Filmer/serier som borde ha blivit spel!

Medlem
Filmer/serier som borde ha blivit spel!

Själv har man sett serier och filmer som man har undrat, varför har de inte gjort ett spel av denna film? Eller vise versa, att ett spel som borde bli film.

Är lite nyfiken på vad ni tycker om vilka filmer som skulle ha blivit spel eller vise versa

Jag tycker att att Stargate: Atlantis hade passat perfekt som ett spel. Inte dock ett mmo som de höll på med som blev avstängt. Utan ett thirdperson shooter spel :). Tänk att få äventyra och försvara atlantis. Lite battlefront aktigt. Wraith VS humans. efter ett tag kan man spela hjältar då de är huvudkaraktärerna från atlantis.

Och som film som skulle ha blivit ett spel så hade jag nog valt Dragon age. Jag vill se mer filmer där man plockar upp kompanjoner för att till slut ta dö på ''den onda!'' vad det nu kan vara <.<

Skulle även gärna vilja ha en riktigt bra 40k film. Jag vet att det finns en ultramarine film men det var en budget film. och den var väl OK. Men vill ha en ritkigt episk precis som spelet alltså
dawn of war... Maybe some day...

MvH Tobbe

Utan tvekan Achilles wiggen som spel.

Det är en finländsk serietecknare som hittade på en otrolig saga där huvudhjälten, Achilles Wiggen, viggen pilot i Svenska flygvapnet, kidnappas av onda utomjordingar och lyckas rymma, befria en prinsessa, bli kompis med en telepatisk leviterande gräshoppsliknande figur, hitta en kärnvapenbestyckad, fulltankad, F86 Sabre och visar sedan de onda utomjordingarna vad kärnvapen kan ställa till med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

En riktig Max Payne-film. Spelen har i princip två stora inspirationskällor: Amerikansk film noir och hong kong-actions. Man behöver inte jobba mycket för att stöpa om spelen till film, eftersom spelen i princip redan är filmer.

En riktig Max Payne-film hade varit en gudagåva.


signatur

Imperator

Medlem

har aldrig spelat Max Payne (Shame on me). Men jag har i princip bara hört bra saker från det.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Utan tvekan Achilles wiggen som spel.

Det är en finländsk serietecknare som hittade på en otrolig saga där huvudhjälten, Achilles Wiggen, viggen pilot i Svenska flygvapnet, kidnappas av onda utomjordingar och lyckas rymma, befria en prinsessa, bli kompis med en telepatisk leviterande gräshoppsliknande figur, hitta en kärnvapenbestyckad, fulltankad, F86 Sabre och visar sedan de onda utomjordingarna vad kärnvapen kan ställa till med.

Bra serie.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker nästan alltid att spel baserade på filmer är värdelösa. Det samma gäller tvärtom.

Medlem

Macgyver!
Seinfeld! (Skulle kunna bli ett klockrent äventyrsspel... Kanske).

Dexter skulle även det kunna bli ett sjukt intressant spel. Om man gav det en stor budget.

Medlem

Hmm... vet inte riktigt. brukar inte bli så bra men Studio Ghibli skulle gärna få vara med på något hörn! Kanske något grymt äventyrsspel?

Medlem
Skrivet av Reize:

En riktig Max Payne-film. Spelen har i princip två stora inspirationskällor: Amerikansk film noir och hong kong-actions. Man behöver inte jobba mycket för att stöpa om spelen till film, eftersom spelen i princip redan är filmer.

En riktig Max Payne-film hade varit en gudagåva.

This.

Medlem

En riktigt bra och våldsam fallout film hade varit rätt så jäkla coolt.

Medlem

Bioshock hade nog också gjort sig bra på duken.
Och Uncharted.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Bioshock hade nog också gjort sig bra på duken.
Och Uncharted.

Jo fast Uncharted har ju i princip tagit allt från Mumien och Indiana Jones

"Kapten Stofil" är en annan klar favorit för vita duken.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

"Vilse i pannkakan" - The Movie!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Fargo:

Bioshock hade nog också gjort sig bra på duken.
Och Uncharted.

Jo fast Uncharted har ju i princip tagit allt från Mumien och Indiana Jones

Möjligt. Men han är mycket coolare. Plus att det utspelar sig i nutid.

Medlem

Bara jag som tycker att en left 4 dead film hade suttit fint?

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Bara jag som tycker att en left 4 dead film hade suttit fint?

Alltså, faktiskt, ja. L4D har inte mycket story att bygga på, det är ju en ganska arkadig zombieskjutare bara. Hade det blivit film tippar jag på att det blivit ännu en b-film á la Resident Evil. 99% säker på att det blivit "utter garbage"...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av cyberzaikoo:

Bara jag som tycker att en left 4 dead film hade suttit fint?

Alltså, faktiskt, ja. L4D har inte mycket story att bygga på, det är ju en ganska arkadig zombieskjutare bara. Hade det blivit film tippar jag på att det blivit ännu en b-film á la Resident Evil. 99% säker på att det blivit "utter garbage"...

sant :/

Medlem

Skulle heller inte ha något mot att se Dexter som spel, så länge det görs rätt. Lite som Hitman fast råare samt att man jagar mördare som inte patrullerar runt med vapen i högsta hugg, utan att det mer handlar om att spåra och hitta bevis för att man får döda dem osv.

Tvärtom skulle jag gärna se en en Batman film som bygger på Arkham City/Asylum i samma stil och en riktigt bra Uncharted film.

1
Skriv svar