar hur spelet skulle fungera på din dator. Min req. brukar ju inte direkt vara konservativt lagd avseende spelupplevelse.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Medlem

Trevligt!

Detta fixar man


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av asdf2:

En Skyrim och BF3 fråga. Finns det någon sida på nätet som man kan besöka som avgör hur man ligger till på systemkraven för olika spel? Det borde vara en enkel sak för utvecklarna att göra en applikation som estimerar hur spelet skulle fungera på din dator. Min req. brukar ju inte direkt vara konservativt lagd avseende spelupplevelse.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Förlita dig dock inte på mätaren fullständigt. Läs också vad det är som inte stämmer om något sjunker ner. Jag fick knappt över Minimum trots att jag kan köra det på Ultra. Grafikkortet, eller korten som den tjatade om. Det enda som faktiskt inte håller måttet är namnet på dom, prestandamässigt är de utmärkt.

Inaktiv

DOh. jag är en kärna kort ifrån rekomenderade systemet

Inaktiv
Skrivet av asdf2:

En Skyrim och BF3 fråga. Finns det någon sida på nätet som man kan besöka som avgör hur man ligger till på systemkraven för olika spel? Det borde vara en enkel sak för utvecklarna att göra en applikation som estimerar hur spelet skulle fungera på din dator. Min req. brukar ju inte direkt vara konservativt lagd avseende spelupplevelse.

Ja det finns det. http://www.canirunit.com. Den sidan funkar fin fint. Har stämt in på dom spel jag kollat upp.

Medlem
Skrivet av SToFo:

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.

Tyvärr så portar de från konsol och det är endast DX9. Vissa är fast i 2005 verkar det som..

Medlem
Skrivet av Manna:

Helvete vad tiden går fort. Det är ju bara 2 LÅNGA veckor kvar. Men man klarar spelet hyffsat hoppas man. Med ganska mycket kladd och ljus och fint gräs med i bilden när man spelar

hehe, men det är ju tiden kommer gå långsamt!

de här kraven var ju låga och fina så man kan nog köra två skyrim samtidigt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Haha min data spöar!


signatur

Meep!

hm, jag känner redan att datorn jag köpte är gammal, jag klarar det mesta men processorn är lite svag till recomended, däremot klarar den minimum.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av SToFo:

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.

Tyvärr så portar de från konsol och det är endast DX9. Vissa är fast i 2005 verkar det som..

Mja, fast både till Crysis 2 och Rage så släpptes grafikuppdateringar till PC så man kanske kan vara hoppfull... Speciellt med tanke på att Bethesda släppte Rage så...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Lama krav är lama.

Medlem

Borde funka! Speciellt efter BF3 releasen då många har uppgraderat datorn


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

När det gäller rekommenderade specs så brukar jag alltid lägga på en del mer. Det är skillnad på "rekommenderade: funkar OK i high men kommer korva ihop sig till lazyass så fort fyra rörliga objekt kommer in" och "rekommenderade: flyter på underbart oavsett vad du ser på skärmen och du får inga kraftiga fps-spikes". Har aldrig sett "rekommenderade specs" på ett spel som varit bra i överlag.

Sedan får vi hoppas att Skyrim inte följer samma trend som fler och fler hoppar på: Precis innan releasedagen kommer två feta patchar, sedan behöver du minst 3 veckor och 3 patchar till innan spelet rullar i en timme utan att krascha och dö. Om du ens får igång spelet dvs. Och helst utan några missfoster till drivrutiner som AMD och Nvidia måste hosta upp för att få spelet att rulla.

Medlem

Ni som kan det här med datorer.... Kommer jag kunna köra Skyrim på min bärbara?

i7 - 2620M med 2 kärnor
8 gb ddr3
Ati HD6650M

Det vore så j*kla schweet!

Jag kunde köra S.T.A.L.K.E.R CoP helt problemfritt på acceptabla inställningar, så detta borde gå eller?

Medlem
Skrivet av reasonman:

Ni som kan det här med datorer.... Kommer jag kunna köra Skyrim på min bärbara?

i7 - 2620M med 2 kärnor
8 gb ddr3
Ati HD6650M

Det vore så schweet!

Det ser ut så.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

KoP
Medlem

Systemkrav: Xbox. - Check! Yeees! ;P

Medlem

Jag ligger typ på recommended.

Medlem

Känns som att många här inne är helt nya vad det gäller datorspel. Detta går inte att lita på klart det går att lira på High men vad tror ni er FPS blir?

Medlem

Skönt att man köpte en ny gaming rigg lagom till BF3 o Skyrim,,,
tji fick jag,,

Hur ska jag kunna hålla mig från att spela Skyrim istället för att vänta på en Grafik patch?

Medlem
Skrivet av Sulukai:

Skönt att man köpte en ny gaming rigg lagom till BF3 o Skyrim,,,
tji fick jag,,

Hur ska jag kunna hålla mig från att spela Skyrim istället för att vänta på en Grafik patch?

Va? ska du inte spela skyrim för att du vill ha bättre grafik? kan du inte spela när du väntar?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sulukai:

Skönt att man köpte en ny gaming rigg lagom till BF3 o Skyrim,,,
tji fick jag,,

Hur ska jag kunna hålla mig från att spela Skyrim istället för att vänta på en Grafik patch?

Va? ska du inte spela skyrim för att du vill ha bättre grafik? kan du inte spela när du väntar?

Ja, va fn skrev jag, skrev lite fort,

Jag skiter rätt hårt i grafiken, ett spela kan leverera kvalite utan bra Grafik,
men jag tror att i Skyrim höjs känslan av att vara i en påhittat värld om man kan höja Grafiken ett.. bara ett snäpp högra en konsolerna.

Blev trött av att se systemkraven, och skrev för fort, jag ber om ursäkt popy om jag förbryllade dig e kanske andra med ett korkat inlägg!

123
Skriv svar