Peppa mig FZ!!

Medlem
Peppa mig FZ!!

Yo!

Imorgon har jag mitt förarprov, är sjukligt nervös på att jag kommer misslyckas hårdare än någonsin!

Jag behöver lite sista tips och tricks, saker som jag kan tänka på imorgon när jag ska köra! Jag ska för den delen köra upp i Sollentuna imorgon, så ifall någon vill ligga och sega framför mig i en fil med heldragna linjer så går det att ordna via ett PM

Som sagt, vad kan ni tipsa mig med imorgon? Stort tack till er som hjälper en kär FZ:are i nöd!

Medlem

Kom ihåg allt du har lärt dig och lyssna på inspektören. Oftast gör små misstag ingenting, så ge inte upp om du kör fel eller så. Det viktigaste är att du håller rätt fart, kör miljövänligt och ser skyltar.

Lycka till nu!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om du råkar göra fel, rätta till misstaget än att ignorerar det innan du stannar bilen, rättar du till det själv utan att bli tillsagd märker dem att du vet själv att du gjort fel. Men annars ta det bara lugnt och som WaltX sa kolla skyltar och fart framför allt så ska det nog gå bra!

Lycka till i morgon!

Medlem

Tjo!
Överdriv rörelserna när du tittar i speglar var ett tips jag fick inför mitt förarprov.
Vrid huvudet lite extra så att det syns vart du kollar

Har även hört att vi gamers kör bil lite, lite, lite bättre än icke gamers. Snabbare reaktions- och uppfattningsförmåga osv.

Lycka till imorrn!

Medlem

mitt bästa tips till dig är att lyssna på idioten som sitter jämte dig och tänk på att ta det lugnt, och ge inte upp hoppet om du känner att du lyckats göra något mindre fel tex motorstopp mm så länge du planerar din körning väl ha bra uppsigt över vägen, kör miljövänligt och tänk på att ha båda händerna på ratten förutom då du ska växla och titta mycket i speglarna extra noga när du svänger.

Medlem
Skrivet av mixxx:

Yo!

Imorgon har jag mitt förarprov, är sjukligt nervös på att jag kommer misslyckas hårdare än någonsin!

Jag behöver lite sista tips och tricks, saker som jag kan tänka på imorgon när jag ska köra! Jag ska för den delen köra upp i Sollentuna imorgon, så ifall någon vill ligga och sega framför mig i en fil med heldragna linjer så går det att ordna via ett PM

Som sagt, vad kan ni tipsa mig med imorgon? Stort tack till er som hjälper en kär FZ:are i nöd!

Ah, har ett LGF fordon, hade gärna legat o segat i 25 framför, och gasat på när han säger att du ska köra om
Tyvärr bor man för långt bort för att orka åka ditt


signatur

Rwa?

För det första: STRESSA INTE!
När du väl sitter i bilen tänk lite extra på vad du gör. Samt var 30e sekund ska du kolla speglar, det gillar läraren.
Samt, ifall du hamnar bakom en lastbil ta ut ett långt avstånd bakom den, ligg inte o lukta den i röva.
Och kör inte mot rött.
glhf


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Jag klarade båda mina prov på direkten. Mitt "knep" var att vara väl förberedd, inte nervös, ödmjuk i trafiken, uppmärksam med full kontroll.

Som "maste_chrille" skrev, det är jätteviktigt att du kollar i backspeglarna med jämna mellanrum. Förklara gärna högt hu du tänker i vissa situationer, det gjorde jag, så då förstod inspektörn hur jag resonerade.

Lycka till!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Youtube-proffs

Jag missade en skylt och körde i 50 i vänsterfilen (på 50väg). Jäveln kuggade mig, men som den privatist jag var och som det ofta är så klarar man det på andra försöket.

Mitt tips, var inte för nervös och håll koll på alla speglar och skyltarna så kommer det gå finemang!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Hoppas det gick bra!
Uppkörningen var det mest nervösa jag någonsin gjort ... fyfan! Skönt att det är över!


signatur

Have a good time!

Medlem

Ja, nervös var det verkligen men.....

JAG KLARADE DET!!!!!!!!!!!!!!!!! FY FAN VAD SKÖNT DET KÄNNS!!!!

Grymt, grattis

Var rädd om dig själv och andra i trafiken nu. Följ reglerna, alltid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grymt grattis dude!


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av mixxx:

Ja, nervös var det verkligen men.....

