Star Wars: The Old Republic

Robot
Star Wars: The Old Republic

Han har skrivit en helt ny trilogi om jediriddarna, den kanske mest efterlängtade av alla The Old Republics åtta klasser. Hall Hood berättar om arbetet med Biowares största satsning någonsin och varför det kommer att leva upp till dina förväntningar.

#star-wars-the-old-republic, #bioware, #ultima-online-2, #world-of-warcraft, #guild-wars, #star-wars-knights-of-the-old-republic


Medlem
Star Wars: The Old Republic

Låter underbart! Längtar!

Avstängd

Det mest positiva är att det är väldigt likt WoW... ,:)

Medlem

Det posetiva är att dom inte förnekar det. Tyder lite mer på att dom är inte kvävda av egen stolhet.

Medlem

Och de har ju rätt också. Att totalt scrappa allting som WoW gjorde rätt bara för innovations skull vore jävligt puckat rentutsagt, men å andra sidan går det att plocka för mycket av det också. Tiden får utvisa om så blir fallet.

Avstängd
Skrivet av Duffelbag:

Och de har ju rätt också. Att totalt scrappa allting som WoW gjorde rätt bara för innovations skull vore jävligt puckat rentutsagt, men å andra sidan går det att plocka för mycket av det också. Tiden får utvisa om så blir fallet.

Precis. Då får man hoppas att den där wowiga atmosfären finns där också – den som gör att man bara måste runt nästa buske (eller meteor eller vad det nu blir här).

Medlem

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av Horniak:

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Haha, lägg felet på konsollerna gällande MMO också...

ISF kan du hellre säga "casual-marknaden".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Horniak:

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Haha, lägg felet på konsollerna gällande MMO också...

ISF kan du hellre säga "casual-marknaden".

Eller att vi är många som tycker att de spelen som varit mer sandbox varit rätt tråkiga

Medlem

Hoppas Sith warrior tomtarna har en bra storyförfattare också Jedi må vara coola, men det har alltid varit roligare att spela som ett douchebag sith i Kotor, så tror nog samma sak gäller i Tor


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av AHTF:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Horniak:

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Haha, lägg felet på konsollerna gällande MMO också...

ISF kan du hellre säga "casual-marknaden".

Eller att vi är många som tycker att de spelen som varit mer sandbox varit rätt tråkiga

Vad dillar du oM?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Horniak:

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Haha, lägg felet på konsollerna gällande MMO också...

ISF kan du hellre säga "casual-marknaden".

Eller att vi är många som tycker att de spelen som varit mer sandbox varit rätt tråkiga

Vad dillar du oM?

Han menar nog att sandboxspelen sällan drar mer än ett par 100k spelare, medan themeparkspelen ofta drar fler, iaf till en början innan folk återgår till det stora spelet i genren. SWG var ju ett sandbox i Star Wars universum men misslyckades att leverera för den stora massan och var döende redan från dag 1, så pass att de var tvungna att göra om stridssystemet helt och senare göra ett helt nytt spel med samma grafikmotor i ett desperat försök att anpassa det efter succén med WoW i hopp om att få fler spelare.

Jag gillade SWG mycket innan NGE, men förstår varför LA och SOE gjorde som de gjorde. Sandbox är inget man får storpublik på, så är det bara. Tyvärr

Medlem
Skrivet av Ghagiel:

Han menar nog att sandboxspelen sällan drar mer än ett par 100k spelare, medan themeparkspelen ofta drar fler, iaf till en början innan folk återgår till det stora spelet i genren. SWG var ju ett sandbox i Star Wars universum men misslyckades att leverera för den stora massan och var döende redan från dag 1, så pass att de var tvungna att göra om stridssystemet helt och senare göra ett helt nytt spel med samma grafikmotor i ett desperat försök att anpassa det efter succén med WoW i hopp om att få fler spelare.

