Robot
Battlefield 3

Första, andra och ett par gånger däremellan gillt för Dices online-shooter, så varför inte tredje? Vi berättar varför Battlefield 3 även briljerar på konsol.

#dice, #battlefield-vietnam, #battlefield-bad-company, #battlefield-3


Battlefield 3

Där ser ni... grafiken spelar ingen roll


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

skumt jag körde på lägsta inställningar på pc under betan å det såg fan mycket värre ut än xbox versionen xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av ThePunisher_313:

Där ser ni... grafiken spelar ingen roll

Battlefield är ju ruggit snygg även på lägsta inställningarna. Pc vs konsoll grafikmässigt är ju som att välja mellan fantastiskt vackert eller fotorealistiskt

Medlem

Köpte BF3 till PS3 och ångrar inte en sekund, var lite en inlärningskurva i början men det kom jag förbi relativt snabbt. Spelet är helt klart värt köpet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot
Skrivet av cute_ninja:

skumt jag körde på lägsta inställningar på pc under betan å det såg fan mycket värre ut än xbox versionen xD

Kan det vara för det var en gammal beta kanske?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av cute_ninja:

skumt jag körde på lägsta inställningar på pc under betan å det såg fan mycket värre ut än xbox versionen xD

Kan det vara för det var en gammal beta kanske?!

känns ju ändå inte som at det ska vara en sån stor skillnad i grafiken på en beta och färdiga då en beta handlar mer om dom små felen


signatur

always use the nubs for cover

Moderator | Testpilot
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av cute_ninja:

skumt jag körde på lägsta inställningar på pc under betan å det såg fan mycket värre ut än xbox versionen xD

Kan det vara för det var en gammal beta kanske?!

känns ju ändå inte som at det ska vara en sån stor skillnad i grafiken på en beta och färdiga då en beta handlar mer om dom små felen

Fortfarande: "Gammal beta".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Grafiken i konsoll versionen ser mist sagt FörJ....... ut riktigt skräp...

Medlem
Skrivet av Sille:

Grafiken i konsoll versionen ser mist sagt FörJ....... ut riktigt skräp...

Kan jag då inte påstå eftersom Konsolerna är hela 5 år gamla så har dom gjort ett riktigt bra jobb! Jag är iaf nöjd

Medlem

Tillsammans med Assassins Creed Brotherhood är BF3 snyggaste spelen för konsoll, Forza 4 är iofs riktigt jävla snyggt med...
Och allt får man i ett paket för runt 2000kr. Det är bara inte värt att köra PC, man får aldrig igen de pengarna man lägger.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Det är bara inte värt att köra PC, man får aldrig igen de pengarna man lägger.

Använder man PC till enbart spel så får man väl skylla sig själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Tillsammans med Assassins Creed Brotherhood är BF3 snyggaste spelen för konsoll, Forza 4 är iofs riktigt jävla snyggt med...
Och allt får man i ett paket för runt 2000kr. Det är bara inte värt att köra PC, man får aldrig igen de pengarna man lägger.

Jag älskar Assassin's Creed, men du kan ju inte påstå att det är ett av de snyggaste spelen till konsol? Vi har ju Red Dead Redemption, L.A Noire, Forza 4 (som du nämde), GoW 3, Uncharted 3 .. Bl.a...

Medlem

Trevligt med två recensioner! Köper mitt i veckan.

Medlem

Är det mer än jag som kör moment 22 med Battle Feed?
Account not activated.....
Loggar in på Origin och sedan på battlelog.battlefield.com och får "Buy BF3 to get access bla bla bla.....
Förbannad är bara förordet. Jag kör X360 versionen.

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Sille:

Grafiken i konsoll versionen ser mist sagt FörJ....... ut riktigt skräp...

Kan jag då inte påstå eftersom Konsolerna är hela 5 år gamla så har dom gjort ett riktigt bra jobb! Jag är iaf nöjd

Nä inte direkt, eftersom det är fruktansvärt snyggt på konsol med. Har visserligen inte sett det utan HD texturerna, kanske är bajs.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Sille:

Grafiken i konsoll versionen ser mist sagt FörJ....... ut riktigt skräp...

Kan jag då inte påstå eftersom Konsolerna är hela 5 år gamla så har dom gjort ett riktigt bra jobb! Jag är iaf nöjd

Nä inte direkt, eftersom det är fruktansvärt snyggt på konsol med. Har visserligen inte sett det utan HD texturerna, kanske är bajs.

Men varför skulle man spela det utan HD texturerna? Gör man det har man ingen rätt att klaga.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av cute_ninja:

skumt jag körde på lägsta inställningar på pc under betan å det såg fan mycket värre ut än xbox versionen xD

Kan det vara för det var en gammal beta kanske?!

känns ju ändå inte som at det ska vara en sån stor skillnad i grafiken på en beta och färdiga då en beta handlar mer om dom små felen

Dom sparade så klart det bästa till sist ;D

Medlem

Jag håller mig till PC, just för att jag kan göra det. Men ser ut att konsollirarna får en härlig upplevelse de också!

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Tillsammans med Assassins Creed Brotherhood är BF3 snyggaste spelen för konsoll, Forza 4 är iofs riktigt jävla snyggt med...
Och allt får man i ett paket för runt 2000kr. Det är bara inte värt att köra PC, man får aldrig igen de pengarna man lägger.

tycker ifos rage ser fruktansvärd snyggt ut på konsol ^_^

btw testade ni spelet med hd-texturerna?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bra spel men en 5 förtjänar det inte, är väldigt likt alla andra BF spel

Förlåt, men jag måste kritisera.

Rubriksättande i stil med "så bra är X.." är så himla Aftonbladet och det är definitivt ingen komplimang.

Medlem

Jaha lol, jag som trodde ni skulle ge bf3 2/5 som ni gjort i princip alla spel hittils..

Medlem
Skrivet av ThePunisher_313:

Där ser ni... grafiken spelar ingen roll

Så varför skapa ett gigantiskt spel-motor om grafiken inte spelar någon roll. Till vilken nytta använder man Frostbite 2 såväl CryEngine 3 då? När det gäller BF3, spelar grafiken inte någon roll, men när vi kommer till MW3 sidan, då ska skit branschen uppgradera grafiken. För där spelar skönheten väldigt stort roll. Så, har jag fattat er rätt?

Medlem

Ska nog faktiskt KÖPA detta till min krysslåda.

Har testat det både på XBOX 360 och PC... trots att PC:n klarade av spelet galant så föredrar jag konsolversionen.

Inaktiv
Skrivet av Sille:

Grafiken i konsoll versionen ser mist sagt FörJ....... ut riktigt skräp...

...och det hade du sannolikt sagt oavsett hur den såg ut. Bara-för-att.

Medlem

Det är riktigt få spel som kan hålla mig vid min xbox en hel kväll. BF3 är ett av dom spelen. Herrejävlar. Jag skiter i om jag har en kass omgång med fler deaths än kills. Hela spelupplevelsen är ofattbart fantastiskt.


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Medlem

Helt rätt betyg må jag säga. Tummen upp!

Medlem

Är det mer än jag som kör moment 22 med Battle Feed?
Account not activated.....
Loggar in på Origin och sedan på battlelog.battlefield.com och får "Buy BF3 to get access bla bla bla.....
Förbannad är bara förordet. Jag kör X360 versionen. Ja jag samma här men jag kör ps3 vers + mitt bf3 spel har liknande buggar som bc2 har.....som att all info om gubben bara försvinner mutter. Hoppas att dom fixar dom flesta buggarna i år.

Medlem

Jag bara gillar BF spelen i multiplayer..
Varit med från början på PC:n å gått över sedan till konsol.
(Dock köpte en dator för att kunna spela just BF3 men inte köpte spelet ännu)
För att mina vänner/kollegor/kompisar kör just PS3..

Så nu till själva klagan på det...
Hur i helvet skall man kunna komma i samma lag. Å när man väl gör det så är det max två kompisar i squade som kommer mer..
Å när man använder sitt headset så hör man inte en ända hel mening...
Å det tar lusten av allt speladande för mig å minna vänner.. suger verkligen....

Jag vill ju kunna prata skydda hjälpa mina kompisar å det är RÄTT SVÅRT att göra det när man inte hör ettskit.. Tycker det är laggit och ryckigt i spelet.. Mera tur att träffa någon är skicklighet..

Kanske bara är jag men som det är just nu så är jag GRYTM besviken.... (det gör ont att skriva det men fan asså)

Hoppas att det blir bättre snart..

Några tips på att joina/creat squade så att man kommer med 4 spelare i samma spel och att man kan prata med varandra..
/ Riiicco80


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Skriv svar