Dice: 64 spelare är max – annars är det inte roligt

Robot
Dice: 64 spelare är max – annars är det inte roligt

Patrich Bach menar på att företagets bild är att om det vore fler spelare så går det inte att ha kontroll över spelplanen. Pc som huvudplattform ska även varit positivt för konsolutvecklingen.

#battlefield-3


Medlem
Dice: 64 spelare är max – annars är det inte roligt

Finns en server i bf2 som man kan vara 128 spelare på,, kallas sisu eller något liknande. Jättekul faktiskt.

Ikväll ska här spelas!!!! Herregud!

Medlem

Tycker faktiskt 64 är lite mycket ibland, iaf för vissa banor.
Har spelat nästan hela natten och Rush är helt obalanserat i 64. Tror inte jag spelat klart 1 enda runda (Attackers vunnit dvs)


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Rättelse:

Citat:

Snart kommer du, om du inte redan lekt med proxies, kunna lira Battlefield 3 som en tok. Låt nu inte studier, relationer eller jobb lida! vara i vägen!

Medlem

jag var för sen att beställa så jag får vänta, för nu har jag betalat och spelet finns inte i lager aja, har inte fått mitt nya moderkort än ändå

Medlem

Alltså, att 64 skulle vara någon sorts absolut gräns för FPS är ju bara skitsnack. Vet inte om påståendet faktiskt var detta men det är så det framställs i artikeln.

Det är inte svårare än att banan har en lämplig storlek så att alla får plats och har något att göra. CS funkade fint med 5 vs 5 i matcher, banorna var helt enkelt mycket mindre. 64 på en CS-bana hade ju inte funkat alls, men gör det på BF-banorna.

Visst kan man argumentera att man som ensam spelare vill kunna påverka vem som vinner men jag hävdar att det är svårt att göra redan idag med alla spelare på en BF-server.

Tänk vilken upplevelse med 1000 vs 1000 på ett enormt slagfält. Rent spelmässigt ser jag inga som helst problem så länge som banorna görs smart.

Medlem
Skrivet av QueloR:

Tycker faktiskt 64 är lite mycket ibland, iaf för vissa banor.
Har spelat nästan hela natten och Rush är helt obalanserat i 64. Tror inte jag spelat klart 1 enda runda (Attackers vunnit dvs)

Tycker det är bra att det är svårt som attacker.
Inte spelat bc2 men i 1an var det väldigt sällan man vann som attacker men då man gjorde det kändes det väldigt bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bach har fel. På många Conquest banor blir det flashhalsar vid en specifik punkt men helt dött vid stora sträcker. Fler spelare skulle sprida ut slaget mer och bättre. 128 spelare vore inte alls en dålig idé.
Planetside hade uppåt 2000 spelare och alla som testade det spelet, ett 'MMO'-FPS, älskade det och det blev aldrig för grötigt och man hade alltid kontroll ändå.

Bachs devis är ju "spelarna vet inte vad de själva vill ha", vilket ger knasiga resultat ibland, som här.

Medlem

Fasen vad det ska liras ikväll


signatur

Meep!

Skrivet av Sethernis:

Bachs devis är ju "spelarna vet inte vad de själva vill ha", vilket ger knasiga resultat ibland, som här.

...Men ofta ger det helt rätt resultat, för spelarna vet inte vad dom vill ha, i synnerhet inte innan de spelat spelet så mycket att de blivit lika insatta i mekanikerna som utvecklarna själva.
Det går säkert hundra idiot-idéer på varje vettigt förslag som man får från konsumenterna, och av dessa vettiga förslag är det en bråkdel som fungerar när man väl testat dem.
Det är inte bara programmering och artisteri som tar flera år när man gör ett spel, även mekaniken förfinas och många, många idéer kläcks, testas och kastas bort.

Medlem

MAG till PS3 klarar för fan 256 spelare samtidigt, och det är hur skoj som helst. 64 är bara en gräns som finns för att EA ska tjäna mer pengar på uthyrning av servrar.

En sak som jag alltid har undrat över är varför alla spel måste ha dubbla mängden för varje steg man tar i antalet spelare. Man går från 1 till 2, 2 till 4, 4 till 8, 8 till 16, 16 till 32, 32 till 64 osv..... Varför kan ingen ha stöd för 80 spelare?

Banor som Metro kan jag förstå att det blir kaos med mer än 64 spelare, men Caspian Border och Kharg Island skulle båda kunna klara av upp emot 128 players.

Inaktiv
Skrivet av Frux:

Tänk vilken upplevelse med 1000 vs 1000 på ett enormt slagfält. Rent spelmässigt ser jag inga som helst problem så länge som banorna görs smart.

