I Modern Warfare 3 går dina vapen upp i nivå

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Ranka upp vapen, det är precis som i verkligheten då ju.
Om du dödar 100 talibaner så får du bättre precision av löjtnanten.
Att göra såna här saker gör ju iaf en sak:
Det blir svårare och svårare för nya spelare att komma in i serien, det blir svårare och svårare att lägga spelet en stund på hyllan, kör nåt annat och komma in (för då har alla småbarn utan jobb rankat upp sina vapen 200 gånger och du står med slangbella).

Ska inte vapnen "återskapas" och inte hittas på, som de gör nu?

Det är väl för jävla tur att det finns bra alternativ (battlefield) om detta nu, som jag tror, inte fungerar

Om det är realism du eftersträvar så är väl varken BF eller COD något att hänga i granen.

Verkar inte direkt OP de där grejerna man låser upp.
Och för vissa personer är precisare vapen ett handikapp

Medlem

asså måste alla hålla på att tjata om vad som är bäst, alla har ju sin egen åsikt, man spelar det spel man gillar bäst, själv gillar jag både bf serien och cod serien.

Medlem
Skrivet av movo94:
Skrivet av Droppz:

Nog för att jag aldrig gillat CoD, men detta ser helt fucked up ut snabbare knivningar? mer anti recoil på recoilösa vapen haha.

"The lack of smiles in the video i made up for by laughing out loud IRL"

om du nu aldrig gillat CoD varför bry dig ? inget liv eller ?

Jo jag har spelat det äger MW2 PC samt lirat Black Ops på PS3 så klart man testar innan tycker till om spelen.

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av enboomer:

Peace!

Det finns bara EN riktig Boomer! :evil:

que? Haft detta nick sedan 97-98 nånstans. Är en blandning mellan mitt efternamn och "Doomer", världens bästa quakelirare på den tiden I ett svagt Fanboy-moment var man ju tvungen att vara nästan lika fräck som honom.

Joke.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av enboomer:

Peace!

Det finns bara EN riktig Boomer! :evil:

que? Haft detta nick sedan 97-98 nånstans. Är en blandning mellan mitt efternamn och "Doomer", världens bästa quakelirare på den tiden I ett svagt Fanboy-moment var man ju tvungen att vara nästan lika fräck som honom.

Joke.

Om du fått för dig att jag tog illa upp är det långt ifrån så jag menade

Vi boomers håller ihop!

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:

Ett evigt ältande i tråden
Metallica var bra tills svarta skivan kom!! osv osv..

Jag har fått 4-5 sprays i bf3, blivit mer eller mindre quickscopead osv.

Det här med att alla vuxna spelar BF är bullshit allan..
Teamwork finns i båda spelen om man tillämpar det aktivt.

Själv är jag säkert smått förståndshandikappad, men de jag spelar mw2 med på nätet har en snittålder på över 30. Är själv 26, spelar med två på regelbunden basis som är över 40!!

Bara för att 12åringar med mildare tourettes är de som pratar mest aktivt i ingame kommunikationen betyder inte det att alla är som dem. Själva kör vi skype och pratar ytterst sällan i själva spelet.

Min kvalitetströskel går vid om jag har kul eller inte när jag spelar. Inte vilken serie, utvecklare eller förläggare som står för produkten.

Starcraft 2 t.ex är vansinnigt välgjort, svinbra och jag får så hiskeligt mycket spö online att det inte är kul för mig.
Spamma hagelgevär i trånga korridorer har varit kul sedan doom och jag kommer nog aldrig tröttna på det. Om folk dessutom dör när jag siktar där jag tycker att jag siktar så är det ett enormt plus.

Kört BF3 nu i 2 dagar. Skitball, men verkligen ett helt annat spel än COD som jag ser fram emot ännu mer nu.

Som vanligt koffeinhöga funderingar här som säkert inte ger ens ett vagt intryck av vad jag egentligen försöker förmedla, men så får det vara!

Väl mött!

Det jag får utav din text är att cod är för casuals som inte har tiden att bli duktig men endå vill ha roligt när man spelar och bf3 är för folk med lite mer tid att lägga ner och sc2 för dom som har all tid i världen, am i right?

Kan vara åt det hållet Fast jag vet inte om det är pinsamt eller helt random, men jag leder ofta scoreboarden och får acepins osv och har inte spelat spelet(BF3) speciellt mycket. Kanske är tur eller rent av ett visst mått av grundskill, men så jävla svårt är inte spelet.

Kan man vara en Hardcore casual gamer?

Jag skulle nog kalla dig en duktig casual spelare ^^. Jag lirar med 2 polare som kommit från cod träsket och vi ligger för det mesta på toppen av scoreboarden, jag är före dom såklart för jag har lirat cs 1.6 en hel del =P. Så beroende på vilket spel man kommer ifrån så kan man ha en mycket högre skillnivå än dom andra som lirar bf3.

Det jag vill komma till är väl mest att jag på sistone helt och hållet byggt upp min "skill" i COD som ju inte kräver någon som helst skill, heter det och ändå toppar scoreboarden i BF. Mycket märkligt.

Inte riktat till dig btw.

Ja i cod behöver man ingen skill för att få kills när man kör public, men man får skill utav att lira mkt, vare sig om det är cs, cod, tf2 eller vilket fps man nu gillar för man kommer hela tiden få bättre reflexer, tänka smartare och sikta bättre.
Men vissa spel har högre inlärningskurva t.ex cs 1.6, folk som kört det länge har inga som hellst problem att få 100-0 mot en som precis börjat spela (om man inte börjar lalla runt). Cod & bf3 tycker jag har mkt mindre inlärningskurva, för som du och jag märkt, även fast vi inte lirat länge ligger vi på toppen. Samma var det för mig när jag testade cod4.

Så för att summera, bf3 och cod har lägre inlärningskurva och kräver mindre skill för att döda (rank 1 kan döda max rankad). Men vad man än lirar så kommer man bli mer skillad.

Medlem

Som utomstående "varken spelat mw spel eller bf3" så måste jag säga att detta spelet inte ser så lockande ut. Ser ingen skillnad på detta och modernwarfare 2. Kan det verkligen sälja lika bra som bf3?

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av StrongBad:

Hur kan du ens påstå att du INTE hade fel här? CoD-serien har haft upplåsning av tillbehör till vapen sedan 2007 (i 5 stora speltitlar) men du påstår ändå att de fick idén till det 2011 när de såg det i BF3. Förklara gärna logiken här, för jag är intresserad av att veta hur du får det att gå ihop.

Och du tror på allvar att dem inte tittar på sina konkurrenter och ser vad dem erbjuder?
Sen sa jag aldrig att dem fick idén till det 2011.

Tänk dig att du är en utvecklare år 2007, hur ska du få reda på detaljer ur ett spel som visas upp 2011? Tidsmaskin?

Må hända att du ha rätt i många punkter men du är en sjukt spydig människa, lär dig diskutera mer normalt. Jag syftar inte bara på det inlägget jag Citerade utan i övrig i alla trådar du skriver i.

Har för mig att du skrivt någon annanstans att vissa va BF3 fanboys osv. Du måste vara den största fanboyen någonsin till COD för varje gång det sägs något litet om det eller när man jämnför något annat spel med COD så är du där direkt och ska bråka.

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av StrongBad:

Hur kan du ens påstå att du INTE hade fel här? CoD-serien har haft upplåsning av tillbehör till vapen sedan 2007 (i 5 stora speltitlar) men du påstår ändå att de fick idén till det 2011 när de såg det i BF3. Förklara gärna logiken här, för jag är intresserad av att veta hur du får det att gå ihop.

Och du tror på allvar att dem inte tittar på sina konkurrenter och ser vad dem erbjuder?
Sen sa jag aldrig att dem fick idén till det 2011.

Tänk dig att du är en utvecklare år 2007, hur ska du få reda på detaljer ur ett spel som visas upp 2011? Tidsmaskin?

Må hända att du ha rätt i många punkter men du är en sjukt spydig människa, lär dig diskutera mer normalt. Jag syftar inte bara på det inlägget jag Citerade utan i övrig i alla trådar du skriver i.

Har för mig att du skrivt någon annanstans att vissa va BF3 fanboys osv. Du måste vara den största fanboyen någonsin till COD för varje gång det sägs något litet om det eller när man jämnför något annat spel med COD så är du där direkt och ska bråka.

Om din definition av fanboy är man försöker rätta andra när de har fel, så då är jag nog en fanboy. Som jag sagt många gånger tidigare, jag har inga problem med att man föredrar andra spel framför CoD, jag spelar själv många andra spel hellre än CoD. Men jag har tröttnat på när man använder rena felaktigheter eller FUD bara för sakens skull.
Och om du på allvar tycker att jag är spydig, då är du enormt enögd för vad människor kastar ur sig i alla diskussionstrådar om den här spelserien. Så många som inte ens gillar spelet men som ändå känner sig manade att gå in och skriva skit och ibland rena lögner om det.
För mig är det enkelt, när jag ser en nyhet om ett spel jag inte gillar, då ignorerar jag det bara.

Slutligen, jag tycker inte det är upp till dig att försöka moderera hur jag uttrycker mig eller svarar. Lämna det till FZ, de gör det mycket bättre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Är det bara jag som tänker att de verkar tagit inspiration ifrån inception? Ett perk i ett perk i ett perk

Medlem

Hur kan man bråka så mycket om huruvuda ett spel är bättre än ett annat? Ni är för gulliga. De enda som inte bråkar är spelutvecklarna.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Kan i alla fall hoppas att det inte blir lika buggigt som BF3 när det släpps..

Medlem
Inaktiv
Skrivet av enboomer:
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:

Ett evigt ältande i tråden
Metallica var bra tills svarta skivan kom!! osv osv..

Jag har fått 4-5 sprays i bf3, blivit mer eller mindre quickscopead osv.

Det här med att alla vuxna spelar BF är bullshit allan..
Teamwork finns i båda spelen om man tillämpar det aktivt.

Själv är jag säkert smått förståndshandikappad, men de jag spelar mw2 med på nätet har en snittålder på över 30. Är själv 26, spelar med två på regelbunden basis som är över 40!!

Bara för att 12åringar med mildare tourettes är de som pratar mest aktivt i ingame kommunikationen betyder inte det att alla är som dem. Själva kör vi skype och pratar ytterst sällan i själva spelet.

Min kvalitetströskel går vid om jag har kul eller inte när jag spelar. Inte vilken serie, utvecklare eller förläggare som står för produkten.

Starcraft 2 t.ex är vansinnigt välgjort, svinbra och jag får så hiskeligt mycket spö online att det inte är kul för mig.
Spamma hagelgevär i trånga korridorer har varit kul sedan doom och jag kommer nog aldrig tröttna på det. Om folk dessutom dör när jag siktar där jag tycker att jag siktar så är det ett enormt plus.
Kört BF3 nu i 2 dagar. Skitball, men verkligen ett helt annat spel än COD som jag ser fram emot ännu mer nu.

Som vanligt koffeinhöga funderingar här som säkert inte ger ens ett vagt intryck av vad jag egentligen försöker förmedla, men så får det vara!
Väl mött!

Det jag får utav din text är att cod är för casuals som inte har tiden att bli duktig men endå vill ha roligt när man spelar och bf3 är för folk med lite mer tid att lägga ner och sc2 för dom som har all tid i världen, am i right?

Kan vara åt det hållet Fast jag vet inte om det är pinsamt eller helt random, men jag leder ofta scoreboarden och får acepins osv och har inte spelat spelet(BF3) speciellt mycket. Kanske är tur eller rent av ett visst mått av grundskill, men så jävla svårt är inte spelet.
Kan man vara en Hardcore casual gamer?

Jag skulle nog kalla dig en duktig casual spelare ^^.
Jag lirar med 2 polare som kommit från cod träsket och vi ligger för det mesta på toppen av scoreboarden, jag är före dom såklart för jag har lirat cs 1.6 en hel del =P. Så beroende på vilket spel man kommer ifrån så kan man ha en mycket högre skillnivå än dom andra som lirar bf3.

Det jag vill komma till är väl mest att jag på sistone helt och hållet byggt upp min "skill" i COD som ju inte kräver någon som helst skill, heter det och ändå toppar scoreboarden i BF. Mycket märkligt.
Inte riktat till dig btw.

Samma här fast tvärtom. Tycker CoD är fruktansvärt enkelt, även om jag bara lirar ett par tre matcher i veckan..
Samma i BF3, om mitt lag suger balle och vi kommer att förlora så kör jag på min k/d ration alternativt rankar upp som fan men det är inte så BF ska spelas dock... och det är väl mer w/l ratingen som är intressant avseende skill nivå.

@enboomer
40 bast är väl gammalt och du har väl tur att ha såna bekanta då. Jag lirar bara på public och har bara stött på ett spel där majoriteten var äldre. Själv räknar jag dock 26 som den yngre skaran =D

Medlem

Galet lol!

Medlem
Skrivet av enboomer:

Galet lol!

Hehe.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

OMFG!!!!

Precis på samma sätt som du får nya saker i BF3!?

Fan va kasst BF3 är! Man får bara saker för att skjuta nåt 1343487345735 tusen gånger! NO SKILL NO SKILL I BF3!!!
Jävla P12:e spel det där BF3!

Allvarligt talat, varför ska det BF3- (clusterfuck 3) gullande folket komma in och gnälla när deras egna älskade lilla leksaksspel som är precis likadant grafiskt som BC2 (kunde inte dice gjort lite nya saker istället för att återanvända gammal grafik, som vi redan set länge. BC2.1 med flyg typ, istället för Battlefield 2 som man älskade och la ner 2111 timmar i?).

Om nu det ska gnällas från BF3 fanbois i varje MW3 tråd, så ska väl alla som faktiskt spelar bara CoD eller spelar både och/eller skiter i vilket kunna skriva lite också. Märkligt att i varje MW3 nyhet kommer en P10:a in och skämmer ut ut hela BF3-communityn. BF3 borde sålts till expansionspris till BC2.
Hade nog gillat BF3 mer om det känts smidigare, som BF2 gjorde. Det var inte så jävla mycket dillande med nya vapen, arméer som det faktiskt är i BF3 och var i BF2 har en uppsättning standardvapen, skulle varit lite så i BF3 också, men nu finns ju femtielva olika vapen till slut och välja på för ALLA klasser. Visst, vissa startvapen i BF2 var inte så genomtänkta, men med modden PR kom lite standardiseringar in. Synd bara att det var lite småplåttrigt ibland.

Jag förstår inte vad det är ni är besvikna på. Ni vet vad det är för upplevelse spelet vill förmedla, och vill man uppleva den så spela spelet, om inte, gör inte det. Det är enorm pajkastning EXKLUSIVT från BF3-fanbois och när de som faktiskt tycker det är kul att lira CoD besvarar detta är det DE som är omogna!? Makes no sense.
Nu kanske nån undrar över detta inlägg. Det är ju så att man bör tala med de lärde på de lärdes språk (De vettiga personer som håller sig sansade och kan föra en vettig dialog dvs CoD-communityn) och tala med bönder på bönders språk (de som bara kommer in för att få sig ett gott skratt åt alla P10: or från BF3-communityn, helst skulle man bara vilja hålla sig här. Ni som väljer att vara sansade eller bara skratta åt dumheterna får skifta mellan bönder och lärde som ni tycker passar bäst)
Och sen har vi då dessa BF3 fanbois som man inte skulle ta i med tång helst, men detta öppna samhälle tyvärr tillåter, dessa som ska spy galla över allt som inte rör dem. Märk väl, detta är ett svar på all skit ni öser ner över FZ. Gå över till er egen forumdel och håll er där, eller skriv helst inget alls, om ni inte har nåt relevant att skriva. Ni får själv försöka hitta ironin och sarkasmen, men den går tyvärr förlorad i text, eftersom nyanser i talet inte går fram. MEN GE FAN I ATT BETE ER SOM P10: or och håll er till ert eget spel.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Skriv svar