PS3-versionen av Battlefield 3 håller inte vad den lovar

Robot
PS3-versionen av Battlefield 3 håller inte vad den lovar

EA utlovade Battlefield 1943 gratis med Playstation 3-versionen av BF3 – men PS3-lirarna blir snuvade på konfekten.

#battlefield-3, #battlefield-1943


Medlem
PS3-versionen av Battlefield 3 håller inte vad den lovar

Inte första gången som de lovar något de inte kan hålla. Se bara på BF1943 till PC.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

BF3 håller inte vad man förväntade sig alls, men då är Dice inte samma gäng som förr, de skulel inte göra begränsade CoD kloner utan rejäla spel.
EA goes Activision, Dice goes IW/Activision.

Medlem

Vilken otrolig kompensation!

Medlem

Sitter och spelar singleplayer till PC just nu. Nja, verkligen ett MP spel detta. De kunde skippat kampanjen. Och vart är 1943 till PC? Jävla EA och DICE.

Medlem

Väldigt schysst kompensation!
1943 sög och jag förstår varför de varken släppte det till PC eller ens ger ut det gratis.
Jag tror nog de vill att spelet bara ska dö ut så snabbt som möjligt.

Jag köpte det och har nog inte mer än 1h playtime, så fruktansvärt är det enligt mig, tyvärr.
(Värt att nämna att jag annars är ett stort Battlefield fan och har spelat och älskat varenda battlefield i princip sedan 1942)


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

EA.. har dom någonsin hållt nåt dom lovat? ;>

Medlem

finns ju dom som redan köpt 1943 på sin ps3 maskin, roligare att ge ut något som alla kan ta del av

Medlem

Gotta luv EA <3


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

@7

något alla kan ta del av? som att 2 de två andra platformarna får vänta på sin content? Att PS3 spelare skulle få 1943 påverkar inte de 2 andra platformarna, iaf inte direkt.

This however, does.

Nej tack, EA/DICE kan dra och fiska...

Medlem

Det är väl ingen som bryr sig om de ger bort 1943 eller inte, hade de velat haft spelet skulle de ha köpt det vid det här laget. Sen så är det här med tidigare dlc bara något de försöker klå cod med, då cod gör samma sak fast med xbox 360 och över en längre tid (riktigt jävligt) än vad ea gör.

Medlem

Äh, inte har dom tid att lira 1943 när dom spelar BF3. Onödigt.

Medlem

Enda problemet med att de ger oss DLC istället är väl att vi var lovade det också. Artikel om att 1943 inte kommer med BF3 på IGN.
Artikeln där det står att PS3 får back to karkand tidigare än andra på IGN.

Personligen har jag redan 1943, tycker det var ett helt okej tidsfördriv så mig påverkar det ju inte men jag vet vissa som ville ha det. Det största problemet jag har är att de visste ju såklart att 1943 inte skulle följa med innan spelet släpptes men de väntar tills efter folk redan köpt det med att berätta. Inte helt schysst tycker jag.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Äh, inte har dom tid att lira 1943 när dom spelar BF3. Onödigt.

Precis, orka lira tråkiga 1943 när man har BF3. Jag hade hällre fått early dlc.

Medlem

Ganska elakt att berätta det först när spelet är släppt!

Medlem

BF 1943 är inget att ha ändå. Nej jag hoppas istället att bf3 funkar som det ska, det är det de borde fokusera på. Fast DLC tidigare är inte så fel heller

Inaktiv

Blir lite less att dom medvetet försenar content för oss som spelar på PC eller Xbox360 bara för att göra PS3 spelarna glada... Nä, fyfan för EA och Dice.

Hade varit bättre om dom gav ut en kod för att ladda ner BF1943 från PSN istället åt alla som köpt BF3 på PS3.

Medlem

Jag har ju ändå Battlefield 1943


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

<citat>Friberg: Sitter och spelar singleplayer till PC just nu. Nja, verkligen ett MP spel detta. De kunde skippat kampanjen. Och vart är 1943 till PC? Jävla EA och DICE. </citat>

WHAAAT?!?! Nog för att kampanjen var kort, men den var ju kusligt nice!!! Sen är de såklart MP som får spelet att äga i all framtid, men kampanjen var ändå 4 timmar av väldigt roligt spelande.

Medlem

Nu är jag inte alls insatt men kan man verkligen göra så? Dvs lova något och sedan ändra sig EFTER att folk har köpt spelet (BF3)?


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Varför all kritik mot bf1943? Vad gör det tråkigt?

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Varför all kritik mot bf1943? Vad gör det tråkigt?

Battlefield 1943 är ju görkul, jag har lirat det mer eller mindre varje dag sedan det släpptes på psn / xbla,
För att vara ett spel med bara 3 maps så är det ju ett gott betyg att man aldrig tröttnar, det är som med fotbollsnördar, man kutar runt på samma yta i många år, men varje match är aldrig den andre lik.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Än så länge så är BF3 massivt FAIL! Går ju inte ens att aktivera det till PC! Skoja om att man känner sig blåst!

Medlem

inte BF3 som är fail det är EA

Medlem

Löpsedelsrubrik..

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Inte första gången som de lovar något de inte kan hålla. Se bara på BF1943 till PC.

Håller med! Jag betalade för 1943 till PC.. Sen 1 år senare får man höra att de inte kommer.. Har inte begärt pengarna tillbaka då jag tyckte att de va en så pass liten summa.. men riktigt dåligt ändå!

Medlem

Men det är väl inte Battlefield 3 som misslyckas att hålla vad man lovat utan utgivare Electronic Arts? Om nu inte 1943 är en del i spelet Battlefield 3 och inte en egen produkt...

Medlem
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av Mjauv:

Varför all kritik mot bf1943? Vad gör det tråkigt?

Battlefield 1943 är ju görkul, jag har lirat det mer eller mindre varje dag sedan det släpptes på psn / xbla,
För att vara ett spel med bara 3 maps så är det ju ett gott betyg att man aldrig tröttnar, det är som med fotbollsnördar, man kutar runt på samma yta i många år, men varje match är aldrig den andre lik.

Ja det är roligt med simpla spel ibland. Om jag ändå slapp alla disconnects hela tiden. Jag får det jätteofta på just det här spelet


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Har inte lyckats spela ett spel än på pc´n pga av att musen laggar som f-n + alla krascher!!! Hade samma problem i betan, och de lovade fixa alla problem! (...och jag är inte ensam med detta problem om man kollar Forumet...)
FZ: varför gör ni inte en artikel om detta??? Ni skrev ju så mycket om BF3 innan releasen!!!

Medlem

Är inte sådan här marknadsföring olaglig, bait and switch eller vad man kallar det?

12
Skriv svar