Kommer aldrig att hända..

Medlem
Skrivet av Frux:

Tänk vilken upplevelse med 1000 vs 1000 på ett enormt slagfält. Rent spelmässigt ser jag inga som helst problem så länge som banorna görs smart.

Tror inte det skulle sitta sjukt många nöjda konsoll pellar runtom i världen efter ett sådant beslut.

Konsoll = max 32
PC = max 1000+

Medlem

var brutalt kaowz igår på 64 players servarna. Fan va jag sög ha ha, blir säkert kul man lärt sig banorna.

Varför inte spela TMD istället


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har dice ändrat realese datum eller varför fick ja ett mail från spelbutiken som sa att release datumet har ändrats till den 28 oktober?

Medlem

"Bach utvecklar även ett resonemang som handlar om att konsolutvecklingen gynnats av att pc:n vart huvudplattform."

blev* ? (=

Medlem

Vaknade runt två på natten för ett dassbesök, kom på att BF3 vart upplåst, råkade fastna någon timme och nu är man ruskigt trött. Men som masochisten säger, det gör gott ont.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hur fasiken tänkte dem när dem satte releasedatum mitt uppe i högskolornas tenta-veckor?! >.<

BF3 eller tentaplugg... hmmm....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Onomonom:

Har dice ändrat realese datum eller varför fick ja ett mail från spelbutiken som sa att release datumet har ändrats till den 28 oktober?

Eftersom jag fick spelet igår från game och har spelat hela natten så är det spelbutiken som gjort fel.

Medlem

C&C Renegade stödjer 128 spelare, helt sjukt roligt då faktiskt.

Medlem

Jag lovar att de hade sålt ett antal 10000-tals mer spel om de tillåtit serverägarna att välja en högre spelar limit som 128. Ju fler spelare=mer krigskänsla.

Några saker att tänka på:

1. Designa banorna så att 128 spelare passar in, ska inte vara så svårt.

2. Hårdvara och bandbredds kontroll av servern så att den klarar av 128 spelare.

3. Ping och bandbredds kontroll av spelarna innan de connectar till servern, fanns i Wolfenstein RTCW.

4. More cash for DICE.

Sen vill jag också tillägga att Battlefield 3 är ett ruskigt bra spel, ljudet är helt otroligt, bra jobbat DICE!

Medlem

Visste ni att BF3 endast fått 8.5 i betyg på Gamespot.com? Jag blev förvånad o irriterad o faktiskt lite besviken.

Medlem

Installerar spelet nu Hoppas hoppas hoppas verkligen det inte kommer krascha och hålla på.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av zorga:

"Bach utvecklar även ett resonemang som handlar om att konsolutvecklingen gynnats av att pc:n vart huvudplattform."

blev* ? (=

Varit skulle jag tro.

För övrigt är spelet kul och bra online, varför de sätter en sån gräns och säger "det är bäst så" förstår jag inte, funkar det med 128 så låt spelarna själva luska ut vad som är bäst så slipper Dice få skit för det.. Att rekommendera 64 är dock helt okej.

Singelplayer var för scriptat för min smak dock, gillade BC2 mer, vilket säger en hel del, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur fasiken tänkte dem när dem satte releasedatum mitt uppe i högskolornas tenta-veckor?! >.<

BF3 eller tentaplugg... hmmm....

Omtentor skapades i detta syfte!

Men VAR är gåsa-posten med mitt paket DÅ!?

Dice är förståndiga och uppriktiga, gillar hur skärpt jordnära och ändå proffsigt de uppför sig. Sjukt imponerad att BF3 inte dragits ner av sina skrikande blöjsyskon, det är ett riktigt PC-spel! Inte alls krävande som man trott och det ser så jääävla bra ut på Ultra, har underbart ljud och känns så mäktigt och fräscht.

Stort plus att man kan lira vidare med 360 kontrollen när det passar och raw mouse input gör ju musrörelserna bara helt... *drools*

64 spelare är perfekt balans. Annars skulle det säkert bara bli likt det granatspammade inbördeskrig i hönshuset som man är så van vid, *host* *host*

Medlem

Det är klart 64 är det bästa i DERAS motor som dom skapade spelet för. Om det var ett annat spel med samma öppna koncept som BF fast med större banor så skulle det varit mycket roligare med ännu fler helt klart.

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Newklear:

Hur fasiken tänkte dem när dem satte releasedatum mitt uppe i högskolornas tenta-veckor?! >.<

BF3 eller tentaplugg... hmmm....

Omtentor skapades i detta syfte!

Haha, ja så måste det ju vara!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar