[VÄRDELÖST (BF3)] Går ju inte att ansluta till samma squad som sin vän.

Medlem
[VÄRDELÖST (BF3)] Går ju inte att ansluta till samma squad som sin vän.

Helt värdelöst, inge kul alls då jag vill spela med brorsan min. Ibland har man ju tur, men det förstör ju hela spelglädjen. Man hoppar ur sin squad, sen försöker man joina nån annan, men alla har ju typ bara en plats ledig. Och så sitter man och hoppar ur och i och ur i för att försöka komma in samma squad som brorsan. Förstör ju spelglädjen helt, och dessutom för andra och i spelet. Jäklar vad man blev besviken över detta. All tid går ju åt att fippla med detta, och rätt som det är ska en ny karta startas, och då måste man börja om igen.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Testat att göra en grupp i origin INNAN ni joinar en server, det funkade för mig iaf [PC]


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hur gör man det, du menar väl i battlelog? Har typ joinat och lämnat en squad 50 gånger nu men det fungerar inte.

Edit:
Jo hittade nu i battlelog, "create platoon". Men garanterar det då att man är i samma squads. Är så otroligt irriterad just, förlåt, men jag har lust att svära mig till åtlöje just nu, t.o.m. så att jag skulle bli kickad från FZ.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

En annan sak jag stör mig på.....att man inte kan köa


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Hur gör man det, du menar väl i battlelog? Har typ joinat och lämnat en squad 50 gånger nu men det fungerar inte.

Edit:
Jo hittade nu i battlelog, "create platoon". Men garanterar det då att man är i samma squads. Är så otroligt irriterad just, förlåt, men jag har lust att svära mig till åtlöje just nu, t.o.m. så att jag skulle bli kickad från FZ.

nää asså platoon e klan.

För att skapa en grupp trycker du på Com Center knappen o skapa en group, sen kan du drag n droppa dina polare i den så får dom en invite, sedan då du tar "join server" så kan du välja om du vill joina med hela gruppen eller själv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har ju brorsan som vän redan, men det fungerar inte.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Tycker att det borde gå och lösa ingame. Man skall kunna skapa squads väl inne på servern tbh.

Medlem

Varför Har dom dedär skit battlelog? Inte bättre att ha allt ingame? -.-


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Skiter i det här med Battlefield 3, kör nu istället Bad Company 2 med brorsan som är mycket roligare, där kan jag iallfall spela i samma squad som han.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

XAM
Medlem

Provat trycka på en tom squad och sedan på den lilla knappen "JOIN"?
Du ska inte trycka på "Find Squad".

Medlem

Join? Finns väl ingen sådan knapp, eller kanske den var grått nedtonad (obrukbar).

Dock som Zymac skrev något om com-center i battlelog, det finns något som heter create party. Det verkar vara det man ska göra. Så jag och brorsan var i samma "party" som dom kallar det, och sen när man ska ansluta till en servern finns det två val, "join alone" eller "join with party". Dock fungerade den funktionen inte alls bra, stod bara "waiting for matchmaking", kom aldrig in på någon server.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

XAM
Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Join? Finns väl ingen sådan knapp, eller kanske den var grått nedtonad (obrukbar).

Dock som Zymac skrev något om com-center i battlelog, det finns något som heter create party. Det verkar vara det man ska göra. Så jag och brorsan var i samma "party" som dom kallar det, och sen när man ska ansluta till en servern finns det två val, "join alone" eller "join with party". Dock fungerade den funktionen inte alls bra, stod bara "waiting for matchmaking", kom aldrig in på någon server.

Det finns en Join-knapp längst ner i mitten typ. Jag har använt mig utan den med mina 3 vänner utan problem. Det har ALDRIG strulat för oss med den. Var noga med att välja en tom squad. Ni kan även göra denna squad private efteråt.

Medlem

Hmm, märkligt. Både jag och brorsan lade inte märke till något sådant, vi letade febrilt efter något sätt att kunna spela tillsammans och hittade ingen möjlighet att kunna vara i samma squad. Vi får väl göra ett försök någon gång och se om vi hittar nåt sånt. Dessutom är ju oftast squad:arna jämt fördelade, och väldigt sällan det finns tomma squad:ar, eller de med mindre än 3 platser. Så ändock blir det ju svårt att får vara med i samma squad...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

I Battlelog: Skapa ett party -> invita din bror genom dra hans namn från vänlistan till partyt -> joina en server.

Medlem

1: lämna squaden du hamnar i från början.
2: välj en ni kan samlas i, klicka på join.

klart.

du kan till och med ibland låsa squaden så den blir privat om det är så.

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

En annan sak jag stör mig på.....att man inte kan köa

Ja fy fan det är det sämsta!
Orka hålla på uppdatera och försöka ta sig in

Medlem

Jag antar att ni alla kör PC versionen? På xbl kan man köa i alla fall.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Håller med Raefzm.

Squadsystemet nu är helt kass. Man borde kunna skapa en egen squad och blir den tom så ska den helt enkelt försvinna. Ofta är det så att alla squads är tokfulla och ibland kan det vara ett jädra meck att spela med sina polare.
Även är det alltid lika kul att se att alla aquads är full och någon är halvtom men som man inte kan joina för att den är privat.

Hoppas de fixar detta snart.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Dom skrev i sin blogg att dom skulle förbättra squad-verktyget, så vi får hoppas dom håller vad dom lovar. Förutom dem problem som redan nämnts (är inte säker om någon nämnt mitt, då jag inte tog mig tid att läsa hela tråden) så händer det gång på gång, att även om jag och mina vänner - som är i alltid är i ett party i battlelog och även är med samma platoon - blir frånskilda mellan banbyten. Alltså dom skickar över nån av oss till det andra laget.

Medlem

Kan hålla med om att BAttlelog inte är nåt vidare intiutivt hur man joinar, skapar grupper och annat men när man lärt sig så är det OK. Spelet är så passens roligt att det inte gör så jäkla mycket med dessa hickups...

Vi brukar ganska ofta hamna i samma lag och squad om vi tar "join as group" men långt ifrån alltid. Beror ju på hur det ser ut med lagen på servern och så med. Detta skulle de gärna få fixa.

De jobbar på kö-systemet. De hade det aktiverat tidigare men de stängde av det för att det fick servrar att krascha så det kommer nog.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar