Battlefield 3 Nice bug i singleplayer

Medlem
Battlefield 3 Nice bug i singleplayer

Hittade denna filmen på youtube, ganska rolig bug.

http://www.youtube.com/watch?v=xNrtVqjDX3M

Medlem

Min bugg är att jag inte kan ändra grafikinställningar. Klickar jag på Video låser sig spelet. Allt annat går att ställa in. Kanske för att jag aktiverade spelet genom USA VPN idag.

Senaste Beta Drivrutinerna för Battlefield 3 från Nvidia till mitt GTX 590.

Någon som vet vart man manuellt kan editera grafikinställningar med tex Notpad++


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Min bugg är att jag inte kan ändra grafikinställningar. Klickar jag på Video låser sig spelet. Allt annat går att ställa in. Kanske för att jag aktiverade spelet genom USA VPN idag.

Senaste Beta Drivrutinerna för Battlefield 3 från Nvidia till mitt GTX 590.

Någon som vet vart man manuellt kan editera grafikinställningar med tex Notpad++

Varför inte använda senaste drivrutinerna som inte är beta?
Kom nya häromdagen.

Medlem

Är väll dem då. Körde Nvidias uppdateringsprogram och fick 285.62-desktop-win7-winvista-64bit-international-whql

Jag tror att det är något vaising eftersom jag spelade Betan med mitt Radeon 5850. Samma elände med Shift 2 och Origin.


signatur

Det var detta...

Det finns ju spökskrivare, och säkert också spökförare?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vd menar du Walter_lego?

Vad mer ska man behöva göra än att avinstallera gamla kortets drivrutiner och in med de nya för att sedan installera spelet? Är det något jag missat med att spela spel på PC?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Är väll dem då. Körde Nvidias uppdateringsprogram och fick 285.62-desktop-win7-winvista-64bit-international-whql

Jag tror att det är något vaising eftersom jag spelade Betan med mitt Radeon 5850. Samma elände med Shift 2 och Origin.

Har du avinstallerat dina ATI drivrutiner ordentligt?
Själv skulle jag installera om windows om jag bytte från ATI till Nvidia eller tvärtom.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av stormense:

Är väll dem då. Körde Nvidias uppdateringsprogram och fick 285.62-desktop-win7-winvista-64bit-international-whql

Jag tror att det är något vaising eftersom jag spelade Betan med mitt Radeon 5850. Samma elände med Shift 2 och Origin.

Har du avinstallerat dina ATI drivrutiner ordentligt?
Själv skulle jag installera om windows om jag bytte från ATI till Nvidia eller tvärtom.

Det är säkrast men lite overkill enligt mig.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Inga problem att ominstallera men DRM problem med spel man köpt på Steam gör att jag inte våga ominstallera. Jo jag har kört alla tänkbara avinstallationer och sökt i registret efter ATI men ändå kvarstår problemet. Ta bara tex Game For Windows Live som är ett surt äpple för de som köper sina spel.

"Legacy method: A simple CD key check. This still requires an Internet connection, but it does not tie the key to your account. This has an activation limit between 10-20 (usually 15), similar to the usual Microsoft products (such as Office). If you hit the limit, contact Microsoft support. With proper evidence they will give you a new key, but you are only allowed one more key. After that, you will need to buy the game again.

It sucks pretty bad that on the Steam store page they say unlimited installs for the Securom but they don't tell you that there are still only 15 installs due to the GFWL DRM, and those don't appear to be revokable. Episodes from LC also has the legacy DRM so while it's 15 Securom installs are revokable, it doesn't matter cause the GFWL installs aren't. "


signatur

Det var detta...

Medlem

Fixat med att att bort PhysX men tyvärr är det då andra spel som inte fungerar. Försökte installera PhysX igen efter att gjort färdiga mina inställningar i Battlefield men det går inte.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar