Blizzard i hetluften efter svordomsfylld Blizzcon-avslutning

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Männskliga rättigheter hit eller dit, det är dessa jävla mänskliga rättigheter som får länder o ramla samman.

Jag är själv från Finland, och här lär vi oss att alla är en del av samhället, ett kugghjul i en stor maskin. Medans i t.ex. Sverige så är varenda individ så förbannat viktig/speciell. Alla kan bli precis va dom vill, ta inte skit från någon, gör vad du vill osv osv.

.... Sluta vara så förbannat känsliga o väx upp. Vad har det för skillnad vad någon tycker om en (dig), det är i slutändan endast ens (din) egen åsikt om en (dig) själv som räknas.

Har lite svårt att se exakt var ditt starka avslut ska komma. Faktiskt tycker jag det är en hel del aninglöshet över ditt inlägg. Är Finland högst upp på listan över länder där det är okej att vara avvikande på ett eller annat sätt? Eller håller man käft om såna saker i Finland för att det egentligen *inte* är okej kanske...

Jag är helt med på att man ska stå upp för sig själv först och främst, men det är inte sant nånstans att man kan klara sig här i livet bara genom att acceptera sig själv. Det är just därför det är viktigt att det blir ett jävla liv när någon uttrycker sig såhär - för att visa att samhället står upp för de sina, och att de inte måste säga ifrån eller hålla käft i sin ensamhet.

Kommentaren om mänskliga rättigheter är rätt pinsam ärligt talat. Du får väl i princip alla dina mänskliga rättigheter uppfyllda på en daglig basis, så det är väl klart att du upplever det som att de inte gör någon skillnad eftersom den redan gjorts för din del.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Corpsegrinder verkar inte vara honnörsmedlem i de intellektuella kisarnas klubb måste jag ändå medge.

Inte det smartaste draget av Blizzard heller, kanske fungerat bättre om Corpsegrinder fått medicin mot sin potentiella tourettes innan.

Hahahaha

Härlig kommentar och jag måste nog ändå medge att du har rätt.

.. Men du spelar blood elf eller hur?

Medlem

seriöst, tar spelet på högsta allvar ju, idioter.

Gör som mig, logga in, dra ett par raids för skojs skull, ett par BGs/arenor för o äga alla noobs som finns därute!

Medlem

he's a pathetic nerd.. but he's not alliance, he can tell us that much!

jobbig snubbe, larvigt som fan att blizzard ens uppmuntrar dagisfasoner som detta

Medlem

Han verkar ju inte vara den vassaste kniven i lådan...

Medlem

äh, det är för mycket pkmänniskor i världen idag. orka ta åt sig av allt. skärpning för helvete!

Medlem

Först och främst, visst det är löjligt att ta åt sig pga svordomar osv. Det är dock en helt annan femma att 1) det vart ett jäffligt dåligt move av Blizzard spelar ingen roll om INGEN skulle bli förolämpad av detta, dåligt move. 2) Det handlar inte om att de flesta tar åt sig, det handlar om att skämtet alltid ligger på Alliance sida, aldrig blizzard anställda som öppet stöttar Alliance som de gör Horde. 3) Horde favorismen som mer eller mindre alltid varit där (ger fan i om horde spelar säger att det inte funnits där då dessa uppenbarligen saknar insikten att inse detta) har blivit styrkt ännu en gång.

Jag tror att det hela ligger i just att Alliance får aldrig riktigt ta the spotlight så att säga, Cataclysm innebar jäffligt mycket förluster för Alliance och verkar som nästa kommer göra det med då Theramore kommer att raseras av horde. Spelar själv Horde men i den kontexten så förstår jag helt och hållet att Alliance känner sig trötta på behandlingen.

Medlem

Something went wrong on the internet, woe is me.
Om det vore nån som kallade alla DIF fans för bögar, hade det blivit lika stort då? Eller är det bara kanske så att det finns en majoritet vuxna barn som spelar WoW eller kanske dator och tv-spel i allmänt?

Eller menar folk på allvar att hela Blizzard vill skjuta sig så in i helvete i foten? Att dom aktivt hatar halva sin spelbas och homosexuella?

"homosexuella gamers har reagerat starkt."
Tycker synd om den andel av dom som inte beter sig som fjollor.

Medlem

Död åt PK:ismen!
Corpsegrinder, Cannibal Corpse och dödsmetall i allmänhet äger!

Medlem

såna här uttalanden gör ju varken till eller från när det handlar om blizzard. man kan bli hur upprörd man vill, de har tilräckligt med fanboys för att klara alla stormar.
precis som att ubisoft hela tiden ber sina kunder dra åt helvete iom sitt sjuka drm. och de är ju fortfarande in business.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Lol, vem fan bryr sig! Kan inte ens förstå att folk tar åt sig när han inte ens är seriös. Go Fisher! o/


signatur

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!" - Alistair

Medlem

Blizzard fick ju antagligen vad de förväntade sig när de tar in den pre-pubertala jätten George Fisher. Kritiken är befogad, så länge den är riktad mot arrangörerna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Snubben verkar ju vara tretton år...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det har blivit ett allsmäktigt argument nu för tiden att "jag känner mig kränkt". Vad det än är och vem som än säger det så är det plötsligt ett stort problem. Folk har väl känt sig "kränkta" i all evighet men det har blivit mer och mer att ifall någon säger det så ska det tryckas upp i medier och bli någon stor grej.

Har något känt sig kränkt, hopp tråkigt för dom, det behöver inte betyda att vad som hände var någonting.

Medlem

Dåligt band.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Är så trött på lättkränka och överkänsliga människor så det är sjukt.

Ja, ni muslimer och homosexuella det är er jag menar. Bara för någon skojar om dig så betyder det inte att man ska gråta ut över det, för det är faktiskt INGEN stor grej.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Är så trött på lättkränka och överkänsliga människor så det är sjukt.

Ja, ni muslimer och homosexuella det är er jag menar. Bara för någon skojar om dig så betyder det inte att man ska gråta ut över det, för det är faktiskt INGEN stor grej.

tro du inte förstår, vi snacka om ett multinationellt företag med miljoner kunder som dra upp en idiot på scenen framför flera tusen fans på plats och via internet, och låter honom kränka en stor del av spelbasen... är det seriöst menar du?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vad arg han är

Medlem

jag ser väldigt många inlägg här där folk som gillar att mynta termen PK i fel sammanhang klagar på personer som tagit illa upp, men jag ser bara väldigt få inlägg här om någon som faktiskt tagit illa upp, vart kommer erat agg ifrån egentligen?

Ja för mig är det ett bevis på vad för mentalitet det är i majoriteten av wow spelare, unga vuxna som fortfarande beter sig som dem vore fem år gamla dagisbarn buhu buhu

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SprengdPanda:

Är så trött på lättkränka och överkänsliga människor så det är sjukt.

Ja, ni muslimer och homosexuella det är er jag menar. Bara för någon skojar om dig så betyder det inte att man ska gråta ut över det, för det är faktiskt INGEN stor grej.

tro du inte förstår, vi snacka om ett multinationellt företag med miljoner kunder som dra upp en idiot på scenen framför flera tusen fans på plats och via internet, och låter honom kränka en stor del av spelbasen... är det seriöst menar du?

Ja, det är seriöst eftersom han är en kul människa, är skönt att Blizzard vågade dra upp han. Han är ju rolig.

Och det är ju just det där jag menar "låter honom kränka..." folk är ju för lättkränkta, det är där problemet ligger inte hos blizzard.

Medlem

Rivaliteten har alltid funnits där mellan Horde och Alliance. Förstår inte varför man ska ta illa upp bara för att någon som råkar vara en känd Death Metal-sångare överdriver i en flera år gammal video som visades på Blizzcon. Jag har alltid spelat Alliance och tycker den intervjun är kul på sitt sätt (d.v.s. extrem överdrift).

Han säger ju t.o.m. själv att han är en patetisk nörd. Han säger också att det bara är ett spel. Han verkar däremot vara ganska så berusad under intervjun men jag tolkar det i alla fall som om han säger allting med glimten i ögat.

"En helt okänd person för mig drog alla oss Alliance-spelare över en kam och sa att vi är bögar, och jag blev förolämpad. När jag vaknade nästa morgon så var jag spetälsk."

Medlem

rofl. Skön snubbe som säger det de flesta ändå tänker på när de ser gnomes

Pansarknekt

Jag känner mig kränkt när Blizzard tar upp gammal skåpmat och blåser upp det i sitt pr hysteri.


signatur

Ooooh the drama!

Wow, orkade bara lyssna en minut. Han låter verkligen otroligt korkad.

Medlem

I dunno, Blizzard censurerade ju iaf svordomarna och menade inte att någon skulle ta illa upp. Tycker man ska hata Corpsegrinder och inte Blizzard för detta.

Inaktiv

Corpsegrinder sjunger fortfarande inte i klippet. Såvida man nu räknar det där brölandet som sång.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jim Carreys favoriter, Ace Ventura ngn? Nej just det ni var knappt födda då

Anyway... Alliance är stjärtgossar!!!!!!

Medlem

Skulle Blizzard vara i "blåsväder" över det där? Hahaha Han är väl ingen jäkla representant heller? Att få det till något slags homofobi/böghat (som jag ogillar starkt) låter ju inte riktigt rättvist. Han svär ju som en trettonåring med damp, men jag hörde honom nämna ordet "gay" eller fag ett par gånger, och det var vad han kallade NE/BE...som faktiskt är oerhört gay, och med det så menar jag att "männen" både är färglada och feminina.
I hans fall så gissar jag att han använder ordet "gay" som en del av hans svordomsvokabulär mer än ett egentligt påhopp mot homosexuella.

Medlem
Skrivet av LaserFloyd:

jag ser väldigt många inlägg här där folk som gillar att mynta termen PK i fel sammanhang klagar på personer som tagit illa upp, men jag ser bara väldigt få inlägg här om någon som faktiskt tagit illa upp, vart kommer erat agg ifrån egentligen?

Ja för mig är det ett bevis på vad för mentalitet det är i majoriteten av wow spelare, unga vuxna som fortfarande beter sig som dem vore fem år gamla dagisbarn buhu buhu

det är väl inget aktivt agg, men OM någon nu tar åt sig så undrar jag varför. finns det en riktig anledning att lyssna på en individ som snubben här? FZ.se la ju upp en artikel skriven som om det var en stor grej att bry sig om.

vet inte om det faktiskt blev det men det blev ju iaf uppmärksammat här. och PK har nog inte myntats så väldigt fel här vad jag sett.

Medlem

Kul att folk blir upprörda. Det kanske roligaste är att folk ifrågasätter hans IQ baserat på en intervju utanför ett öltält. Han har nog ganska hög IQ jämfört med den vanliga befolkningen man stöter på en fredagkväll på krogen.. blir min spontana tanke.

123
Skriv svar