Uncharted 3 avklarat på tre timmar

Robot
Uncharted 3 avklarat på tre timmar

Speedrun-rekordet satt av speltestare hos Naughty Dog som kan spelet utan och innan.

#uncharted-3-drakes-deception, #naughty-dog


Medlem
Uncharted 3 avklarat på tre timmar

Man ska njuta av spel ;/ Inte springa igenom dem...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Skillnaden mellan Skyrim och Uncharted är att i förstnämnda har du 100 timmar utöver huvudberättelsen... Uncharted är mer av en linbana och tråkigt nog tror jag inte att spelet ger mer än 12 timmar på sin höjd om du verkligen ska leta igenom varenda liten vrå för att hitta alla skatter.

Medlem

12 timmars underhållning för ca 480kr? De e taget!

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3

Tävla är ju roligt... men tävla i upplevelser är ju heldumt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Precis, vad ska man säga, min upplevelse är häftigare än din LOL...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns ganska sunkigt att ett så pass linjärt spel går att klara så snabbt. Vad blir speltiden för en normal spelomgång, sex timmar?

Medlem

Urk, jag skulle aldrig vilja jobba som QA, illa nog som det är när man utvecklar andra delar av spelet.


signatur

//Schmoo

Medlem

Äh sånt här finns väl överallt. Görs ju bara för att skapa rubriker. Folk har ju tävlat i "allt" sedan, alltid?

Är väl inte meningen att man själv som end-user ska turbospringa igenom sin första genomspelning... men har du suttit på QA i vaddå, 1år+ med ett spel... varför inte... inte direkt så att killen får sin Uncharted3 upplevelse förstörd, det har den nog redan varit

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av walter_iego:

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3

Tävla är ju roligt... men tävla i upplevelser är ju heldumt.

Fast när man väl upplevt det och upplevt det igen så tycker jag spreedruns är roliga Kanske inte att göra själv, men att titta på.

Problemet med nyare spel på den punkten är att det verkar som om man inte längre kan finna "fultips" och "fultricks" för att snabba på det hela som gör det hela lite roligare att titta på. Såsom Half-Life, som kan klaras av på 45 minuter Rekommenderas en titt om ni inte sett den!


signatur

Videomupp

Medlem

Vänta nu,,, tre timmar INKLUDERAT filmsekvenserna? ... oj

Medlem

Minns när jag tittade på Quake 1 speedruns (Quake done quick) och gjorde mina patetiska försök att komma i närheten av deras tider Snabbaste jag sett är nog 12:27, för hela Quake 1. Kanske finns snabbare nu.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

3 timmar? Inget köp.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

3 timmar? Inget köp.

Hehe, köper du spel efter hur lång tid det tar att göra en speed run?

Exempelvis Dark Souls tog mig 65h att klara. Det har de klarat på 1h 26 min.

Medlem

Är mellansekvenserna på totalt 2h inräknade då eller har man skippat dem?

Medlem
Skrivet av Phobo:

3 timmar? Inget köp.

Men du kan ju inte räkna med hur mycket speltid du får ut av spelet baserat på en speedrun. Vad du är ute efter borde vara normal genomspelningstid.

Dessutom; för att kunna klara att göra en speedrun på 3 timmar så måste du vara rejält välbekant med spelet. Vilket i sig innebär att du måste ha spelat igenom hela spelet, antagligen flera gånger. Vilket i sin tur innebär att du redan då fått ut mycket mer än 3 timmar. Om man sedan lägger till multiplayerdelen i ekvationen så är det rätt bra valuta för pengarna.

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Skillnaden mellan Skyrim och Uncharted är att i förstnämnda har du 100 timmar utöver huvudberättelsen... Uncharted är mer av en linbana och tråkigt nog tror jag inte att spelet ger mer än 12 timmar på sin höjd om du verkligen ska leta igenom varenda liten vrå för att hitta alla skatter.

Ah... youtube har fått den effekten.

Skrivet av Phobo:

3 timmar? Inget köp.

Gör inte det ftlog, låt oss ha vårt Uncharted ifred. Bara för att det har blivit pop så är det för oss äventyrare det smakar bäst.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Precis, vad ska man säga, min upplevelse är häftigare än din LOL...

Skrivet av Ladestam:
Skrivet av walter_iego:

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3

Tävla är ju roligt... men tävla i upplevelser är ju heldumt.

Fast nu är det ju inte riktigt upplevelser dem tävlar i... Att klara ett spel så snabbt som möjligt är väl inte konstigare än att springa ett maratonlopp så snabbt som möjligt?

Tycker det är riktigt skoj med speedruns, speciellt i spel som half-life, där dem verkligen måste memorera varenda steg och hopp för att tjäna en extra halv sekund här och där.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3

du har inte sett såna här videor eller? http://www.youtube.com/watch?v=32QcIJh4P4M

Inaktiv
Skrivet av najtrows:
Skrivet av walter_iego:

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3

du har inte sett såna här videor eller? http://www.youtube.com/watch?v=32QcIJh4P4M

Det är ju viss skillnad tycker jag, där gör du en bana i en och samma tajming och det är väl lite skill.
Fast jag har inte sett någon asiat klara SMB nämnvärt mycket bättre än vad jag kunde göra vilken dag som helst när jag var 10... och det kan man ju ifrågasätta om det är något att vara stolt över ^^

Skrivet av najtrows:
Skrivet av walter_iego:

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3

du har inte sett såna här videor eller? http://www.youtube.com/watch?v=32QcIJh4P4M

Visst har jag det, lika spännande som att titta på när strumpor blir tvättade


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Men, jag tänker främst på alla konstnärer och designers och författare som lagt ned oerhört mycket tid på ett spel, bara för att någon sedan ska jäkta igenom det, det är därför som jag är lite anti. Men, om ni gillar det, just go ahead.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade jag skapat ett spel och folk sen lade ner otroliga mängder tid på att bli bra på det, då skulle i alla fall jag bli ganska glad, vare sig jag var designer eller författare eller kodare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Speedrun tar bort mellansekvenser och bromsar inte för något. En vanlig spelare kör trial and error plus explore. Att skippa en mellansekvens finns då inte på kartan. Efter det har man multiplay, så värdet är helt ok...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Men, jag tänker främst på alla konstnärer och designers och författare som lagt ned oerhört mycket tid på ett spel, bara för att någon sedan ska jäkta igenom det, det är därför som jag är lite anti. Men, om ni gillar det, just go ahead.

Just det. När man spelar igenom spelet 23'e gången, har gjort alla quests 15 gånger och tittat på allt konstnärer, designers och författare gjort så skall man i alla fall sitta och beundra deras verk istället för att göra något man själv tycker är kul. Men om ni gillar att göra något ni tycker är roligt, just go ahead!

Är man speltestare som bara spelat spelet 22 gånger skall man allt inte göra speedruns, då skall man sitta och vara tacksam för vad spelskaparna skapat åt dig. Även om du tröttnat på det. Du har ju trots allt betalt för att testa hur vacker spelet är, inte att pressa gränserna för vad spelet klarar av... ... öhm. Nu snurrar det i huvudet av fördömanden och beundran. Vilket ben skall jag stå på?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av walter_iego:

Förstår inte mening med speedruns, det är som att mäta fallosen eller hålla andan längst, eller som när Gert Fylking höll på med laxermedel på TV3

du har inte sett såna här videor eller? http://www.youtube.com/watch?v=32QcIJh4P4M

Visst har jag det, lika spännande som att titta på när strumpor blir tvättade

Eller att tävla i BF3 eller något annat spel eller sport. Eller att pressa gränserna i vad det nu kan tänkas vara. Låt oss inte tävla eller upptäcka nya saker, låt oss titta på när tvätten torkar, det är roligare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Mindre än 20timmar speltid är inte ens värt mer än 300kr!!

Medlem

Man blir häpen att någon ens jämför speedrun med hur långt tid en medel gamer tar på sig att lura ut hur man kommer vidare.

Om man tänker precis varje moment är känt och inget funderande så på en sekund är man i nästa steg. Om man tänker sig i snitt att kanske det tar 15s att komma på lösningen.

15x3=45 timmar minst.

Sedan olika kampmoment som kanske tar några försök. Några brukar vara riktigt svåra. Har väl blvit dussinet försök på några i tvåan.

Ingen risk att det inte värt pengarna.

1
Skriv svar