Hur kan kan förbättra min spelupplevelse till BF3?

Hur kan kan förbättra min spelupplevelse till BF3?

Hejsan, jag kan lira BF3 med mina nuvarande datorkomponenter men skulle vilja höja upplevelsen lite mer med lite mer flyt å snyggare grafik, vad behöver jag uppgradera ? det jag mest funderat över är väll grafikkortet och proccesorn ? men vad passar till vad ? och jag är inte ute efter värsting men kan väll lägga runt 2000 - 3000 på grafikkort men då kommer det väll bara flaskhalsa nått annat ? så vad ska jag göra ? vad är bästa och billigast ?

Min dator ser ut såhär :

AMD Phenom(tm) II X2 550 Processor 3.10 GHz
Callisto 45nm Teknologi

ASUSTeK Computer INC. M4A78 PRO (AM2)

LSL 3220W (1680x1050@59Hz)
ATI Radeon HD 4870 (XFX Pine Group)

977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)

Corsair cx600 NÄTAGG

Tack !

Medlem

Okej vi säger så här: Du måste i princip byta processor inte många 2 kärniga (även om de är upplåsta till 4) har det lätt med att köra BF3 och för att kunna köra en 4 kärnig prolle måste du byta moderkort.
Även om du inte nämnt hur mycket ram du har och i vilken mhz de körs i så rekommenderar jag stark att uppgradera de i nuläget med tanke på de otroligt låga priserna RAM ligger i just nu.(det vore dumt att inte göra det.)

& tja du lär nog behöva uppgradera grafikkort också om du vill kunna köra på de högre inställningarna.

Kan slänga ihop en varukorg åt herrn om så önskas, men det kommer antagligen gå på mer än bara 2-3000 om du vill kunna spela på högre inställningar.

Finns det någon möjlighet att slippa köpa moderkort å byta upp till bättre grafikort och processor ialflall ? , men plocka ihop lite vore kul att se vad det skulle landa på prismässigt

mitt ram är = 4,00 GB Singel-Kanal DDR2 @ 401MHz (5-5-5-18)

samt har jag windows 7 ultimate

Medlem

Du kan tyvär inte få 4 kärnig processor med ett AM2 moderkort så du blir nog tvungen att uppgradera det.
Minnet kan du likväl uppgradera när du håller på 400mhz är inte de skarpaste^^
RAM kostar som sagt inte mycket alls numera, och känner du att du inte vill ha värstingminnen så finns alltid valueRAM där du får 4gb för runt 200kr

Hopplock: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1050639/2011-10-27
Borde duga till att köra spelet i MINST 30 fps med din upplösning på low/medium iaf.
Såg till att göra det så billigt som möjligt men ändå så att det är aningen framtidssäkert dock är inte moderkortet något att hänga i granen men borde fungera iaf.
Kan vara värt att lägga någon extra hundralapp på't.

Edit: hittade en video där en med liknande komponenter (dock fetare ramminnen) lirar BF3 på ultra:
http://www.youtube.com/watch?v=55yAwNIPRMI döm själv:)

Medlem

Nemas problemas.
välkommen till forumet btw!

1
Skriv svar