PS3-versionen av Battlefield 3 håller inte vad den lovar

SP-kampanjen verkar inte gå hem hos MP-folket, och det har nog med att göra att det är ganska tråkigt att spela genom SP-kampanjer idag. Man har gjort det mesta, och det är nog inte så lockande med bättre grafik. Upplevelsen sitter inte enbart i det visuella.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

vad ska man med bf 1943 till när man precis köpt bf3? :S

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Än så länge så är BF3 massivt FAIL! Går ju inte ens att aktivera det till PC! Skoja om att man känner sig blåst!

Gick utmärkt för många inklusive mig själv. Blev 6 timmar spelande igår och det är så jävla nice. Fail? Nej.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bryter inte EA mot någon regel på Xbox Live om de släpper DLC på PS3 i förväg? Har för mig att Microsoft hade något sådant krav.

Edit: Jo, FZ har ju haft en sån nyhet nyligen: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110825/microsofts-xbox-li...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Bryter inte EA mot någon regel på Xbox Live om de släpper DLC på PS3 i förväg? Har för mig att Microsoft hade något sådant krav.

Edit: Jo, FZ har ju haft en sån nyhet nyligen: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110825/microsofts-xbox-li...

"Microsoft reserves the right to not allow the content to be released on Xbox 360"

Så man får, men det är väl ett underförstått "hot" från MS


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av StrongBad:

Bryter inte EA mot någon regel på Xbox Live om de släpper DLC på PS3 i förväg? Har för mig att Microsoft hade något sådant krav.

Edit: Jo, FZ har ju haft en sån nyhet nyligen: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110825/microsofts-xbox-li...

"Microsoft reserves the right to not allow the content to be released on Xbox 360"

Så man får, men det är väl ett underförstått "hot" från MS

Precis. Jag tror nog det kommer släppas på Xbox Live, men de lär väl kräva någon eftergift av EA.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Fleshcutter:

Än så länge så är BF3 massivt FAIL! Går ju inte ens att aktivera det till PC! Skoja om att man känner sig blåst!

Gick utmärkt för många inklusive mig själv. Blev 6 timmar spelande igår och det är så jävla nice. Fail? Nej.

Skoj att det fungerade för dig och alla andra som inte jobbar hela dagen så att de kunde aktivera före 17:30 då deras server som aktivera cd key gick ner. Självklar ingen fail då!

Medlem

Hade jag haft PS3-versionen hade jag hellre velat ha DLC då jag redan har BF1943


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Dålig stil av EA!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Fleshcutter:

Än så länge så är BF3 massivt FAIL! Går ju inte ens att aktivera det till PC! Skoja om att man känner sig blåst!

Gick utmärkt för många inklusive mig själv. Blev 6 timmar spelande igår och det är så jävla nice. Fail? Nej.

Skoj att det fungerade för dig och alla andra som inte jobbar hela dagen så att de kunde aktivera före 17:30 då deras server som aktivera cd key gick ner. Självklar ingen fail då!

På viket sätt kom du fram till att jag inte jobbar, för att det fungerade för mig? De senate 11 åren har jag jobbat heltid iaf, det är inget som hindrade mig att be om att kunna gå 2 timmar tidigare på den där dagen som man har vetat om i flera månader.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

BF3 håller inte vad man förväntade sig alls, men då är Dice inte samma gäng som förr, de skulel inte göra begränsade CoD kloner utan rejäla spel.
EA goes Activision, Dice goes IW/Activision.

Jävelberg vad bitter du har blivit Grumbledock, bitterheten verkar dessutom göra dig dum eftersom du tycker spelet är så likt CoD! )


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Allt som EA säger ska man ta med en nypa salt.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Fleshcutter:

Än så länge så är BF3 massivt FAIL! Går ju inte ens att aktivera det till PC! Skoja om att man känner sig blåst!

Gick utmärkt för många inklusive mig själv. Blev 6 timmar spelande igår och det är så jävla nice. Fail? Nej.

Skoj att det fungerade för dig och alla andra som inte jobbar hela dagen så att de kunde aktivera före 17:30 då deras server som aktivera cd key gick ner. Självklar ingen fail då!

På viket sätt kom du fram till att jag inte jobbar, för att det fungerade för mig? De senate 11 åren har jag jobbat heltid iaf, det är inget som hindrade mig att be om att kunna gå 2 timmar tidigare på den där dagen som man har vetat om i flera månader.

Självklart fel av mig. Jag skulle också ha slutat jobba 2 timmar tidigare. Det är inte EA som gjort fel utan jag som trodde att man bara kunde installera ett spel från en DVD och spela. Vilken grottmänniska jag är alltså!

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Fleshcutter:

Än så länge så är BF3 massivt FAIL! Går ju inte ens att aktivera det till PC! Skoja om att man känner sig blåst!

Gick utmärkt för många inklusive mig själv. Blev 6 timmar spelande igår och det är så jävla nice. Fail? Nej.

Skoj att det fungerade för dig och alla andra som inte jobbar hela dagen så att de kunde aktivera före 17:30 då deras server som aktivera cd key gick ner. Självklar ingen fail då!

På viket sätt kom du fram till att jag inte jobbar, för att det fungerade för mig? De senate 11 åren har jag jobbat heltid iaf, det är inget som hindrade mig att be om att kunna gå 2 timmar tidigare på den där dagen som man har vetat om i flera månader.

Självklart fel av mig. Jag skulle också ha slutat jobba 2 timmar tidigare. Det är inte EA som gjort fel utan jag som trodde att man bara kunde installera ett spel från en DVD och spela. Vilken grottmänniska jag är alltså!

Gå och lägg dig igen du


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Varför spela 1943? När man kan spela BF3...?

Medlem

Fucking EA...


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av StrongBad:

Bryter inte EA mot någon regel på Xbox Live om de släpper DLC på PS3 i förväg? Har för mig att Microsoft hade något sådant krav.

Edit: Jo, FZ har ju haft en sån nyhet nyligen: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110825/microsofts-xbox-li...

"Microsoft reserves the right to not allow the content to be released on Xbox 360"

Så man får, men det är väl ett underförstått "hot" från MS

Fattar inte varför det är OK med kartellbildning i spelbranschen när det är förbjudet i alla andra sammanhang.

Det är något unket över det hela.

12
Skriv svar