World of Warcraft kommer inte bli free-to-play

Robot
World of Warcraft kommer inte bli free-to-play

Ingen betalningsmodell är bättre än fasta månadskostnader, slår Blizzard-chefen fast.

#world-of-warcraft, #blizzard, #lord-of-the-rings-online, #star-trek-online, #age-of-conan-hyborian-adventures, #dc-universe-online


Medlem
World of Warcraft kommer inte bli free-to-play

Finns ingen anledning för wow än. att gå free to play. Anleding till att många väljer Free to Play versionen nu är ju för att försöka locka bort spelare som betalar för sina spel. WoW tjänar nog fint med pengar och med tanke på hur många som än spelar spelet, förstår man att dom ej vill ge F2P version av nåt som hovar in CASH MONEY.

Medlem

Tycker att F2P spel har sämre service än P2P.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tror att det kommer att bli free to play så fort deras nya mmo Titan kommer ut.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Bra... F2P suger oftast... Om man inte "köper" spelet och sen spelar fritt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

MMorpgs av den kalibern blir aldrig F2P, även om spelarbasen sjunker till <1miljon så tror jag inte De ändrar på detta. Specielt med tanke på deras nya kampanj av betala för 1 år av WoW och få Diablo 3 på Köpet.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ladestam:

Bra... F2P suger oftast... Om man inte "köper" spelet och sen spelar fritt.

Enda spelet som är så är väll Guild Wars?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Free to Play är inte bra nej, oftast då dem kör på det systemet så kommer det microtransactions lr pay2win. Vilket brukar kosta mer pengar i slutändan om man ska va på topp

Moderator | Testpilot
Skrivet av Droppz:

Free to Play är inte bra nej, oftast då dem kör på det systemet så kommer det microtransactions lr pay2win. Vilket brukar kosta mer pengar i slutändan om man ska va på topp

Ge upp, det var längesedan det var sådär. Större spel som gått F2P eller sådana som börjat F2P har det inte så. Utan att köpa med pengar ger dig XP / penga boost och du köper skins eller liknande. Mest så det ser ut på F2P fronten numera.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Droppz:

Free to Play är inte bra nej, oftast då dem kör på det systemet så kommer det microtransactions lr pay2win. Vilket brukar kosta mer pengar i slutändan om man ska va på topp

Ge upp, det var längesedan det var sådär. Större spel som gått F2P eller sådana som börjat F2P har det inte så. Utan att köpa med pengar ger dig XP / penga boost och du köper skins eller liknande. Mest så det ser ut på F2P fronten numera.

Lägg där till bland annat möjlighet till att ha fler karaktärer, ingen guld-gräns, större inventory, fler kartor osv osv.
Men ja jag håller med dig. P2W börjar man se allt mindre av numera. Vilket är skönt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Droppz:

Free to Play är inte bra nej, oftast då dem kör på det systemet så kommer det microtransactions lr pay2win. Vilket brukar kosta mer pengar i slutändan om man ska va på topp

Ge upp, det var längesedan det var sådär. Större spel som gått F2P eller sådana som börjat F2P har det inte så. Utan att köpa med pengar ger dig XP / penga boost och du köper skins eller liknande. Mest så det ser ut på F2P fronten numera.

Lägg där till bland annat möjlighet till att ha fler karaktärer, ingen guld-gräns, större inventory, fler kartor osv osv.
Men ja jag håller med dig. P2W börjar man se allt mindre av numera. Vilket är skönt.

Jo glömde lite där men, folk get the point.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag är kluven i frågan. Men jag vill hellre ha hela spelet och bra service till det för en månadskostnad. Sätta WoW på F2P är bara idiotiskt, som påstås över, även om WoW "bara" har en miljon aktiva spelare så är det mycket pengar.

Dock spel som Star Trek Online t.ex kommer bara vinna på F2P. Jag har spelat Star Trek sedan det kom och det har drabbats av så mycket problem så att dom kan inte vinna förtroende hos folk att betala för spelet, så då är det lika bra att vinna tillbaka folket genom att ge dom ett gratis spel.

Medlem

så säger de nu när det har en hel del miljoner abonnenter. Men när de är nere på några tusen kanske de med tycker Free to play inte låter så dumt


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

"Free-to-play" involverar i princip alltid microtransaktioner som ger fördelar gentemot andra som väljer att inte betala - just därför är månadsbetalningen en bättre modell (anser jag), lika villkor för alla spelare, bortsett från hur mycket tid man väljer att lägga ner på det.

