Skyrims systemkrav släppta

Inaktiv

Så programmet har stöd för x64 och kan använda mycket internminne? De flesta spel kan inte använda mycket mer än 1-2 GB, så mängden internminne blir ganska irrelevant i de fallen så länge man inte kör massa program samtidigt. Fyrkärnig processor är bra, men kommer de använda mer än en kärna?


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Jag är väldigt glad för grafik, Skyrim har skön grafik. Men konsolen har klart dragit ner kraven för bättre grafik.
Läste på tomshardware.com att skyrim kommer att suporta directx11 men eftersom konsolerna inte kan utnyttja något liknande är det inte värt att sätta energi på det.(1)

Att uppgradera datorn är ofta inte lönt om den redan överstiger konsolernas kapacitet(för spelbruk).

(1)http://www.tomshardware.com/news/The-Elder-Scrolls-Skyrim-Todd-Howard-RPG-DirectX-11,12495.html

Medlem
Skrivet av Joavels:

Fint, då kan man kanske lira det med ganska mycket ögongodis.

Hah, detta spel har inte mycket till ögongodis, det är därför systemkraven är så låga men visst tycker du Oblivion ser bra ut idag så visst

Medlem

Inga problem förhoppnings vis, ATI kort, Så "RAGE" spelet vart katt skit. Men Berhesda har bra grejor, har aldrig haft några problem med dom.

Medlem

Haha jag har precis ett Radeon 4890. Lär nog inte uppgradera innan 7000-serien kommer så vi får se hur det flyter på.


signatur

lootskin@hotmail.com

Moderator | Testpilot
Skrivet av Friberg:
Skrivet av SToFo:

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.

Tyvärr så portar de från konsol och det är endast DX9. Vissa är fast i 2005 verkar det som..

Dock uttalde dem i att det inte är någon port alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av SToFo:

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.

Tyvärr så portar de från konsol och det är endast DX9. Vissa är fast i 2005 verkar det som..

Dock uttalde dem i att det inte är någon port alls.

Det har de redan sagt att det är.

Medlem
Skrivet av Elffors:

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ där har du. Fast dom har dock inte lagt till skyrim än

Hur mycket man kan lita på den kan ju diskuteras, jag når inte ens ens hälten upp till recommended på BF3 o lägger snäppet över minimum när jag har en i7a 2600k,8 GB DDR3 och ett GTX 460, vet att det graffekortet inte är det bästa men det klarade av betan lätt iaf o.O'

Medlem

Tror inte ett skit på kraven. Krävs säkert mer för att få bra flyt tror jag.
Blir X-kartongen för mig...


signatur

Jag vill ha page...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Friberg:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av SToFo:

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.

Tyvärr så portar de från konsol och det är endast DX9. Vissa är fast i 2005 verkar det som..

Dock uttalde dem i att det inte är någon port alls.

Det har de redan sagt att det är.

Sedan kom det ett uttalande att det inte var det, efter det första om att det är en konsollport. Artikeln finns här på FZ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av SToFo:

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.

Tyvärr så portar de från konsol och det är endast DX9. Vissa är fast i 2005 verkar det som..

Dock uttalde dem i att det inte är någon port alls.

Det har de redan sagt att det är.

Sedan kom det ett uttalande att det inte var det, efter det första om att det är en konsollport.

Ja, för att folk blev förbannade. Det är fortfarande en konsolport, annars hade det inte varit Dx9 eller systemkrav från 2005.

Medlem

Mina konspirationsteorier rullar för fullt:

* Precis som tidigare sagts, konsolport...
* Många vill nog passa sig för att göra en "Crysis", spelet som sålde dåligt för folk inte tyckte det var "värt" när dom inte i närheten nådde till systemkraven.
Se bara på blizzard, minimerar grafikkrav i WoW för att få en så bred publik som möjligt.

Helt enkelt, tror man förlorar mer än man tjänar på att gå ut med starka krav...
Hellre så att man tar i underkant....
Det är iaf hur jag hade resonerat.

Medlem

Inga probs där inte, längtar till detta! Bara 16 dar kvar till release... nom nom nom!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Friberg:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av SToFo:

Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.

Tyvärr så portar de från konsol och det är endast DX9. Vissa är fast i 2005 verkar det som..

Dock uttalde dem i att det inte är någon port alls.

Det har de redan sagt att det är.

Sedan kom det ett uttalande att det inte var det, efter det första om att det är en konsollport.

Ja, för att folk blev förbannade. Det är fortfarande en konsolport, annars hade det inte varit Dx9 eller systemkrav från 2005.

eller så VALDE dem att göra så så att fler kan spela, läs artikeln själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Radeon 4890 är rekommenderat?! Aww...


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Lika krävande som att spela HARPAN

Medlem

Kommer jag att kunna spela på recommended med min Amd phenom II X2 555 BE clockad till 4ghz?

Medlem

Bara jag som känner att det har stått still rätt länge med kraven för spel?
Det går inte uppåt lika snabbt som förut.
Fast kanske är konsollernas fel

Medlem
Skrivet av Enclypx:

Kommer jag att kunna spela på recommended med min Amd phenom II X2 555 BE clockad till 4ghz?

Nej, man behöver även grafikkort, minne och en hårddisk att installera spelet på.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Klarar knappt minimumkraven men det gör inget för Elder Scrolls är det bästa som finns.
(ska köpa en starkare PC så småningom)


signatur

Memento Mori

Medlem

fffffffuuuuuuu har gtx 240 och inte 260 D:

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Enclypx:

Kommer jag att kunna spela på recommended med min Amd phenom II X2 555 BE clockad till 4ghz?

Nej, man behöver även grafikkort, minne och en hårddisk att installera spelet på.

Derp jag har ati hd6850 och 4gb ram

Medlem

borde vara dags att byta ut min Core 2 duo och gts 250 kort... men när spel dom jag klarar av fortsätter att komma så kanske jag inte behöver det än ialla fall

Medlem
Skrivet av Enclypx:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Enclypx:

Kommer jag att kunna spela på recommended med min Amd phenom II X2 555 BE clockad till 4ghz?

Nej, man behöver även grafikkort, minne och en hårddisk att installera spelet på.

Derp jag har ati hd6850 och 4gb ram

hehe...kunde inte låta bli. Du verkar kunna köra det men det verkar inte vara det mest stabila spelet


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hah min bärbara klarar ju recommended sånär som på grafikkortet, men inte heller det är väldans långt ifrån, najs

Medlem

hoppas det kommer en DX11 patch i framtiden som med Shogun2

Medlem

till om min 3 år gammal dator kan fixa det

Medlem
Skrivet av Elffors:

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ där har du. Fast dom har dock inte lagt till skyrim än

Den sidan stämmer ju verkligen inte.
Ex så har jag tydligen för dåligt grafik kort för ens minimum för BF3. (kör ett 5970)
Den räknar ju. "Minimum ATI Radeon HD 6950" och eftersom mitt kort är från tidigare serie får jag "Fail"


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem

När man trycker in moddar med högupplösta texturer och annat så lär det krävas mer kraft.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar