Medlem
BF3 crash

Hej!

Nu när BF3 kom ut så var jag jätte hypad! Men efter en stund när jag har lirat co-op eller multiplayer så fryser spelet och det kommer upp ett buzz ljud. Efteråt så kommer det ett meddelande som säger att mina drivrutiner har slutat svara och återställts (nvlddmkm står även med i meddelandet)
Jag har testat att installera om Windows 7 helt och bytt RAM minnen så det är nog inget fel med dom. Detta sker när jag lirar BF3 och ibland när jag surfar (Firefox). Jag hade samma problem under Alphan och Betan.

Min dator:

Inter Core i5 2500 CPU 3.30 GHz
Windows 7 64-bit
Gigabyte Geforce GTX 560 Ti 1 gb
8 GB RAM (Corsair vengeance)

Tack på förhand!
/Emilio


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Antar att du har uppdaterat alla drivrutiner? "nvlddmkm" får mig att misstänka grafikkortet, men det behöver inte vara det. Som sagt, uppdatera alla drivrutiner.

Medlem

Har hört att för många så började det efter att man installerat dom nya BF3 drivrutinerna 280 och uppåt, men att för vissa har det löst sig om man avinstallerar alla och sen kör på 275.33, har testat det nu men det crashar och fryser fortfarande :/

Misstänker också att det är grafikkortet.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Men prova att uppdatera ALLA drivrutiner, inte bara för grafikkortet. Drivrutiner moderkort och om du nu har någon annan hårdvara installerad.

Medlem

Okej, jag hade samma men lyckades lösa det. Det krävdes lite luskande men jag följde följande tips:

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054063-batt...

Tur nog hade jag EXAKT samma grafikkort. Och hittils verkar det funka bra, kunnat spela en timme utan problem hittils.


signatur

Videomupp

Medlem

Tack för tipset, ska testas!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Verkar lite riskabelt eftersom hela systemet kan förstöras :/


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Tja, risken finns säkert. För mig så räckte det att installera en liten fil från tillverkarens hemsida och sedan funkade det prima men allt beror väl på vilket kort och vilken tillverkare det är på det.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar