Hyllningar till Kampanjen

Medlem
Hyllningar till Kampanjen

Så har just avslutat kampanjen och måste säga att jag är grymt imponerad!
Som de flesta andra BF42/BF2 veteraner så var jag inte nöjd när jag läste om att spelet skulle släppas med singleplayer. Jag var rädd att MP skulle bli lidande då resurser läggs på SP.

Jag har ändrat uppfattning. Jag erkänner att jag är en sucker för maffiga scener och pampig musik, sånt kan sälja även ett dåligt spel till mig.
Och jag har spelat och verkligen njutit av kampanjerna i MW1 och MW2 (och ser fram emot MW3).

BF3 toppar alla shooter SP jag spelat hitills. FÖrrutomn att det var väldigt kort och att slutet var lite av ett antiklimax så är jag helnöjd!

Får se nu om MW3 kan återta tronen med sitt SP.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Music to my ears!
(Menar du att det är värt att köpa BF3 till fullpris?)


signatur

Jag vill ha page...

Är det inte så att BF3 har sneglat på CoD när det gäller kampanjen, kort och koncist, typ samma storyline?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul att någon gillade den. Själv tyckte jag den var riktigt usel ibörjan, sen blev den lite bättre men det var alltför mycket saker jag störde mig på.
Alla dessa quicktime events var bara löjliga.
Jag älskade SP i MW, MW2 och Black ops, men tyckte denna var väldigt medioker.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är det inte så att BF3 har sneglat på CoD när det gäller kampanjen, kort och koncist, typ samma storyline?

Kanske det men det är ju knappast heller något ovanligt att spel utvecklare tar inspiration av varandra!

Dagens krigs FPSer är som action filmer de vill säga att det inte är sällan några mästerverk men dom gör ändå sitt jobb med att leverera en action fylld upplevelse

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Music to my ears!
(Menar du att det är värt att köpa BF3 till fullpris?)

Ja det tycker jag!
Och fullpris är ju inte mer än 400-500 och det är det definitivt värt. Men om du inte är intresserad av multiplayer så får du kanske inte så värst mycket valuta för pengarna, kampanjen är som sagt väldigt kort.

Men sen är det ju bra för DICE och svensk spelindustri ju fler som köper spelet så jag tycker du ska slå till!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Om man gillar quick time events och långa cut-scenes så kan man ge SP-delen högt betyg. Tycker själv det är synd att de valde att göra så när de har alla förutsättningar att göra ett SP med valfrihet.
Jag gissar att de vill locka över en del MW-spelare på detta sätt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag är på elfte uppdraget i kampanjen, den andra gången man får spela som ryssen Dima. Jag bör vara väldigt nära slutet nu och kan säkert säga att det här är en av de fetaste kampanjerna jag spelar på senare år!

Calle verkade inte gilla den så mycket när han recenserade spelet, så jag förväntade mig inte särskilt mycket. Men herregud vad jag är helnöjd!
Uppdraget med jetplanet var det absolut fräckaste fordonsbaserade uppdrag jag någonsin spelat i mitt liv, och man styr inte ens planet själv!
Känslan steg till toppen när de kontrollerade planet så att allt fungerade innan man lyfte, sen svängeer hela skärmen med planet.

Jag satt och tjöt av förtjusning när jag spelade det uppdraget, en maffig 3d skärm till det här och herregud *nerdgasm*


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tycker också kampanjen höll en hög klass!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Om man gillar quick time events och långa cut-scenes så kan man ge SP-delen högt betyg. Tycker själv det är synd att de valde att göra så när de har alla förutsättningar att göra ett SP med valfrihet.
Jag gissar att de vill locka över en del MW-spelare på detta sätt.

Det är inte särskillt långa cutscenes dock, vet inte vart du fått det ifrån?
Quicktime events har jag inget emot, det är ett bra sätt att lura spelare att tro han är inblandad i vad som sker samtidigt som det är ett effektivt sätt att erbjuda både häftiga scener och driva storyn frammåt.

Dock håller jag med dig, det hade vart nice om vi fått något mer åt sandbox hållet. Något där man slåss om områden på en karta och varje område är en conquest strid emot bottar på olika kartor.
Eller något i stil med Arma2s singleplayer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar