Resident Evil: Operation Raccoon City i mars

Robot
Resident Evil: Operation Raccoon City i mars

Capcom meddelar när du ges möjlighet att försöka dela upp Leon S. Kennedy i små, små delar. Till konsol.

#resident-evil-operation-raccoon-city, #resident-evil-4, #capcom


Medlem
Resident Evil: Operation Raccoon City i mars

dem försenar pc versionen för det kommer bli en ren portning från konsol versionerna

åå jag håller med dig, är ett stort fan av gamla Resident evil, tror dock inte capcom inser hur mycket dem förstör denna underbara spelserie med allt nytt skit dem fuckar upp loren med


signatur

Suup homie

Medlem

Jag antar att dom försenar pc versionen för dom gör om delar av spelet så det anpassas bättre för pc, smart drag i så fall!

Angående spelet: Det som irriterar mig mest är att istället för att göra en ny story så väljer dom att gå tillbaka till Raccoon City, 1998 och sänder in Umbrella städare med superduper teknologisk utrustning som egentligen inte ens fans på den tiden i RE universumet.

Många kanske tänker "whatever" men för en riktig RE lore whore som mig så känns det som utvecklarna stampar en på fötterna


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av weizenbier:

dem försenar pc versionen för det kommer bli en ren portning från konsol versionerna

åå jag håller med dig, är ett stort fan av gamla Resident evil, tror dock inte capcom inser hur mycket dem förstör denna underbara spelserie med allt nytt skit dem fuckar upp loren med

Precis! Dessutom är Raccoon City så jäkla uttjatat så man känner kräksmaken varje gång ett nytt spel ska utspelas i den staden. Vill dom ha en stad men "inte har fler än RC" så finns det ju en annan stad som blev utsatt för en outbreak, tror den var med i Gun Survivor.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Man hoppas ju att det blir bra när det väl kommer till PC. RE5 var ju kul iaf i COOP, även om det inte var ett RE spel i orginalets stil.

Jag gillade verkligen serien när det begav sig. Spelade ettan, tvåan och trean(nemesis) på playstation. Sen köpte jag t.o.m en dreamcast enbart för att spela Code Veronica

Jag lär ju inte köpa en konsol för ett spel idag, men det vore ju kul om dom släpper en port till PC som inte lider av alltför mycket "konsolitis".

Detta lär ju vara mer fokuserat på COOP, så old school-RE stilen lär man ju inte se, men det kan bli ett väldigt bra COOP spel trots allt!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Aldrig uppskattat handlingen i Resident Evil serien. Jag hade alltid förmodat att det berodde på spelens japanska influerade. Nu när RE antagit en mer "amerikansk" angreppssätt så ser jag på spelen som endast ett varumärke som mjölkas enbart för namnet.

Men från en spelmässigt perspektiv tror jag inte något Resident Evil spel har besvikt.

Medlem

Where is PC?!?!?

FUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så sunkig titel på ett spel, Resident evil! Lol!

Inaktiv

Ännu ett konsollspel till PC alltså. När ska de lära sig att det är som att släppa FPS på konsol...

Medlem
Skrivet av cinderella:

Så sunkig titel på ett spel, Resident evil! Lol!

Troll?

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Ännu ett konsollspel till PC alltså. När ska de lära sig att det är som att släppa FPS på konsol...

Inte ens när helvetet fryst till is och grisar flyger med drakvingar, människan uppfinner rymdfarkoster som reser snabbare än ljuset osv...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Aquilalore:

Ännu ett konsollspel till PC alltså. När ska de lära sig att det är som att släppa FPS på konsol...

Inte ens när helvetet fryst till is och grisar flyger med drakvingar, människan uppfinner rymdfarkoster som reser snabbare än ljuset osv...

Vi är långt före vår tid, vi som sedan länge insett att konsollportningar är cancern som dödar PC-spelandet.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Aquilalore:

Ännu ett konsollspel till PC alltså. När ska de lära sig att det är som att släppa FPS på konsol...

