Tips för att få mer performance/få bort all stuttering?

Medlem
Tips för att få mer performance/få bort all stuttering?

Halloj!

Fick Battlefield 3 i Torsdags och har fått igång spelet nästan problemfritt. Hade vissa connection-problem errors först som var enkla att lösa. Men ja, problemet är ju att jag har haft lite problem med mitt performance i spelet.. Jag får nästan aldrig under 30 fps, men får massor av stutterings hela tiden. Om man bortser ifrån alla stutterings jag har fått så är det spelbart!

Har försökt med massor av saker som jag har lyckats Googla fram.. Bland annat att skriva in "RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1" och "RenderDevice.TrippleBufferingEnable 0" i consolen, men blev ingen vidare skillnad. Och kör med lägsta inställningar med en låg upplösning och får fortfarande lika mycket stutterings. Har försökt att hitta tweaks för att eventuellt sänka fler saker, men hittar ingenting då spelet är så pass nytt. Hade också performance problem i BC2, men löste det mesta genom att göra om det till DX9 som tyvärr inte finns i BF3.

Här kommer mina specs:

AMD Radeon HD 6670
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 Ghz
8GB Ram

Jag är riktigt dålig på hårdvara, men är i alla fall så pass smart att jag ändå fattar att detta är riktigt outdated.. Och ge inte förslag på saker jag ska uppdatera då jag bara är 16 år och har en riktigt begränsad budget just nu. Vill bara veta hur jag ska få spelet att bli mer spelbart, och jag nöjer mig med lägsta inställningar då jag inte prioriterar grafik. Och finns det någon command för att locka FPS-en så att den aldrig går över 30? Kanske inte hjälper, men värt att testa!

Medlem

Du kan ju kolla vad för processer och program mer än Battlefield som körs ifall att det är något som ligger och snor kraft.

Kanske en dum fråga men är du säker på att det inte bara är server lagg? Är ju trots allt en hel del sånt än.

Medlem

Grafikkortet / ramen är ju skitbra, Processorn lämnar dock mer åt fantasin än den bör
Om du vill köra spelet optimalt bör du åtminstonde ha en 4 kärnig processor

Medlem

Kan nog vara serverlagg, har inte hunnit testa Singleplayern än! Men en 4-kärnig hade nog varit bra att ha! Men har inte alls råd att köpa en ny processor atm.. :/ Men tycker det borde funka någorlunda bra med tanke på att Dual Core är minimum för att spela BF3 i alla fall. Men ska testa singleplayern och se ifall stuttering finns där med!

Medlem

Ditt grafikkort är = värdelöst för moderna spel. Tror det är där stutteringen slår in. CPU'n klarar nog low iaf med hyfsad fps. Det ända du kan göra är att leta tweaks och fix som kommer dyka upp lite här och där om hur du kan få mer fps.

Medlem
Skrivet av chimo:

Ditt grafikkort är = värdelöst för moderna spel. Tror det är där stutteringen slår in. CPU'n klarar nog low iaf med hyfsad fps. Det ända du kan göra är att leta tweaks och fix som kommer dyka upp lite här och där om hur du kan få mer fps.

Vad snackar du om, grafikkortet funkar ju hyfsat för dagens spel, DX11 / 1gb ram. L2Teknik

Medlem
Skrivet av Samura1Jack:
Skrivet av chimo:

Ditt grafikkort är = värdelöst för moderna spel. Tror det är där stutteringen slår in. CPU'n klarar nog low iaf med hyfsad fps. Det ända du kan göra är att leta tweaks och fix som kommer dyka upp lite här och där om hur du kan få mer fps.

Vad snackar du om, grafikkortet funkar ju hyfsat för dagens spel, DX11 / 1gb ram. L2Teknik

*facepalm*

Säg inte L2Teknik när du själv har koll som en groda. Du klarar inte dagens modernaste spel med ett budgetkort för under tusenlappen. Det där kortet är inte bra alls,

1
Skriv svar