Dedicated server BF3

Medlem
Dedicated server BF3

Tjena folket.
Vi är ett par polare som funderar på att hyra server till BF3.
Har hittat 2st ställen som har swe server och det är www.fragnet.net och http://www.multiplaygameservers.com.
Är det någon som vet flera ställen som har swe server eller har erfarenhet av fragnet/multiplay?

Medlem
Medlem

www.e-s.se ska du hyra av såklart.

XAM
Medlem

Vilka är rekommenderade att hyra av?
Man vill ju inte få en server med kass prestanda :/

Medlem

Rocket Blast har överlägset bäst lina och reserverar hårdvaruresurser så att servrarna presterar optimalt. Sedan drivs servrarna av kunniga Battlefield fantaster så räkna med god support och professionellt bemötande.

XAM
Medlem
Skrivet av lokalen:

Rocket Blast har överlägset bäst lina och reserverar hårdvaruresurser så att servrarna presterar optimalt. Sedan drivs servrarna av kunniga Battlefield fantaster så räkna med god support och professionellt bemötande.

Redan hyrt från er efter att ha testat runt på olika servrar

Medlem

Härligt, kul att se att det syns vilken kvalitet vi har.

Medlem

Haha det låter ju jätteseriöst att säga så om sina egna prylar.
Det finns en orsak till att E-S flyttade ur Pionen. Ni har inte alls "överlägset bäst lina" eller du har några bevis på det? Utveckla gärna... Vilka peerar ni med? Var har ni för core routers? LIR?

Medlem

Varför skall jag inte säga som det är? Vi har byggt upp vår verksamhet kring spel och framför allt nätprestanda och har valt en leverantör som satsar på att just peera mot så många svenska aktörer som möjligt för att uppnå bästa ping, för flest spelare.
Sedermera är Pionen är en hall, inte en internetleverantör. Varför ni flyttade ut har jag ingen aning om men jag är övertygad om att ni hade era anledningar.

Jag kan hålla med om att "överlägset bästa lina" är lite "amerikansk TV-reklam innan Ricki Lake"-formulerat men jag baserar det på vad våra kunder säger. Att jämföra hårdvara eller fiberkablar är inte riktigt rättvisst i sammanhanget peering och jag tror att för gemene man så är det ointressant. I detta fall är det inte pengar som snackar utan ping och kunskap.

Medlem

Så det är mer rättvist att du sitter och hittar på påstående utifrån ditt eget huvud. Och dessutom insenuerar att andra inte har koll på det dom gör och saknar kunskap om hur internet är uppbyggt i Sverige.

Det är faktiskt rätt trevligt med konkurrens det gör att vi skärper oss. Vi har slappat till det efter att vi konkurrerat ut GH. Men det är lite tråkigt för jag trodde ni var lite mer seriösa än sådär för jag hade hoppats att ni precis som vi gjort alla år skulle köra med öppna ärliga kort.

Vi har hållt på med game servers som AB i över 6år innan dess i 2 år som enskild firma . Vi har numera vårt eget nät där vi själva bestämmer var när hur vi peerar med vem. Vi har lagt ett par miljoner på att bygga upp ett nät och ett driftsystem som är just anpassat för gaming. Vi äger all vår utrustning och har aldrig leasat en maskin utan betalar allt cash.
Om du söker på oss på RIPE så hittar du rätt intressanta saker.
https://apps.db.ripe.net/search/query.html?searchtext=excelle...

Jag tycker verkligen du ska säga som det är.
Söker man på Rocketblast på RIPE så hittar man inget.. Dvs ni äger inte ens era egna ipadresser och ni sitter med (leasade?)colocation burkar på Bahnhofs standardnät i Pionen. Dvs ni har ingen kontroll över er "lina" överhuvudtaget utan Bahnhof sköter det åt er. Vilket vi också gjorde i ett par år tills vi tyckte det var dags att bli lite mer seriösa. Bara som exempel så är bara en av våra Cisco routers är värd mer än hela er omsättning.

Vi har 3 locations Stockholm, Malmö, Frankfurt och jobbar på att skaffa en UK site. Som kund kan du när som flytta din server fritt mellan alla locations. Snart flyttar vi in i en helt egen serverhall i samma källare som Netnoden på Stortorget i Malmö.
Och sen sitter du och påstår att "ni har överlägset bästa linan" vilket är ett helt befängt uttalande.
Jag har <1 i ping till våra malmö servers från mitt stadsnäts internet men ändå säger du att er standard Bahnhof uppkoppling i Stockholm "överlägset bäst" för mig också?

Medlem

Även om Lokalten-killen inte skrev helt korrekt, så var det nog inte mendingen heller utan en avslappnad stil. Det vinner de på, för e-s.se killen verkar jävligt otrevlig och oproffsig genom att dra igång tjafs i ett forum.
Barnrumpor


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Även om Lokalten-killen inte skrev helt korrekt, så var det nog inte mendingen heller utan en avslappnad stil. Det vinner de på, för e-s.se killen verkar jävligt otrevlig och oproffsig genom att dra igång tjafs i ett forum.
Barnrumpor

Summerar det hela väldigt bra.

Medlem

Så om jag sitter och säger att...
"Våra BF3 servers är överlägset bäst för att vi har mycket bättre koll än alla andra."
Med ert synsätt så är jag då väldigt seriös och har en skön stil?

Vi är ärliga. Vi lägger alla korten på bordet och kör aldrig med något skitsnack.
Fråga oss hur många servers/slots vi kör per kärna/ghz och vi svarar rakt av ärligt.
Sådana frågor svarar aldrig någonsin någon annan serverprovider på.
De snackar sitt skit om att deras grejer är bäst bla bla
Lägg fakta på bordet och var 100% ärlig säger jag.
Där har du proffsighet.

Men ja ni har rätt att jag kanske överreagerar. Men fundera på det själv.
Du har en Nissan GT-R och sen kommer någon bonde och tycker att hans Volvo 240 79a är "överlägset bäst". Klart man vill lägga korten på bordet då.

Medlem

Klockan är 1:39 och jag installerar R7 patchen, ärligt så orkar jag inte föda din eld med mer bränsle. Vi kör för övrigt Bugatti Veyron 16.4.

Medlem

Antar att den är leasad då? ;]
Godnatt.

Medlem
Skrivet av e-s.se:

Men ja ni har rätt att jag kanske överreagerar. Men fundera på det själv.
Du har en Nissan GT-R och sen kommer någon bonde och tycker att hans Volvo 240 79a är "överlägset bäst". Klart man vill lägga korten på bordet då.

Då visar man upp sin Nissan GT-R, inte gå fram och börja basha på bondens Volvo.
Det jag tyckte var oproffsigt var att man som företag försöker påvisa andras brister istället för att lyfta upp sina egna bra egenskaper.
Det var alles


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Har du ens läst mitt inlägg?
Det är ju det jag gör.

Medlem

Väldigt omoget av e-s.se och börja bascha Rocketblast.

Jag gillar Rocketblast mer än e-s.se eftersom dom enligt mig håller högre kvalitet på sina BF3 servrar.

Dom har trevlig, snabb och bra support också till sina kunder långt ifrån e-s.se dåliga kundbemötande av blivande eller nuvarande kunder.

Det spelar ingen roll om du har AS nummer eller berättar vilken hårdvara du har eller hur du har satt upp din server så länge den presterar bra och är stabil.

Tex min spelförening Playstar har ju Sveriges bästa Counter-Strike klan-servrar med 1000fps konstant och på ett av dom bästa näten i Sverige (Portlane) vi står också i Pionen såsom Rocketblast och vi använder inte Bahnhofs "stadsnät" som du försöker få andra att tro.

Varför kasta sten i glashus?

Får lite vibbar av att e-s.se känner sig hotade av Rocketblast dunder kvalitet :)!

Medlem

Det är rätt många skattebetalare som gråter när de ser namnet på "din" förening Fisher.
Sen när kan man kalla en förening för "min" i den bemärkelsen att man äger den?
Att man kan missbruka skattepengar på det sättet ni gör det gör folk illamående.
Betala ut löner till sig själv i 300 000kr klassen om året är inget annat än skandal?
För att inte tala om er lokal vad har den kostat per besökare? Eller hur ni använder era skattefinansierade servrar och bandbredd för att ddos attackera andra verksamheter och sprida lösenordsdatabaser från.
Det är mycket skit som kommit från er genom åren.
Dock verkar ni växt upp lite på sistone men er förening är ett hett tips till Uppdrag granskning eller liknande.

Återigen har ni ens läst vad jag skrev?
Jag beskrev vår verksamhet med fakta hur kan det vara att "bascha"?
Enda stället det står något om stadsnät är min uppkoppling hemma så vet inte var du hittar att "jag försöker få andra att tro". Jag påpekar skillnaden mellan "standard nät" kontra att kunna peera din egen trafik.

Det är inte jag som påstår att något är bättre än något annat.
Jag visste faktiskt inte att ni alla hade Portlane nät. Dock så blir det hela komiskt när ni berättar att ni använder Portlanes nät. Vilket är samma som vi har som grund med skillnaden att vi utöver det kan peera som vi vill samt vi äger våra egna ipadresser.
Men ändå är era grejer bättre? Och det är dessa uttalande som jag ställer mig frågande till.

Tycker det är märkligt att ni sitter och säger att jag beter mig illa och "baschar" folk när jag inte sagt ett skit om vad som är bättre eller sämre. Men ni sitter i varje inlägg och säger att ditten och datten är bättre?
Så istället för att komma med jäviga uttalande tagna ur luften så tycker jag att folk ska prata om det man faktiskt kan jämföra och sedan låta folk själv bestämma vad som är bättre respektiva sämre.

Varför inte ta upp saker som kontrollpaneler osv. Den totala kontroll som vi ger våra kunder över sin server och hur enkelt det är det är totalt unik. Folk tror inte det är sant när de ser serverconsole på vår sida första gången.
Vi har bara kört tcadmin ett litet tag och jobbar för fullt med att bygga egna anpassningar för att ta upp den delen av vår kontrollpanel på samma nivå som de redan existerande systemen.

Varför inte diskutera fördelen vi har med att våra maskiner är M1000e blades vilket innebär att vi mer eller mindre aldrig behöver åka ner till serverhallen och att det tar ett par minuter att byta en maskin om något går sönder?

Men jag är kanske konstig som rent spontant tänker "varför då?" när någon säger "detta är bättre".
Vilket glashus är det du pratar om? Jag förstår faktiskt inte alls det där uttalandet.

Jag har redan sagt att jag uppskattar en ny aktör på marknaden. Det gör att vi skärper oss men Game server hosting är en väldigt saaakta döende marknad då alla spel går mot centrala servers oftast levererade av spelets förläggare. Därför söker vi oss mot företagsmarknaden med vårt bolag genom att utveckla våra hostingtjänster.

Medlem

Hejsan igen e-s.se jag hoppas du inte tog för illa upp av mitt inlägg.

En del föreningar inom den ideella sektorn hyr färdiga tjänster av er på e-s.se och den andra delen sköter sin verksamhet själva såsom Playstar.

Istället för att ge dig pengarna så betalar man ut arvodering som täcker kostnaderna för att hålla en bra och stabil förening igång.

Vi programmerar och sköter våra tjänster helt själva utan att betala mellanhänder dubbelt så mycket som det skulle kosta för att hyra direkt av första part.

Men ja det är väl tur att det finns föreningar och andra personer ni kan lura av pengar :)!

Dell försökte lura på oss sånna där blade grejjer också... men vi tackade nej eftersom vi hittade en bättre och billigare aktör så vi fick in mer servrar på mindre utrymme än vad Dell kunde erbjuda, dom försökte till och med ge oss saker för 100tusen bara för att vi skulle välja dom.

P.S det här med "min förening" är för att jag är med i den och är då en del av den.

Vi bör också hålla oss till ämnet Battlefield 3 och dess server leverantörer och inte blanda in Playstar i detta eftersom dom inte är någon leverantör för Battlefield 3 servrar.

Så jag uppmanar dig e-s.se att hålla dig till ämnet resterande tid i tråden.

Medlem

Godnatt yxskaft.

Medlem
Skrivet av e-s.se:

Godnatt yxskaft.

Jag hade förväntat mig ett litet mer kreativt svar av en sån stor och "seriös" provider som ni försöker framstå att vara.

Men jag får väl nöja mig med ditt svar.

Medlem

Ni som behöver spelservrar med grym ping hör av er till mig i PM jag har massa tillgång att fixa upp billiga servrar 32-64 slots i 3-6 månader för billiga en alla andra.

Medlem

Tycker faktisk e-s.se lägger fram solida argument. Har dom fel är det ju enkelt för rocketblast att rätta till misstagen, men dom väljer låta bli. Då tror i alla fall jag mera på e-s.se

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Tycker faktisk e-s.se lägger fram solida argument. Har dom fel är det ju enkelt för rocketblast att rätta till misstagen, men dom väljer låta bli. Då tror i alla fall jag mera på e-s.se

Vi, Rocket Blast AB, har redan medgett att formuleringen vi använde oss av var tvivelaktig. Utöver det ser jag ingen direkt poäng i att ge oss in i en, i mina ögon omogen och oprofessionell, diskussion om hur mycket pengar man spenderat samt hur länge man varit verksam.

Vi kan svara på alla frågor som ställs som har relevans till vår tjänst. Om man dock tror på fullaste allvar att alla nya företag saknar erfarenhet och kapital finns inte mycket att diskutera tyvärr. Vad vi har för utrustning, vilka vi peerar mot och vem vi köper trafik utav kan jag låta någon av våra tekniker svara på. Men, som sagt, vi låter hellre våra kunder tala för hur väl vår tjänst presterar samt hur hängiven vår support är, istället för att ta upp massa tekniska termer som endast insatta förstår - och som fortfarande kräver praktisk utvärdering för att anses prestera väl.

Det må hända att det fanns ett och annat solit argument från e-s men det sättet som han valt att utrycka sig gjorde att vi valde att inte svara, och vidare hälla bränsle på hans brasa. Påhopp mot possitiva föreningsinitiativ som Playstar och helt obefogat skryt om hur mycket pengar man spenderar eller vald prismodell passar inte in i en diskussion mellan varken två företag, mellan kund och företag eller mellan myndiga personer i allmänhet.

Hur som helst, det är upp till var och en att avgöra vilken leverantör man väljer och i slutändan så är jag övertygad om att det är spelupplevelsen som är det viktigaste, inte vem man hyrt servern från. Är man inte nöjd kan man alltid byta.

Mvh,
Martin

Medlem
Skrivet av Fadergast:

Tjena folket.
Vi är ett par polare som funderar på att hyra server till BF3.
Har hittat 2st ställen som har swe server och det är www.fragnet.net och http://www.multiplaygameservers.com.
Är det någon som vet flera ställen som har swe server eller har erfarenhet av fragnet/multiplay?

Fragnet är numera en svensk-ägd Game Server Provider och vi har ett nära samarbete med Adminor, sett till vår hosting i Stockholm. Alex från Adminor har dessutom en 64 slots BF3 Server hostad av oss och vårt samarbete ger oss stora möjligheter att påverka vår hosting-situation.
Vi kör enbart på Dell R210 II servrar med Intels E3-1270 CPU, 16Gb DDR3 RAM och 15k RPM SAS-disk. Det är redan bevisat att 64 slots BF3 servrar behöver 3.2Ghz+ i CPU-frekvens, för att kunna köra optimalt. E3-1270 CPUn är en av få som klarar av detta värde. All utrustning ägs och sköts av oss. Jag svarar gärna på frågor om våra tjänster, eller hänvisar till kundreferenser.
Vi hostar bl a FZ.se BF3 Server.

Medlem
Skrivet av lokalen:
Skrivet av MMLazarus:

Tycker faktisk e-s.se lägger fram solida argument. Har dom fel är det ju enkelt för rocketblast att rätta till misstagen, men dom väljer låta bli. Då tror i alla fall jag mera på e-s.se

Vi, Rocket Blast AB, har redan medgett att formuleringen vi använde oss av var tvivelaktig. Utöver det ser jag ingen direkt poäng i att ge oss in i en, i mina ögon omogen och oprofessionell, diskussion om hur mycket pengar man spenderat samt hur länge man varit verksam.

