Behöver hjälp med mitt grafikkort! LÄS!

Medlem
Behöver hjälp med mitt grafikkort! LÄS!

Så jag köpte ett ASUS Gtx 580 Direct CUII häromdagen och kortet var nog störst i världen. FIck nästan stampa ner kortet i datorn för att få plats, men till sist så gick det smärtfritt. Jag har inte världens bästa kabelläggning.

Så, nu till problemet, jag behöver två stycken 8-pins kontakter till kortet för att få någon bild över huvudtaget. Jag har en 6+2pin, samt en 6 pin. Första frågan lyder :

1. Kan jag köra med en "adapter" till mitt grafikkort? Det ser ut så här då : En 8 pins direkt till grafikkortets 8 pin, samt en 6 pin från nätagget till en adapter som i sin tur går till grafikkortets 8 pin? eller förstör jag det då?

2. Hur mycket plats behöver jag egentligen för mitt kort för att det ska kunna ventilera hyffsat? Jag har drygt en och en halv decimeter ner till nätagget nu.

3. Ska jag köra på mitt gamla nätagg eller köpa ett nytt? Har ett 650 watts nu som enligt alla på sweclockers räcker gott och väl. Men jag vet inte. Detta nätagg har jag iaf:
http://www.chieftec.eu/index.php?option=com_content&task=view...

Har som sagt redan gjort en tråd om detta på sweclockers men får inga svar så vänder mig hitåt nu.
Tacksam för svar!

Medlem

Har ett 600W nätagg i min med samma grafikkort, kommer med edit om strömförsörjningen. Jag skulle anta att 4 till 8 pin skulle funka, men det skulle blir varmare i kabeln fram till där dom delar till 8. Eftersom samma effekt måste gå genom färre trådar på en 4pin.

Nu kanske detta är fel, finns nog någon som kan detta bättre.

1
Skriv svar