Tips på bra CO-OP spel till PC.

Medlem
Tips på bra CO-OP spel till PC.

Undrar om det är någon som känner till några bra co-op spel, gärna i Killing Floor stuk där man ska försvara sig och överleva så länge som möjligt. Behöver dock inte vara ett FPS, alla tips på spel man kan lira med några polare uppskattas!

Medlem

Pay Day:the heist, left 4 dead

Medlem
Skrivet av jippo1:

Pay Day:the heist, left 4 dead

Tack för tipset! Har spelat L4D en hel del, men ska kolla in Pay Day.

nj
Medlem
Skrivet av Plastis:

Undrar om det är någon som känner till några bra co-op spel, gärna i Killing Floor stuk där man ska försvara sig och överleva så länge som möjligt. Behöver dock inte vara ett FPS, alla tips på spel man kan lira med några polare uppskattas!

#The Haunted: Hells Reach och #Dungeon Defenders har ungefär samma upplägg, dock lite annorlunda.
Sedan finns ju alltid Serious Sam HD-spelen för coop med massa skjutande, dock inte vågor av monster man försvarar sig mot.

Medlem

Alien sware är ett ganska kul co-op, gratis på steam, och från valve. spelas top-down, för 4 spelare
Annars rekommenderar jag Dead island.


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem
Skrivet av Annanaz:

Alien sware är ett ganska kul co-op, gratis på steam, och från valve. spelas top-down, för 4 spelare
Annars rekommenderar jag Dead island.

Ja Alien Swarm är kul ett tag faktiskt. Annars rekommenderar jag att spela något spel i ArmA-serien och spela co-op.

Edit: Finns ju även zombie-mods till ArmA2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skribent

Borderlands är underhållande, iofs inte ett sånt där "stå-och-försvara-ett-område-spel" men imo ett underhållande FPS/RPG. Dessutom sjukt billigt på steam atm. Ett fyrpack GOFTY edition för 22.49€.

Renegade Ops har jag ej hunnit testa än, men har köpt det tillsammans med 3 polare. Även det finns på steam till överkomligt pris. 24.99€ för ett fyrpack.

Kan även kolla upp "Dead Horde" och "Trapped Dead". Äger inget av de själv så ska inte säga hur bra de är och tror bara det är 2 personers Co-Op men de är på steamREA så nämner de ändå.

RIP-Trilogy finns på steam för 1.25€. Ej spelat själv men är ganska säker på att det är ett sånt här "försvara-det-här-området-mot-Xantal-fiedevågar" osv.

Håller med alla ovanstående om L4D och L4D2 och även Alien Swarm (ja de spelen HAR jag faktiskt spelat:) ). Alien Swarm e ju tom gratis på steam så bara tanka o prova GL HF

Medlem

Finns ett mod till Doom 3 som påminner om killing floor.
Det heter Last man standing o går just ut på att hålla ut som länge som möjligt mot diverse fiender.
http://doom3coop.com/index.php

Medlem

ett som är redigt skojj att damma av till coop är Ghost Recon 1

Medlem

Rainbow Six Vegas 2 är asgrymt(terrorist hunt) .
wc3 maps(många defend spel)

Medlem

Resident Evil 5, Portal 2

Medlem

Det finns Payday: The Heist, L4D 1 & 2, Magicka, Alien Swarm och massor av andra spel som jag inte kan komma på!

Medlem

Defence Alliance ska tydligen vara kul när man kör med polare! Det är ett mod till Killing Floor.

Medlem

Sol Survivor, TD som kan spela med/mot varandra. Grymt

Nu kommer vi till ett ämne som jag älskar. Nämligen allt co-op.
Som så många andra har sagt före mig så är Payday The Heist nytt och extremt kul att spela i co-op, samt L4D, Sanctum (också det TD), Sol Survivor, The Haunted: Hell's Reach, Rainbow Six Vegas 2 (terrorist hunt), Terraria...

Om vi däremot tittar bort från survival grejen lite mer så kan man se spel som Magicka, eller något av Lego spelen. Saints Row 2 (som är galet roligt i co-op, om du får det att fungera), Dead Island, osv.
Jag skulle också kunna rekommendera Lara Croft and the Guardian of Light, som är kort men extremt gott i co-op. Sedan kommer Lord of the Rings: War in the North ut på onsdag.
Om du sedan vill sträcka dig till konsol också så kan du alltid ta en titt på Army of Two, som är helt uppbyggt på co-op.

Jag skulle kunna hålla på i en evighet, men ta en titt på de som jag har nämnt och se om de är något för dig och din kompis.

Medlem

Frågade FZ för länge sedan om de inte kunde ha en avdelning för co - op spel eftersom det verkar bli mer och mer populärt.

Jag skrev en lista över spel med co - op som andra fyllde på med andra tips.
Kan rekommendera sidan Co - optimus som är speciellt inriktade på co - op spel men även skriver om spel utan co -op.

Medlem

Trine från finska Frozenbyte är väldigt underhållande, men det är iofs endast local co-op. Det funkar fin-fint med en handkontroll och den andre på keyboard/mus.

Titanquest + expansionen "Immortal throne" är ett annat väldigt trevligt co-op spel. Påminner mycket om Diablo 2 fast det utspelar sig i någon typ utav Grekisk mytologi värld. Finns ofta billigt på steam, och man får lätt ut massor av speltimmar i det.

Man får heller inte glömma klassikern "System shock 2" som med lite knepande med mods blir ett brilliant co-op spel.

Bland de andra spelen som redan nämnts är jag personligen speciellt förtjust i Resident evil 5 och Tomb raider: Laura Croft and the guardian of light. Jag har också plöjt ner ett stort antal timmar i left4dead 1 & 2, speciellt på nedladdade custombanor, också ett litet tips på billig extra underhållning

Nation red har jag hört mycket gott om, men inte hunnit testa själv innan. Det är ett typ arena spel där man slåss mot horder av zombies i top down view. Det har fått väldigt positiva omdömen generellt, och jag skall spela det själv så fort jag får tid

/Angwold

1
Skriv svar