Battlefield 3:s serverproblem ska vara lösta

Medlem

Sämsta lanseringen nånsin, får bara Joining servers om jag ska köra MP, på campain står det nått liknande men spelet startar ej, den startar Bf3.exe men inget händer,
Läst 2000 poster och provat ALLT, Punkbuster/UpNP,bytt grafik drivisar, firewall, antivirus och typ 30 andra saker INGET hjälper..
Har inte fått upp en loading screen ens sedan lanseringen..
Vet om säkert tio st andra på jobb som har samma strul. men även folk som har kunnat hoppa in direkt utan nått strul alls.
En polare har en identisk data som jag, samma moderkort/cpu/grafikkort och på hans datta funkar det. Skit märkligt !!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Rensat en del. Kan ni inte diskutera som folk behöver ni inte skriva något alls.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Amilo:

Sitter med en dator som klarar bf3 utan några som helst problem men fortfarande så får jag crash to desktop efter 2 min gameplay. fucking skit. En del säger att man måste underklocka grafikkortet för att det ska funka ;S

Pröva! Det fungerar perfekt för både mig och min kompis som hade precis samma problem. Det tar inte lång tid och är inte krävande för burken.

Jag använder EVGA Precision och spelet har inte kraschat en enda gång och jag använder 560 TI, det mest ostabila kortet till BF3

Sitter med GTX 570, har underklockat det fast får ganska stort fps drop och det gillas inte ;/ innan låg jag på 60+ nu ligger jag runt 35 och det har tyvärr crashat trots att jag underklockade det

Klockade du max 30-50mhz? Det lär ju funka annorlunda med ett 570 kort, så pröva att klocka olika styrkor. Allt är värt ett försök om man verkligen vill få något att fungera. Minns att jag satt som en tok med att försöka få Black Ops att fungera, blev överlycklig när jag lyckades få spelet "spelbart"


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tycker inte det är acceptabelt att servrarna går under i 13 timmar på releasedagen... Visst, det gick ju att förutspå men så stora problem tycker jag inte är okej! Men nu funkar det ju och är skitbra så vem bryr sig


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Fungerar fortfarande inte helt 100.


signatur
Medlem

Jag tror att de släppte spelet alldeles för tidigt. Det har fortfarande massor med buggar och 64/50 spelare servrar får ibland lagg som vägrar sluta. Det är inte bara för mig utan alla på servern. Riktigt synd för att utan lagget är spelet riktigt kul.

Nåja. Tålamod.

Medlem

Det finns flera olika anledningar till att spelet krashar, underclocka grafikkortet är inte fix till alla problem som finns.

I början kunde jag inte ens spela SP för att BF3.exe stopped working direkt när intro videon visades, dock så fungerade Co-op och MP ibland, men aldrig mer än 1-2 rundor sen blev det BF3.exe stopped working.

Fast nu fungerar mitt nästan utan problem, efter jag har varit inne och pillat på regedit, och sen stänga av ATI Tray tools.

Krashar och hänger sig lite då och då, kicked from server by an admin, trots PB är uppdaterat ordentligt osv.

Medlem

Det finns fortfarande allvarliga buggar som spökar Framförallt på vissa servrar och i synnerhet den jag är med och hyr http://www.youtube.com/watch?v=GP5XED-QaFI

Medlem

Precis som Hannu har jag inte heller haft speciellt mycket problem.
Battlelog bugga väl ur lite då jag inte loggade ut riktigt igår och var i party.

Kom in idag och vi var i party tillsammans automatiskt, skulle joina en server via party join och den säger att vi inte är med i något party.
Vi fick gå ur partyt och starta ett nytt för att få det att funka.

Så det är väl det enda lilla irritationsmoment jag stött på.


signatur
Medlem

Problemet med BF3.exe stopped working är ännu värre. Oxo barnorna är inte så roliga för mycket idiot lösningar som CQ Metro... gee

Medlem

Lite Battlelog och lagg strul i första timmarna, men sen har det funkat väldigt bra. Klart stor förbättring sen BC2. Btean gjorde gott.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Sämsta lanseringen nånsin, får bara Joining servers om jag ska köra MP, på campain står det nått liknande men spelet startar ej, den startar Bf3.exe men inget händer,
Läst 2000 poster och provat ALLT, Punkbuster/UpNP,bytt grafik drivisar, firewall, antivirus och typ 30 andra saker INGET hjälper..
Har inte fått upp en loading screen ens sedan lanseringen..
Vet om säkert tio st andra på jobb som har samma strul. men även folk som har kunnat hoppa in direkt utan nått strul alls.
En polare har en identisk data som jag, samma moderkort/cpu/grafikkort och på hans datta funkar det. Skit märkligt !!

Om det nu funkar perfekt hos en kompis som har identisk hårdvara så tyder det på att du har något skräp i registry eller liknande. Det är din mjukvara som sabbar i sådana fall.

Tråkigt att folk verkar ha så mycket problem. Började spela på release vid 14-tiden och förutom att spelet kraschade efter att jag sparat mina inställningar så har det funkat i princip 100% felfritt för mig. Skitnöjd med denna lansering kontra BC2 som var katastrof på riktigt (det gick ju knappt att spela på en månad). Och för er som gnäller om att folk klankar ner på EA och hyllar Dice så är det så att det största felet som förekommit är att Origin:s aktiveringsservrar har varit nere vilket Dice tyvärr inte kan påverka. Om man bortser från lite lag på vissa servrar så funkar det perfekt när man väl är inne i spelet. Squad-systemet och Commo-Rose behöver dock lite arbete.

Medlem

Dice bullshittar, jag hade aldrig dc problem förrän nu mot kvällen -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Javas:

Pröva! Det fungerar perfekt för både mig och min kompis som hade precis samma problem. Det tar inte lång tid och är inte krävande för burken.

Jag använder EVGA Precision och spelet har inte kraschat en enda gång och jag använder 560 TI, det mest ostabila kortet till BF3

Jag kör 2 GTX 560 TI i SLI och har inte haft några problem alls. En kompis med samma grafikkort hade krascher men det löste sig efter han installera senaste drivrutinerna till kortet.

Då har ni två verkligen tur Jag tar av mig hatten och bugar för er


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Javas:

Pröva! Det fungerar perfekt för både mig och min kompis som hade precis samma problem. Det tar inte lång tid och är inte krävande för burken.

Jag använder EVGA Precision och spelet har inte kraschat en enda gång och jag använder 560 TI, det mest ostabila kortet till BF3

Jag kör 2 GTX 560 TI i SLI och har inte haft några problem alls. En kompis med samma grafikkort hade krascher men det löste sig efter han installera senaste drivrutinerna till kortet.

Då har ni två verkligen tur Jag tar av mig hatten och bugar för er

Samma här. Har 2 st Zotac 560 TI AMP! i SLI och har inte haft några problem än så länge

Medlem

Köpte spelet genom Origin för typ 2 månader sen, aktiveraren unlockade spelet 01.01 den 27e när alla noobs fortfarande stod i kö hos webhallen och ebgames, lirade det i 3 timmar och sen gick och sov, nästa dag blev jag kickad av administrator, detta för att punkbuster filerna på servrarna hade uppdaterats under natten, körde PBsetup och efter har spelet funkat 100%

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

du vet ju inte om det är något Dice har lyckats strula till med och EA kanske inte har något med att göra. Snacka om att försöka skydda.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

du vet ju inte om det är något Dice har lyckats strula till med och EA kanske inte har något med att göra. Snacka om att försöka skydda.

I största grad är det EAs fel. Sen när har du sett ett ända EA spel som är buggfritt och inte krashar under release? Jag har aldrig sett det. EA trycker ut spelen utan att bry sig om spelen är spel bara eller inte. DICE skulle lätt ha behövt 2 månader till av utveckling. Men nej det ska ut innan CoD


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av Idono:
Skrivet av qun0:
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

du vet ju inte om det är något Dice har lyckats strula till med och EA kanske inte har något med att göra. Snacka om att försöka skydda.

I största grad är det EAs fel. Sen när har du sett ett ända EA spel som är buggfritt och inte krashar under release? Jag har aldrig sett det. EA trycker ut spelen utan att bry sig om spelen är spel bara eller inte. DICE skulle lätt ha behövt 2 månader till av utveckling. Men nej det ska ut innan CoD

Det är lite svårt att inte kunna se EA spel med tanke på att det funnits i åratal av dom och man har alltid ett å annat spel från dom. Ja jag vet det är buggigt men man kan inte skylla EA på allt för bf dice rår för saker med. Dice är inte precis världens bästa spelskapare av pc lir

Medlem

Kan säga att jag fick tillslut igång mitt efter att kört en repair till !!
Denna gången uppdaterades spelet av nån anledning !


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Idono:
Skrivet av qun0:
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

du vet ju inte om det är något Dice har lyckats strula till med och EA kanske inte har något med att göra. Snacka om att försöka skydda.

I största grad är det EAs fel. Sen när har du sett ett ända EA spel som är buggfritt och inte krashar under release? Jag har aldrig sett det. EA trycker ut spelen utan att bry sig om spelen är spel bara eller inte. DICE skulle lätt ha behövt 2 månader till av utveckling. Men nej det ska ut innan CoD

Det är lite svårt att inte kunna se EA spel med tanke på att det funnits i åratal av dom och man har alltid ett å annat spel från dom. Ja jag vet det är buggigt men man kan inte skylla EA på allt för bf dice rår för saker med. Dice är inte precis världens bästa spelskapare av pc lir

Men inte heller har dem släppt så sjukt buggiga spel som krashar så ofta.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Skapligt förbannad man blir. Har kört MP i ca 30min på 48 timmar. Varje server jag försöker gå in på så står det "your connection to the server has timed out" hela tiden. Blir så trött!!

Medlem

jag ökade voltage till mitt skitgraffe (gts 450) och det slutade krascha, via msi afterburner. Hoppas jag inte gjort något skadligt då jag är amatör :>

Medlem

bf3 kan vara det sämsta skiten som någonsin släppts. Hade precis samma problem vid bc2 release. Kan dom lära sig nån jävla gång ?

Medlem

Haft samma problem som många andra. Läst massa posts om det på nätet.
Man försöker gå in på en server eller spela singel player.
BF3.exe startar i typ 3 sec sen försvinner den igen om man har "processer" uppe där man kan se vad som körs..
Testat att leta nya drivrutiner till mitt grafikkort men har de nyaste. En kompis sa till mig. Så går det när du har laptop.
Spelat massa andra spel på den och aldrig nått strul och jag kan ju tycka att man ska göra spel som funkar på de flesta datorer. Oavsett om det är laptop eller stationär. Desutom har andra med stationära datorer haft samma problem. Så blir väll till att lägga BF3 på hyllan tills man hittar en lösning på nätet.

Medlem

Har inte kunnat spela muliplayer sedan realese får bara your connection to server timed out på PC. Man unrar ju om dom fixar det snart:( just nu är det ett av minna sämsta köp:(

Medlem

har fortfarande bara kunnat spela en runda sen skiten släpptes, connection lost to server hela jävla tiden

Medlem

Problemet är långt ifrån löst. Har precis samma problem som jag hade på release, jag blir disconnected, kickad av admin och har -ofta- denna "rubberband"-effekt. Det är undermåligt, patetiskt.

Inaktiv

Som tur är så har jag väldigt lite problem... Förutom det där jäkla gröna flimmret som dyker upp ibland på vissa banor.

Medlem
Skrivet av robineng:

Som tur är så har jag väldigt lite problem... Förutom det där jäkla gröna flimmret som dyker upp ibland på vissa banor.

Ja det dras jag också med.. mkt underligt

123
Skriv svar