The Secret World

Robot
The Secret World

Vågar du bara se bortom den tafatta ytan finns ett mmo som inte nöjer sig med att vara ännu en klon. Vi har sett The Secret World som vill sudda ut gränserna mellan spel och verklighet – och som kanske kan lyckas.

#the-secret-world, #funcom, #world-of-warcraft, #the-longest-journey


Medlem
The Secret World

Fult som stryk, stelt, grått, tråkigt som fan.
Jo det var många som hoppades mycket på AoC innan det kom ut, och se hur det gick. Flop incoming!

Medlem

Det är oerhört svårt att döma ett spel i förhand men för att se till trailern så kommer detta nog inte ha mycket att sätta emot The Old Republic, Guild Wars 2 etc.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Fult som stryk, stelt, grått, tråkigt som fan.
Jo det var många som hoppades mycket på AoC innan det kom ut, och se hur det gick. Flop incoming!

always look on the bright side of life!

Kommer bli att testa! verkar faktiskt riktigt skoj

Medlem

Jag har suttit och väntat på det här sjukt länge. Längtar tills jag får sätta naglarna i detta och pröva lite själv. Hoppas de lyckas bra.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

GW2 > tSW > MoP >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> TOR för min del. Age of Conan var väldigt dåligt när det släpptes, men nu är det definitivt det bästa gratismmo:et på marknaden. Jag hoppas Funcom har lärt sig en läxa från AoC och tillämpar den på tSW!

Medlem

Ser skoj ut

AoC är fortfarande ett av de mest innovativa och bättre MMOsläppen på senare år.
Hoppas dom lägger en bra mängd innehåll bara , då det var det enda som AoC inte hade.

Medlem

Ser intressant ut men gw2 verkar bli snäppet bättre så som det ser ut just nu avstår jag nog.

OML
Medlem

Spelet känns lovande men precis som med The Old Republic så är mina känslor delade. Det kan bli jätte bra men det kan också bli jätte dåligt.

Min nyfikenhet väcks av det här spelet.

Medlem

Med tanke på allt arbete dem lagt ner på sitt community under många år nu för att förbereda för spelet så hade det varit väldigt synd om det floppade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har också väntat på detta sjukt länge. Kul ide med verkliga myter som grund och konspirationer som inte heller är taget helt ur luften.
Visst, det är inte dags-snyggt men hoppas att annat väger upp. Dessutom är det svårt att avsätta den tid som MMO's vanligtvis kräver, 6h dungeon nötande.

Ny approach, känns kul!

Medlem

Har sjukt svårt för MMOs då de alltid tar en sån jävla tid att spela. Men det här känns ju faktiskt mer intressant än Star Wars-liret som känns som WoW i ny miljö. Testade WoW i 8h och allt jag gjorde var att springa omkring medan min gubbe auto-attackade. Lagom roligt.

Inaktiv

Har alltid gillat Funcom. Har haft mitt AoC-konto igång sedan dag 1 och spelar det mer casual idag än när det släpptes och expansionen Rise of the Godslayer kom ut. Nu har de ju släppt en till som utspelar sig i Turan, och den har jag redan spelat igenom. AoC är nog det roligaste mmo:t jag spelat så jag tror på Funcom och tror på TSW.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Ror de i land de ambitioner som de har så får de mina pengar även om inte grafiken är top notch.

Medlem

Mmm, svårt som tusan att veta hur det kommer att slå, detta spel. En av mina absoluta favoriter var och är Anarchy Online, mycket trevliga minnen ifrån många och långa spelstunder. Så spelutvecklarna kan skapa atmosfär och spelidé. Ställer mig till den positiva skaran när det gäller den här titeln, ska definitivt testa skapelsen

Medlem

eftersom spelet tar avstamp i vår värld kommer lösningar på en del pussel naturligt nog att hittas bortom spelet, som i uppslagsverk, i bibliska vers..... zzZZZzzzZZZzZZZZzZZ Oj sorry jag somnade.

Medlem
Skrivet av Yabba:

eftersom spelet tar avstamp i vår värld kommer lösningar på en del pussel naturligt nog att hittas bortom spelet, som i uppslagsverk, i bibliska vers..... zzZZZzzzZZZzZZZZzZZ Oj sorry jag somnade.

Ingen fara, Google hjälper dig på traven.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tror det här kan bli precis hur bra som helst. Älskar Lovecraft, Arkham Horror etc. Behövs nytänkt i genren. Old republic traskar bara på i WoW's fotspår.

Medlem
Medlem

Först, hur många krabbmän fanns det egentligen ) trodde nästan att det var en som flög förbi där i slutet också Barbie infiltrerar mörk containerpark med inneboende krabbfolk


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Tycker killen mest verkar haspla ur sig försäljardynga men visst vore det kul om de lyckades.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Till skillnad från Old Republik är det iaf inte en ren WoW klon utan försöker sig på en vettig story, input från användarna, ambitiösa utvecklare som bågar något nytt. Om det blir flopp eller ej vet vi än, men det ser inte nog Mainstream ut för att kunna tävla med WoW/Old Republic om casuals och guldfarmare.
Tror det blir svårt att täcka kostnaderna med så få spelare, f2p skulle ge långt fler spelare, men å andra sidan krävs ständiga inkomster för att kunna expandera. Tror inte MMO är rätt format för detta...

Medlem

Varför, varför, VARFÖR måste alla mmo spel ha så förbannat stelt och tråkigt gameplay?! Det är 2011 för helvete, dags att leverera lite mer än vad som mer eller mindre ser ut som en Neverwinter Nights mod >:/. ARGH!

Medlem

Väänta här nu... The secret World, ...World. World of Warcraft? Fan nu blir jag förvirrad vilket spel pratar vi om egentligen? Kanske Blizzard ska dra iväg en stämningsansäkan så vi får rätsida på detta.

Medlem
Skrivet av Supr3me:

Väänta här nu... The secret World, ...World. World of Warcraft? Fan nu blir jag förvirrad vilket spel pratar vi om egentligen? Kanske Blizzard ska dra iväg en stämningsansäkan så vi får rätsida på detta.

På vilken grund..?

Hade det hetat The Secret Warcraft, så hade dem kanske haft anledning, men inte nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Supr3me:

Väänta här nu... The secret World, ...World. World of Warcraft? Fan nu blir jag förvirrad vilket spel pratar vi om egentligen? Kanske Blizzard ska dra iväg en stämningsansäkan så vi får rätsida på detta.

På vilken grund..?

Hade det hetat The Secret Warcraft, så hade dem kanske haft anledning, men inte nu.

The secret Warcraft ....craft. Starcraft? Nu blev jag förvirrad igen.. :S

Skämt åsido, nej på ingen grund det var ett skämt

Medlem
1
Skriv svar