Inte ens när helvetet fryst till is och grisar flyger med drakvingar, människan uppfinner rymdfarkoster som reser snabbare än ljuset osv...

Vi är långt före vår tid, vi som sedan länge insett att konsollportningar är cancern som dödar PC-spelandet.

Tror att det blev något fel här, eller så förstår jag inte ironin.

RE är gjort för en handkontroll, därav ett konsollspel.
1. Spelare som inte har en konsoll eller rätt konsoll vill också ha spelet..
2. Capcom är snälla och gör spelet till PC, alternativt till annan konsoll

Man kan inte klaga på det.. alls. Välj spel skapat för er plattform istället.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Aquilalore:

Ännu ett konsollspel till PC alltså. När ska de lära sig att det är som att släppa FPS på konsol...

Inte ens när helvetet fryst till is och grisar flyger med drakvingar, människan uppfinner rymdfarkoster som reser snabbare än ljuset osv...

Vi är långt före vår tid, vi som sedan länge insett att konsollportningar är cancern som dödar PC-spelandet.

Tror att det blev något fel här, eller så förstår jag inte ironin.

RE är gjort för en handkontroll, därav ett konsollspel.
1. Spelare som inte har en konsoll eller rätt konsoll vill också ha spelet..
2. Capcom är snälla och gör spelet till PC, alternativt till annan konsoll

Man kan inte klaga på det.. alls. Välj spel skapat för er plattform istället.

Snälla ?
snarare vill de maximera antalet sålda spel för att maximera vinsten för produkten.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Aquilalore:

Ännu ett konsollspel till PC alltså. När ska de lära sig att det är som att släppa FPS på konsol...

Inte ens när helvetet fryst till is och grisar flyger med drakvingar, människan uppfinner rymdfarkoster som reser snabbare än ljuset osv...

Vi är långt före vår tid, vi som sedan länge insett att konsollportningar är cancern som dödar PC-spelandet.

Tror att det blev något fel här, eller så förstår jag inte ironin.

RE är gjort för en handkontroll, därav ett konsollspel.
1. Spelare som inte har en konsoll eller rätt konsoll vill också ha spelet..
2. Capcom är snälla och gör spelet till PC, alternativt till annan konsoll

Man kan inte klaga på det.. alls. Välj spel skapat för er plattform istället.

De vanliga RE är konsolspel ja, men det här ska vara ett fps, det är nog så han menar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Fargo:

Troll?

Jag rår inte för det. Jag tycker det är sämsta titeln. Titeln passade in på första spelet o jag tyckte det var en grym titel till ett grymt spel då det kom ut. Men nu när jag mognat så låter det så jäkla töntigt, (fnissar när jag hör resident evil), samt titeln är helt missvisande på dagens RE spel.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Fargo:

Troll?

Jag rår inte för det. Jag tycker det är sämsta titeln. Titeln passade in på första spelet o jag tyckte det var en grym titel till ett grymt spel då det kom ut. Men nu när jag mognat så låter det så jäkla töntigt, (fnissar när jag hör resident evil), samt titeln är helt missvisande på dagens RE spel.

+1
Tyvärr fick inte RE heta Biohazard i Europa då ett Bobby Kotick girigt band trodde dom ägde hela ordet >.<


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag älskade RE5-spelet, det var underbart, kanske inte nyskapande, men grymt bra imo. Det jag saknar, i spel som de här, särskilt när det är så öppet, som detta verkar vara är... CUSTOMIFUCKINGSATION!
De föregående i serien hade iaf "lore" att jobba efter och redan klara karaktärer, men när man jobbar med ett "what-if" scenario som det här, kan man väl få lite frihet med en karaktär? Jag menar, välja kön, fixa ansiktet, fixa utrustningen lite, välja klass. Det är väl inte så j*vla svårt? Brink lyckades, och många andra spel.
GE OSS MER FRIHET I VÅRA KARAKTÄRER!

1
Skriv svar