Jag gillade SWG mycket innan NGE, men förstår varför LA och SOE gjorde som de gjorde. Sandbox är inget man får storpublik på, så är det bara. Tyvärr

Ligger mycket i det du säger. Sandbox är lite av en nisch av spel, inte alla som går igång på det. Dock, för alla sandbox fans kan det vara en tanke att spana in ArcheAge. Det är ett kommande spel som verkar sikta in sig på att bli den spirituella uppföljaren till UO.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Ghagiel:

Han menar nog att sandboxspelen sällan drar mer än ett par 100k spelare, medan themeparkspelen ofta drar fler, iaf till en början innan folk återgår till det stora spelet i genren. SWG var ju ett sandbox i Star Wars universum men misslyckades att leverera för den stora massan och var döende redan från dag 1, så pass att de var tvungna att göra om stridssystemet helt och senare göra ett helt nytt spel med samma grafikmotor i ett desperat försök att anpassa det efter succén med WoW i hopp om att få fler spelare.

Jag gillade SWG mycket innan NGE, men förstår varför LA och SOE gjorde som de gjorde. Sandbox är inget man får storpublik på, så är det bara. Tyvärr

Ligger mycket i det du säger. Sandbox är lite av en nisch av spel, inte alla som går igång på det. Dock, för alla sandbox fans kan det vara en tanke att spana in ArcheAge. Det är ett kommande spel som verkar sikta in sig på att bli den spirituella uppföljaren till UO.

jo var precis det jag menade

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Horniak:

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Haha, lägg felet på konsollerna gällande MMO också...

ISF kan du hellre säga "casual-marknaden".

Klart Allt är dennadens fel

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Horniak:

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Haha, lägg felet på konsollerna gällande MMO också...

ISF kan du hellre säga "casual-marknaden".

Eller att vi är många som tycker att de spelen som varit mer sandbox varit rätt tråkiga

Snarare så har Sanbox spelen varit för kompliserade att spela för stora massan av spelare och därför inte fått så många att börja lira, det är ju ingen slump att wow blev så populärt när det kom genom sin enkelhet att levla sin gubbe, simpel crafting mm.
Men att säga att några hundratusen lirare inte var så mycke på den tiden när spel som SWG släpptes så är det fel, det var en mycke bra siffra med tanke på vad vi hade för internet uppkopling när det begavsig!

Medlem
Skrivet av Branoc:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Horniak:

Bara jag som tycker det är synd att det kommer vara likt wow? Interface får gärna vara det, tråkigt dock om spelet är lika ytligt dvs. ingen spelarstyrd ekonomi, spelarhus/städer.

Känns som att mmo's de senaste 10 åren har blivit nästan konsollanpassade... Det här pillet man såg i de tidigare är borta, det som fick ett djup och en bättre community.. :/

Haha, lägg felet på konsollerna gällande MMO också...

ISF kan du hellre säga "casual-marknaden".

Eller att vi är många som tycker att de spelen som varit mer sandbox varit rätt tråkiga

Snarare så har Sanbox spelen varit för kompliserade att spela för stora massan av spelare och därför inte fått så många att börja lira, det är ju ingen slump att wow blev så populärt när det kom genom sin enkelhet att levla sin gubbe, simpel crafting mm.
Men att säga att några hundratusen lirare inte var så mycke på den tiden när spel som SWG släpptes så är det fel, det var en mycke bra siffra med tanke på vad vi hade för internet uppkopling när det begavsig!

Kan vara sant, men enligt mig så överskattar de som gillar sandbox spelen, komplicerade effekten.

Jag baserar detta helt på min egen omgivning där folk annars lirar komplicerade spel, som paradox spel etc. Felet är att de mmo som är sandbox oftast är komplicerade på ett sätt som innebär att det är väldigt långsamma och inte så komplicerade som folk vill få det att låta. Jag gillar inte att behöva springa runt i timmar bara för att.

Medlem

Varför måste folk jämföra med WOW så fort ett nytt MMO kmr ut? verkar fortfarande som om dom flesta små ungar tror att WOW var världens första MMO?... riktigt sorgligt... x)

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Varför måste folk jämföra med WOW så fort ett nytt MMO kmr ut? verkar fortfarande som om dom flesta små ungar tror att WOW var världens första MMO?... riktigt sorgligt... x)

Tycker det är ännu sorgligare med alla kommentarer om att WOW inte är världens första MMO...

De flesta vet men då WOW är störst på marknaden så är det lättast att referera detta då de flesta som är intresserade av mmos idag har spelat wow. Till skillnad från dark age of camelot etc.

Sen om en utvecklare väljer att ta in något som finns i både wow och exempelvis dark age of camelot så är det faktist troligare att de tittat på wow och "kopierat" det och inte dark age.

1
Skriv svar