Vi kan svara på alla frågor som ställs som har relevans till vår tjänst. Om man dock tror på fullaste allvar att alla nya företag saknar erfarenhet och kapital finns inte mycket att diskutera tyvärr. Vad vi har för utrustning, vilka vi peerar mot och vem vi köper trafik utav kan jag låta någon av våra tekniker svara på. Men, som sagt, vi låter hellre våra kunder tala för hur väl vår tjänst presterar samt hur hängiven vår support är, istället för att ta upp massa tekniska termer som endast insatta förstår - och som fortfarande kräver praktisk utvärdering för att anses prestera väl.

Det må hända att det fanns ett och annat solit argument från e-s men det sättet som han valt att utrycka sig gjorde att vi valde att inte svara, och vidare hälla bränsle på hans brasa. Påhopp mot possitiva föreningsinitiativ som Playstar och helt obefogat skryt om hur mycket pengar man spenderar eller vald prismodell passar inte in i en diskussion mellan varken två företag, mellan kund och företag eller mellan myndiga personer i allmänhet.

Hur som helst, det är upp till var och en att avgöra vilken leverantör man väljer och i slutändan så är jag övertygad om att det är spelupplevelsen som är det viktigaste, inte vem man hyrt servern från. Är man inte nöjd kan man alltid byta.

Mvh,
Martin

Se där, ett bra svar. Balansen är återupprättat

mvh Nisse

Medlem

Tjena, blev endast medlem för att få säga det här!

Excellent Servers har jag hyrt av förr när jag lirade CS för många år sedan, mycket bra skit, aldrig några problem. Kan inte säga något om deras BF3 servrar dock. Sen att dom var väldigt otrevliga i den här tråden var ju riktigt skumt.

Rocketblast Har jag aldrig hört talas om, om det är bra eller dåligt det vet jag inte, men dom skrev att dom hade varit i branschen i 12 år. Namnbyte?

Fragnet där emot ska ni nog akta er för, hänger på ett forum som hyr en minecraft server från fragnet och det har BARA varit problem, fel, det ÄR bara problem. Servern ska klara 24 pers, men det laggar så fort det kommer in upp emot 9-12 pers. Det är sjuka delays ibland, ne inget och ha. Dom har iaf beslutat att dom ska flytta "minecraft världen" till en annan server nu.

Medlem

Rocketblast fd Maxtarget Söker man i spelet BF3 efter deras servar så kommer det upp några olika slots.
Men aldrig några 64 slotare.Undrar varför??
Hyr 1st 64 av dom idag men den crashar mest hela tiden. Spelar ingen roll om den är full eller inte.
Den går ner ändå. Har påtalat felet till dom men får ingen hjälp av dom att dom löser problemet dom har.
Inget mera 64 slot från dom. Inte värt pengarna. Dom skulle tjäna på att inte ha nån 64 slot till försäljning.

Fragnet hade vi i BFBC2 men den servern hade vi bara 2 månader. Dålig service där, kunde vänta 36 h innan dom enns orka svara på mejlen.

Branzone visst ligger inte i sverige men 64 slotaren rullar på utan några problem. Bra och snabb service.

Medlem
Skrivet av ZH666:

Tjena, blev endast medlem för att få säga det här!

Fragnet där emot ska ni nog akta er för, hänger på ett forum som hyr en minecraft server från fragnet och det har BARA varit problem, fel, det ÄR bara problem. Servern ska klara 24 pers, men det laggar så fort det kommer in upp emot 9-12 pers. Det är sjuka delays ibland, ne inget och ha. Dom har iaf beslutat att dom ska flytta "minecraft världen" till en annan server nu.

ZH666, skicka gärna länken till forumet till mig via PM. Vi anses att ha bland de bästa Minecraft-servrarna i världen, då vi bara använder high-end enterprise hårdvara. I många fall så är det användandet av plugins som kan på egen hand sänka prestandan på en Minecraft server.
Du bör nog undvika att kommentera providers som du inte har någon egen erfarenhet av..?

12
Skriv svar