Medlem
Ragdolls

Igår var det dags att plåta barn (dop) och idag var det katter. Två av de kanske svåraste motiven vad gäller porträttfotografering. De tar ingen regi och gör vad tusan de känner för hela tiden!

Men det blev några bra bilder i alla fall :

Spike

Yoda

#blogg

Ragdolls

Bra bilder, JA.
Bra Motiv, Nej. Katt..Fy. Den undre ser ut att vilja sticka med din utrustning när du inte kollar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vilken fin katt man får ha då


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Haha.. Ja jag är väl också av åsikten att katter är något opålitliga och skulle själv aldrig vilja ha katt. Är hundmänniska ut i fingerspetsarna.

Men att plåta katter är en helt annan sak. De har en grace som är helt underbar och just att man inte vet vad man får när man sticker kameran i nyllet på dem gör det hela mer intressant!

Katter, plural. Det är två olika katter

Medlem
Citat:

De tar ingen regi och gör vad tusan de känner för hela tiden!

Just därför gillar jag katter. De låter sig inte kuvas. Att de dessutom spenderar upp till 16 timmar om dagen med att sova gör dem bara än mer sympatiska.

Skrivet av Traveller in time:

Bra bilder, JA.
Bra Motiv, Nej. Katt..Fy. Den undre ser ut att vilja sticka med din utrustning när du inte kollar.

Själv tycker jag den undre bilden var den bästa motivmässigt sett.

Medlem

Håller med dig Fairfax om att den undre antagligen är den bättre av de två. Både vad gäller motiv och komposition. Men kanske lite för snäll och tråkig, det blir liksom bara ett kattporträtt rakt upp-o-ner. Den första bilden bjuder ju i alla fall på en något mer spännande vinkel även om jag är lite sur för att jag kapade tassarna.
Men den bilden är skjuten från höften utan att jag var i närheten att veta om jag siktade rätt eller fick fokus. Så den är jag nöjd med efter förutsättningarna.

1
Skriv svar