Batman: Arkham City är en storsuccé

Robot
Batman: Arkham City är en storsuccé

4,6 miljoner exemplar skeppade första veckan – dubbelt så stor lanseringsvecka jämfört med Batman: Arkham Asylum.

#batman-arkham-city, #warner-bros-interactive, #batman-arkham-asylum


Medlem
Batman: Arkham City är en storsuccé

Ingen överraskning direkt, men kul ändå! Har mitt exemplar hemma och genomspelat, och kan inte säga att jag är annat än stornöjd!

Medlem

Jo Arkham Asylum var ju hur bra som helst. Så Arkham City borde vara bra också.
Väntar bara på pc versionen tills vidare...

Väntar förtjust på Batman, the video game. Baserat på TV serien från 1966.
Helst ett peka och klicka spel i 2D med Adam West och Burt ward som gör rösterna.....myser
Sampla lite från alla som spelade skurkarna i serien....myser igen
Jag vet att de flesta av er inte gillar när jag gör såhär, men nu är det ett krav!

Förstår ni nu vilka möjligheter till ett Goty spel det finns!

Batman Trivia.

Helt sant! En "Serials" satsning från columbia pictures. Serials var korta filmer som spelades innan huvudnumret och slutade oftast alltid med att hjälten var i fara. I andra serials (The perrils of Pauline. 1914) (Fantomas. 1913) (the adventures of Kathlyn. 1914) kunde hjältinnan hänga utför ett stup och filmen slutade där med "too be continued" varav ordet "cliffhangers".
Detta gav publiken en anledning att komma tillbaka till nästa film för att se fortsättningen.
Sneaky sneaky!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Trevligt. Har inte beställt än, bara några bossar till kvar i Dark Souls först. Men sen..!!

Skrivet av Traveller in time:

Väntar förtjust på Batman, the video game. Baserat på TV serien från 1966.
Helst ett peka och klicka spel i 2D med Adam West och Burt ward som gör rösterna.....myser
Sampla lite från alla som spelade skurkarna i serien....myser igen
Jag vet att de flesta av er inte gillar när jag gör såhär, men nu är det ett krav!

https://www.youtube.com/embed/h-8kWh6AEJg

Förstår ni nu vilka möjligheter till ett Goty spel det finns!

Köpte den nyligen, men inte hunnit se ännu. Den där trailern gjorde ju bara suget värre.

Medlem

GOTY, hoppas på att trean är ännu större


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Dom har verkligen lyckats!

Inaktiv

Fortfarande 3 veckor kvar till PC releasen dock...

Medlem

Fick spelet med grafikkortet...väntar..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Fick spelet med grafikkortet...väntar..

Jag med, men kommer vi att få Catwoman? o.o

Medlem

Räknar de då med alla de spelen som skeppas med grafikkort? Rätt många som har köpt den bundlen.

Medlem

Spelet är superkul, dock har jag precis som många andra (enligt deras forum) problem med att spelet crashar hela tiden. Som det är nu kan jag spela cirka 20 min sedan hänger det sig. Är det några andra i Sverige som har det problemet?
För att kunna starta spelet igen måste jag göra en systemåterställning, då kan jag spela ca 20 min igen innan det hänger sig.
Som sagt va, kul spel, synd bara att det för många av oss är helt ospelbart Hoppas det kommer en patch snart.

Medlem

Riktigt bra spel

Medlem

Också köpt,och hittills är jag supernöjd. GOTY?

Medlem
Skrivet av Riwl:
Skrivet av Mellansalt:

Fick spelet med grafikkortet...väntar..

Jag med, men kommer vi att få Catwoman? o.o

Som jag förstod det är Catwoman-banorna bara som ett online pass och bara de som köper begagnat missar dem

Grymt, kul för Rocksteady.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av zoboo:

Spelet är superkul, dock har jag precis som många andra (enligt deras forum) problem med att spelet crashar hela tiden. Som det är nu kan jag spela cirka 20 min sedan hänger det sig. Är det några andra i Sverige som har det problemet?
För att kunna starta spelet igen måste jag göra en systemåterställning, då kan jag spela ca 20 min igen innan det hänger sig.
Som sagt va, kul spel, synd bara att det för många av oss är helt ospelbart Hoppas det kommer en patch snart.

på pc? pirat jä**l

"Men ifall du är pc-lirare får du suga upp fladdermusgult med ett sugrör tills vidare" wtf haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Usch, inget piratsnack... Stöd för tusan spelproducenterna, det är de värda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ne jag har köpt det till ps3. Det är någon bugg som gör att det crashar. Det är många som har den på forumet. Och många som är sura över att det inte är fixat ännu

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Usch, inget piratsnack... Stöd för tusan spelproducenterna, det är de värda.

Din hycklare där... Nyss sa du att vi ska sluta konsumera. Hur ska du ha det?

Medlem

I samma sekund som jag klarade Arkham Asylum så började jag längta efter uppföljaren. Nu har jag klarat Arkham City och längtar efter vad som nu kan tänkas komma efter detta...

Ingen kan väl ha väntat sig någonting annat än en storsuccé? Så sjukt härligt spel!

Medlem

Grattis Rocksteady! Verkligen förtjänat. Angående PS3-krasch buggen har det flytit på 100% stabilt på min PS3, ett enda fps-drop bortsett. Spelet är helt fantastiskt för övrigt, en fruktansvärt stark GOTY-contender. Som tur var hann jag spela genom det innan BF3 och Uncharted kommer När man har varvat Uncharted blir det nog inte mycket annat än BF3 MP till året är slut

Medlem

Inte direkt oväntat att det sålde bättre än föregångaren.

Det är snarare en riktig överraskning att Arkham Asylum tycks ha sålt dryga 2miljoner ex under launchveckan. Även om AA inte direkt får anses ha nått med filmerna att göra (bara drog nytta av det återuppväckta Batmanintresset från Nolans filmer) så brukar filmlicenstitlar vara ren dynga. Arkham Asylum var verkligen ett extremt undantag och en glad överraskning.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ett spel jag måste hoppa över köper det nog nästa år om det blir något glapp mellan alla måste köpa spel. Just nu kör jag dark souls för fulla muggar å idag kommer Festival of blood(infamus2dlc) sen blir d både Bf3 å Uncharted3 så någon tid för nått mer spel ser jag inte förns nästa år +

Medlem

Bah började spela runt 21:00 igår, nästa gång jag kollade på klockan var den 23:40, jäkligt underhållande spel


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Jag har inte ens öppnat det än

Medlem

Sjukt värt spel verkligen!


signatur

Rawr

Medlem

Värsta är ju att fast det gjorde storsuccé, så kom det ju inte etta på topplistan, utan det gjorde Sims 3-expansionen.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ett spel jag måste hoppa över köper det nog nästa år om det blir något glapp mellan alla måste köpa spel. Just nu kör jag dark souls för fulla muggar å idag kommer Festival of blood(infamus2dlc) sen blir d både Bf3 å Uncharted3 så någon tid för nått mer spel ser jag inte förns nästa år +

Gillar du Infamous så är detta spel väldigt likt, men det håller en helt annan klass. Infamous blir väldigt lätt enformigt tycker jag, och slåss man enbart i Batman så blir det väl också enformigt efter ett tag, men det finns så mycket variation om man verkligen tar åt sig den.

12
Skriv svar