Sen är "free-to-play" ganska luddigt. En del spel kallar sig för "free-to-play", men spelet kostar först att köpa för ett par hundralappar, eller så är det en level-cap, områdesbegränsningar och dylikt.

Medlem

Nu lirar jag inte WoW, men f2p är en farsot i mmo-världen. Det slutar ofta med att man blir tvungen att slänga ut mer än de $15 som p2p-spelen brukar kosta om man vill hålla sig på högsta nivå och ha tillgång till hela spelet.

Medlem

Allods online har jag kollat in lite det är ett helt ok F2P faktiskt men lirar ändå wow för det mesta. Men allods har ungefär samma grafik som wow om inte lite bättre och de visuella effekterna är faktiskt otroligt snygga. Sen finns det sjukt mycket med quests så man behöver aldrig grinda direkt. Värt att kolla in tycker jag!

Inaktiv
Skrivet av Icerock:

Jag tror att det kommer att bli free to play så fort deras nya mmo Titan kommer ut.

Tror jag nästan på med. För gissar själv på att många kommer vela gå över till det då när det släpps så WoW lär säkerligen tappa ännu mer spelare. Så tror nog själv dom kommer sätta den som free to play senare. Kanske inte direkt då det släpps men då det funnits i butiken en längre stund

Inaktiv
Skrivet av firsov:

Allods online har jag kollat in lite det är ett helt ok F2P faktiskt men lirar ändå wow för det mesta. Men allods har ungefär samma grafik som wow om inte lite bättre och de visuella effekterna är faktiskt otroligt snygga. Sen finns det sjukt mycket med quests så man behöver aldrig grinda direkt. Värt att kolla in tycker jag!

Är ju för dom tagit rätt mycket idéer fron WoW. Lirade Allods rätt mycket under beta tiden och tyckte det var rätt rogivande. Men spelar ju gladeligen hellre WoW. Men jag hade dock inte sagt nej till att det skulle bli free to play eftersom jag söker arbete och det går ju inte precis nå vidare och måste leva på en sketen summa varje månad för att klara sig eftersom att hitta jobb inte är det enklaste. Så då har man inte riktigt råd att betala varje månad då man måste prioritera allt viktigare före. Så för min del får gärna WoW bli ett f2p spel

Medlem

Måste erkänna att det var ett ganska bra svar faktiskt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

BRA!

Fasta månadskostnader > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > pay 2 win

Medlem

Tycker LoL klarar f2p modellen alldeles utmärkt, har inte lagt en krona på det och har ändå en duglig win/loss rate och jävligt kul med det!

Pay to win är som redan nämnts, inte längre ett faktum.

Medlem

Kasst. Synd att konsolerna ska förstöra så mycket.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Bra, med tanke på hur Blizzard har haft tankarna på microtransactions + att de inte mjölkar ut det sista inför D3

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Kasst. Synd att konsolerna ska förstöra så mycket.

FelPost?

För det har väl inget som helst med detta att göra? O.o

dmn
Medlem
Skrivet av Segas:

Sen är "free-to-play" ganska luddigt. En del spel kallar sig för "free-to-play", men spelet kostar först att köpa för ett par hundralappar, eller så är det en level-cap, områdesbegränsningar och dylikt.

Kostar det att köpa är det inte free to play, så enkelt är det.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Segas:

Sen är "free-to-play" ganska luddigt. En del spel kallar sig för "free-to-play", men spelet kostar först att köpa för ett par hundralappar, eller så är det en level-cap, områdesbegränsningar och dylikt.

Kostar det att köpa är det inte free to play, så enkelt är det.

Det han försöker säga är att i många fall så är det gratis till en viss gräns, sedan måste du spendera pengar för att fortsätta. Vilket är lite luddigt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

ndr
Medlem

Personligen föredrar jag P2P för det känns lite "seriösare" (har man tur kan man slippa lite småkids som inte har visa kort etc.) men senaste åren har jag betalat för 1månad då och då och spelat max 1vecka och då hade F2P modellen varit bättre...

Medlem

Sorgligt att se att så många fortfarande sitter fast i tankesättet att alla MMO's som inte har monthly subscriptions automatiskt suger, ni borde verkligen kolla in detta klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=ns-IIn-DG-c

Medlem

Jag blir inte förvånad, Blizzard är på tok för giriga för att göra något gratis -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

tycker wow är det ända mmo som håller på marknaden. men det jag kräver av ett mmo är att pvp är bra och jag har hitils inte hittat ett ända mmo förutom wow där pvp är balanserad och bra.

12
Skriv svar