JAG KLARADE DET!!!!!!!!!!!!!!!!! FY FAN VAD SKÖNT DET KÄNNS!!!!

Grattis! jag ska skriva prov och köra nästa vecka! Ge mig lite tips nu!

Så blir jag lugn!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Grattis! jag ska skriva prov och köra nästa vecka! Ge mig lite tips nu!

Så blir jag lugn!

Som alla sa, ta det lugnt, prata (gjorde mig mindre nervös), kolla överdrivet i speglarna och kör försiktigt! Jag failade lite på att baka runt ett hörn för en unge sprang ut från utfarten bakom mig, men det struntade vi i!

Grattis!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Medlem

Åh, grattis!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Youtube-proffs

Grattis, kör lugnt så körkortet inte ryker. Grupptryck = dödsryck. Kör som du vill köra inte dina moppepolare.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tack till alla! Självklart ska jag köra lugnt och sansat, även om det känns lite tråkigt att bli omkörd av alla trots att man håller hastigheterna har någon ett tips på att fickparkera i stadstrafik med väntande bilar bakom? Jag råkade nämligen snudda till en annan bil pga stress idag blev ingen skada utan bara tog i liksom.

Medlem

Öva, öva, öva och öva.
Sen övar du lite mer.

Gällande tips och råd; ha stenkoll på "vart du har bilens hörn" och gärna en god känsla för hur bilen svänger och beter sig i låg fart och tigtha utrymmen..

Med väntande bilar bakom?
Tja...ska väl dom skita i? Deras fel om de inte är ute i god tid


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Öva, öva, öva och öva.
Sen övar du lite mer.

Sant, fast det är ju bara att öva i riktiga situationer egentligen :/

Skrivet av Nestor:

Gällande tips och råd; ha stenkoll på "vart du har bilens hörn" och gärna en god känsla för hur bilen svänger och beter sig i låg fart och tigtha utrymmen..

Tror det kan ligga något i detta, när jag hade mitt förarprov så påpekade läraren att jag släppte upp kopplingen för mycket samt arbetade för mycket med bromsen. Så lite mer kännedom om bilen skadar nog inte!

Skrivet av Nestor:

Med väntande bilar bakom?
Tja...ska väl dom skita i? Deras fel om de inte är ute i god tid

Ja, alltså ifall det är bilar bakom som behöver vänta på en medans man parkerar in? Jag blev ju i detta fall så extremt stressad att bara smyga in mig i luckan så andra kunde åka förbi. Borde man göra så eller ska man bara försöka hitta en annan parkering?

Ifall du behöver ta lite extra tid på dig för att parkera, fine men man ska ALDRIG stressa i trafiken. Javisst, du ska inte ta för lång tid på dig, men dom bakom dig får vänta.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Ifall du behöver ta lite extra tid på dig för att parkera, fine men man ska ALDRIG stressa i trafiken. Javisst, du ska inte ta för lång tid på dig, men dom bakom dig får vänta.

Man ska inte heller hindra trafiken. Den som backar måste vänta. Släpp istället förbi trafiken bakom och parkera sedan i lugn och ro.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Well done, Schumacher!

Medlem

Allt handlar ju om anpassa till rådande förhållanden. Är det mycket trafik där man avsåg att parkera, och vet med sig att man tar rätt god tid på sig, så är det lämpligaste i mina ögon att avstå parkering just precis där.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Grattis! Hoppas jag tar det någon gång

Medlem

grattis

Några tips för den som ska köra upp
- var lugn
- det gör inget om instruktören ber dig att köra in på en avfart men du missar det tex pga trafikförhållandet. Det blir rätt ändå eftersom du valde ta det säkra före det osäkra.
- ta inga förhastade beslut
- ha koll på trafiken runt omkring dig
- var lugn, lugn, lugn


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av mixxx:
Skrivet av showerguy:

Grattis! jag ska skriva prov och köra nästa vecka! Ge mig lite tips nu!

Så blir jag lugn!

Som alla sa, ta det lugnt, prata (gjorde mig mindre nervös), kolla överdrivet i speglarna och kör försiktigt! Jag failade lite på att baka runt ett hörn för en unge sprang ut från utfarten bakom mig, men det struntade vi i!

Mixxxx!

Det gick vägen! Jag klarade teoriprovet i måndags och uppkörning idag! Helt underbart! Tack för tipsen i denna tråd och ha det bra!

1
Skriv svar