Dice snackar grafik i Battlefield

Robot
Dice snackar grafik i Battlefield

En timmes lång presentation från Sveriges motsvarighet till John Carmack om allt ögongodis i Battlefield 3.

#dice, #battlefield-3


Dice snackar grafik i Battlefield

Hmmm....

Medlem

Såg detta här om dagen. Intressant!

Medlem

Oj, gamla nyheter minsann


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

för mycket ljus)))

Medlem
Skrivet av spel_15:

för mycket ljus)))

Håller helt med, dom hade kunnat sparat lite på ljuset, fått en bättre realism och sparat mer på människors processorer ^^


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

förstår inte varför man verkar ha så dammiga ögon i BF3, samma effekt som när mina glasögon är väldigt smutsiga... halvpraktiskt liksom

Medlem

såg den när sweclockers la upp, riktigt intressant! kan man sänka brightness på skärmen så blir bilden bra utan bleed från LCD!

Medlem

Tekniken är fantastisk men designen är skit. Spelet är för fan näst intill svartvitt.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av PcKaffe:

Tekniken är fantastisk men designen är skit. Spelet är för fan näst intill svartvitt.

Men det är ju så mycket lättare att matcha färger när man tar bort all färgmättnad.

Medlem

Trevlig presentation och han verkar veta vad han pratar om, men lite väl mycket snubblande över ord. Han var rejält nervös, det märktes


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av PcKaffe:

Tekniken är fantastisk men designen är skit. Spelet är för fan näst intill svartvitt.

Men det är ju så mycket lättare att matcha färger när man tar bort all färgmättnad.

Jag vet. Det är även lättare för hårdvaran att hantera ljus på små färgspektrum, det är bland annat därför som crysis har så höga systemkrav.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av PcKaffe:

Jag vet. Det är även lättare för hårdvaran att hantera ljus på små färgspektrum, det är bland annat därför som crysis har så höga systemkrav.

Menade inte att kalla dig okunnig, jag ville bara peka garva lite åt Dice för att de valt en lätt väg till ett snyggt spel

Tycka vad man vill om färggrant och Blizzard-style, men de företag som lyckas med att både göra färggrannt och behagligt att titta på ska ha mycket cred.

Medlem
Skrivet av najtrows:

såg den när sweclockers la upp, riktigt intressant! kan man sänka brightness på skärmen så blir bilden bra utan bleed från LCD!

Skulle också rekomendera deras film istället - så man slipper byta delar och hålla på!:D

http://www.youtube.com/watch?v=R-jwajMaawE

Intressant, men vissa frågor kvarstår.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Menade inte att kalla dig okunnig, jag ville bara peka garva lite åt Dice för att de valt en lätt väg till ett snyggt spel

Tycka vad man vill om färggrant och Blizzard-style, men de företag som lyckas med att både göra färggrannt och behagligt att titta på ska ha mycket cred.

Tog det inte på det inte så heller, och jag förstod det.

Håller med till fullo, Uncharted 1-2 har verkligen lyckats med det.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Satt också och kollade detta härom dagen. Imponerande tech som ligger bakom minst sagt.

Medlem
Skrivet av Mang:

förstår inte varför man verkar ha så dammiga ögon i BF3, samma effekt som när mina glasögon är väldigt smutsiga... halvpraktiskt liksom

Håller med när det gäller PC-versionen. Man verkar inte se "smutsen" på konsolversionerna.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Jag tycker att det ser skitbra ut med de färgerna de har! Underbar grafik

Medlem

Jag vet inte var alla bor eller har varit nånstans, men det är inte så mycket färger utanför huset heller...

It is called hösten...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas Frostbite 2 blir en ledstjärna för andra utvecklare. Tänk er ett elder scrolls spel med Frostbite 2

Medlem

bara en fråga, är det bara för mej battlelog är extremt segt? jag har använt ett VPN för att kunna spela men jag kan inte joina servrar för battlelog vill inte ladda allt som har med stats/servrar/allt som battlelog innehåller


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

frågan hör hur mycket av detta missar konsolspelarna ? är det som low varianten för pc ? det skulle faktiskt vara surt att konsolerna får ett sånt ''kass'' grafik när jag själv sitter på ett ps3 och har förbokat spelet till det. någon som vet ungefär hur mycket konsolspelarna missar av grafiken ?

Medlem

Kan inte få det ur mitt huvud att dom använder samma objekt flera gånger, genialiskt.

Skrivet av PcKaffe:

Tekniken är fantastisk men designen är skit. Spelet är för fan näst intill svartvitt.

Håller med där. Ser väldigt fint ut men det är något med ljuset som kanske har lite för hög kontrast eller något.

Medlem

Tycker det är fantastiskt arbetat och har verkligen inget emot designen. Älskar hur de lagt mycket arbete på att alla lager/effekter ska enhetligt matcha varandra och deras ljusmotor gör det ypperligt. Har inget emot Blizzard's design, men det är ju knappast att gå mot verkligheten, tvärtom. De är ju mycket tydliga varför de INTE vill ha det så.

Medlem

10:20 sista klippet gjorde mig glad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Magnus Högdahl är sveriges motsvarighet till Carmack Han har alltid varit före Carmack i nästan allt. Check it out.

Medlem

"allt ögongodis du kan förvänta dig om du har fläskig hårdvara i datorn"
så fel de hade:P

Medlem
1
Skriv svar