För alla angående origin license agreement

Medlem
För alla angående origin license agreement

Länk: http://www.overclock.net/video-game-news/1155275-various-batt...

I kort står där att i Origins license agreement att dom har rätt att samla all information om dina specs och de filer du har på datorn. Ungefär lite som Facebook, men i nästa nivå skulle man kunn säga.

Värt o läsa!

Medlem

detta är faktiskt uppriktigt skrämmande.

är själv en sån där som sällan orkar läsa license agreement, speciellt till spel, jag brukar vara bered på att ta konsekvenserna som dock sällan är så extrema som detta verkar visar sig kunna vara, har absolut inget emot att dem kan kolla mina specs men jag har väldigt personliga och privata filer på min dator som just ska vara privata, vafan känns lite som många stora företag kör det här stuket att om man ska bruka deras produkter så ska dem ha rätt att snoka i vårt liv, snacka om polisstat på ett virtuellt dilemma fast via privata spel företag.

Känns lite som man tvingas att ha två datorer en för privat bruk och en för spel i framtiden om vi låter företag som EA och andra fortsätta sätta reglerna för konsumenterna
Det här måste ju fan uppmärksammas bättre!

Medlem

Får ju faktiskt hålla med om att det är skrämmande! Hade nog inte bryt mig om det bara vart Origins egna mappar samt dator specifikationer den spionerade på men att kolla allt i datorn...

Blev att avinstallera Origin... suck dom skapar ju inte förtroende precis genom att spionera på folket som betalar dom. Tur att man inte köpt nåt via Origin så man inte behöver använda det. (Även jag orkar sällan läsa ToS osv men det verkar ju som att man måste börja vara mer uppmärksam numera)

Tråkigt bara att Battlefield 3 och DICE får skit för nåt som EA kokat ihop med sin juridik avdelning.

Medlem

Tack och lov, så verkar det som att Origin inte kommer att behövas när SW:Tor skall installeras/köras.

Medlem

Hittills har FZ:s forum i allmänhet reagerat genom att rycka på axlarna när den här frågan tagits upp. Undrar om det blir någon skillnad när folk faktiskt får se hur illa det är?

Medlem

Förstår inte... Vad tjänare de på att kolla igenom ens dator?

På vilket sätt kan de använda sig av ens privata filer eller liknande?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Hittills har FZ:s forum i allmänhet reagerat genom att rycka på axlarna när den här frågan tagits upp. Undrar om det blir någon skillnad när folk faktiskt får se hur illa det är?

lär väl knappast bli det om inte spelmedia tar och ställer upp för oss konsumenter för detta är oacceptabelt, ända sättet jag ser att det kan bli en förändring är just om dem stora spel sidorna sätter press på Evil Arts onda fasoner.
En större Bojkott som kan påverka EA så mycket att dem ändrar license agreement lär ju aldrig ske, EA publicerar ju för stora spel som BF3 och SW:ToR, oavsett hur många som väljer att avinstallera origin och sluta spela dessa spel så kommer dessa personer endast vara en minoritet som knappast kommer påverka EA

tycker FZ borde snoka runt lite mer om detta och skriva en artikel så fler människor blir medvetna skitet EA gör

Medlem

Avinstallerat, blir Battlefield Bad Company 2 istället tills vidare.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar