Nattsvart

Redaktör
Ponny
Nattsvart

Hurtigt två punkt noll! Klockan 4:45 ringde klockan och det kändes ungefär som mina okristligt tidiga träningsmornar i somras – fast tvärtom. Mörker! Kompakt! Visst finns det sådana där fräsiga gatlyktor, men inte överallt, hela tiden. Särskilt ett stycke med stockar, stenar och allmänt ojämn terräng kändes lite chansartat (sluttar rakt ner i Brunnsviken!).

Men det går ju an. Värre är motionsspåret med det missvisande namnet "elljusspår". Dit bär det hän i morgon. Och ikväll är det jag som letar upp pannlampan som farsgubben gav mig.

[ia=456687 ...... hello?]

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Nattsvart

4:45? Why?????...?

Pannlampa gör väll det hela ännu svårare att se i mörkret. (Medicinskt talat).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

04:45 är ju extremt även för mig... jag tar mig upp 05:30-05:40 varje vardagsmorgon för att träna, att då köra en timme tidigare... Hade inte blivit många timmars sömn då Fast rent allmänt så kan jag verkligen rekommendera att träna mornar. Det tar bra då och framförallt så har man det gjort så att träningen inte hindrar en från att vara "social" efter jobbet/skolan och det är mycket värt i min bok

1
Skriv svar