Varför informerade ni inte om problemen med bf3 igår?

Medlem
Varför informerade ni inte om problemen med bf3 igår?

Jag vet att många tipsade er om problemen med activatering av bf3 via origin igår. För väldigt många av oss som köpte och hoppades att få spela på releasedagen så vad det omöjligt pga. av alla problem med origin.

Ni har hyllat bf3 till skyarna, skrivit om alla bra, mängder av intervjuer med dice. Varför failar ni om att rapportera en sådan här nyhet. Får uppfattningen om av ni inte vill/får skriva något negativt om battlefield?

FFS. på spelarnas sida...

Medlem

Tycker det är ganska uppenbart att massiv reklamsatsning på hemsidan = positivt omdöme.

5/5, alla problem från betan borta, njae så var det inte riktigt va?

Medlem

Har inte gått mer än ett dygn sen det släpptes i eu så man får väl ge dom iaf nått dygn till att fixa problemen innan man skriker fail.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

USA releasen gick ju felfritt. Blir nästan arg när jag läser alla poster i forum runt om hur alla smutskastar DICE osv. Ge dom en dag, Origin är ganska nytt och har barnsjukdomar, och detta är inte DICE fel. Det är EA's om något......

Medlem

Det är oförtjänt mycket hets över BF3 tycker jag. Lägg spelet längst ner i lådan och plocka fram det om ett halvår så funkar säkert Origin + alla andra laggande grejjer.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Frågan är väl varför man slår på stora trumman när man inte fixar att ta hand om anstormningen?

Men att Dice/EA misslyckades var inte det jag syftade till att ta upp med inlägget. Frågan är varför FZ som en av de största gamingen siterna i sverige misslyckades att skriva om det?

Inaktiv

FZ missar mycket Tuffo, ibland är dom veckor sena med nyheter ;P Jag förstår din frustration men det löser sig!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Världen går under!

Skägg.
10 Chambers

vi skrev om de problem vi visste om, UPNP, och att ps3-spelare inte får något bf1943 som utlovat. Fredrik jagar nu EA och Dic för att reda ut varför det skedde och om det blir fler problem när det lanseras i UK idag.


signatur
Medlem
Skrivet av MrTall:

USA releasen gick ju felfritt. Blir nästan arg när jag läser alla poster i forum runt om hur alla smutskastar DICE osv. Ge dom en dag, Origin är ganska nytt och har barnsjukdomar, och detta är inte DICE fel. Det är EA's om något......

Har överseende med Dice och Origin, att allt inte går friktionsfritt vid release. Men jag är helt inne på Tuffos linje angående rapporteringen om BF3 här på FZ. Skönt dock att de flesta verkar ha tillräckligt bakom pannbenet för att läsa mellan raderna och förstå att det troligtvis rör sig om sponsrad journalistik.

Medlem

Så går det om man har massa tyska servrar..

Medlem
Skrivet av Ziern:

Så går det om man har massa tyska servrar..

??????
Wie bitte?


signatur

Jag vill ha page...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Orbs:
Skrivet av MrTall:

USA releasen gick ju felfritt. Blir nästan arg när jag läser alla poster i forum runt om hur alla smutskastar DICE osv. Ge dom en dag, Origin är ganska nytt och har barnsjukdomar, och detta är inte DICE fel. Det är EA's om något......

Har överseende med Dice och Origin, att allt inte går friktionsfritt vid release. Men jag är helt inne på Tuffos linje angående rapporteringen om BF3 här på FZ. Skönt dock att de flesta verkar ha tillräckligt bakom pannbenet för att läsa mellan raderna och förstå att det troligtvis rör sig om sponsrad journalistik.

Över min döda kropp. Att vi rapporterat mycket kring BF3 grundar sig i att det har varit det hetaste spelet på sajten, baserat utifrån data från er läsare, sedan avtäckandet i mars. Med goda marginaler.


signatur
Frilansare

Den här diskussionen dyker alltid upp när vi eller någon annan publikation ger ett högt betyg och stor täckning åt ett hajpat spel. Like mycket som jag har förståelse för att den dyker upp tycker jag att den är tröttsam. Vi sysslar givetvis inte med sponsrad journalistik och vi låter oss givetvis inte köpas på något sätt.
Bevakningen av BF3 reflekterar det intresse som ni besökare har visat för spelet. Vi skriver för er, inte för att väcka opinion.

Med det sagt så borde vi varit mycket mer aktiva i rapporteringen av de problem som en del upplevede i och med lanseringen.. Ett svar (men ingen ursäkt) kan vara att vi själva inte upplevde mycket till problem.

Som Calle sa så har vi jagat både EA och Dice för en kommentar, men de tiger som muren. Vi fortsätter såklart att ställa frågan!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vi sysslar givetvis inte med sponsrad journalistik och vi låter oss givetvis inte köpas på något sätt.

Okej, skönt att du klargör det, jag litar på det är sant när du så tydligt talar om att det inte är så. Men det är lätt att bli misstänksam, sponsrad journalistik förekommer trots allt, man måste som konsument vara kritisk och uppmärksam. Det är viktigt med objektiv rapportering i alla media. Får passa på att be om ursäkt för "anklagelsen".

1
Skriv svar