Varför finns inte detta?

Medlem
Varför finns inte detta?

Har suttit och gått igenom mina filer och hittade en drös med gamla "drag" från MEPBM och WWIV.
Dessa två förkortningar står för 2 PBM (Play by Mail) där man antog rollen som en nation och tillsammans med andra slogs tills en stod kvar.
Allt var drag-baserad, inte TBS som det finns vissa spel av idag utan alla gjorde sina orders utifrån den information man fick och skickade in dessa till moderatorn.
Han matade in dessa i sin server eller vad man nu använde och ut kom resultaten som skickades till spelarna åsså höll det på.

När PBM hade sin storhetstid så hanterades allt via snailmail men idag via mail.

Min fråga är, varför tar man inte och konverterar dessa till PC format där man använder sin klient för varje drag? Måste väl finnas fler personer där ute som spelat PBM och skulle vilja sätta sig ner och köra gamla hederliga spel som upptog hela ens tid? Där man grävde ner sig i strategiskt tänkade även utanför spelet. En sådan gengre finns inte längre, dock så finns väl PBMen kvar idag men istället för att hålla på med gamla orderformatet, varför inte göra ett "Minecraft" av dom?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Tja, casualmarknaden tog över. Enklare att släppa någon dynga på iphone eller konsol för att tjäna storkovan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Iofs, med dagens telefoner så borde ju ett konverterat PBM fungera perfa? Man kan göra sitt drag var man än är eller hemma framför datorn.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Absolut! Men det säljer mindre än dagens... dynga. Förlåt, fläjma mig inte men jag kom inte på något bättre adjektiv.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kanske, kanske inte. Om man fortfarande hade haft intresset att knacka kod så hade detta väl varit ett projekt att bita i.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

1
Skriv svar