Kan inte spela BF3

Medlem
Kan inte spela BF3

Tja.
Jag köpte BF3 igår på gamersgate.co.uk, Installerade det, använde "activation code" som man får från gamersgate (när man laddar ner det) till Origin, och nu har jag BF3 på Origin. However.... När jag ska starta spelet så kommer jag automatiskt in på battlelog.battlefield.com, där det står: "We are sorry, something went wrong during your login. Please try again." När jag försöker logga in där med min e-postadress och lösenord, så funkar inte det heller, då kan man gå vidare till FAQ, där det står: "Why do i get a can't log in to battlelog error?" Svar: "If you are receiving an error stating you can't log in to Battlelog, try playing the multi-player or co-op campaign. This should fix the error." "For PC players: You will need to buy the game and redeem the entitlement through Origin." Har EA några problem just nu eller? Jag försökte även skicka: "Glömt lösenordet" till mitt battlelog, men när jag ska ange min e-postadress står det att den är ogiltig och inte finns på Origin. wtf? Så ja.. jag kan inte spela, behöver hjälp om det finns nån?

Vet inte om någon fattar vad jag precis skrev, men allt är jätte konstigt. Vet ej om flera har samma problem?

Inaktiv

Kommer du in på ditt EA konto?
Du måste aktivera BF3 i origin men det ska väl sköta sig själv. Har du ställt in Origin på försläpps versionen? Det löste en del aktiveringsproblem.

Medlem
Medlem

Hur ställer man in Origin på försläpps versionen?
Och när jag nu skulle aktivera mitt EA konto så står det:" Sorry.
Du uppfyller tyvärr inte kraven för den här funktionen." När jag har fyllt i alla mina uppgifter och e-postadress

Medlem

Måste man vara 18 år för att ha ett EA konto?

Medlem
Skrivet av ChunkyMonkey:

Måste man vara 18 år för att ha ett EA konto?

stab!

Nej det tror jag inte.

Inaktiv
Skrivet av ChunkyMonkey:

Hur ställer man in Origin på försläpps versionen?
Och när jag nu skulle aktivera mitt EA konto så står det:" Sorry.
Du uppfyller tyvärr inte kraven för den här funktionen." När jag har fyllt i alla mina uppgifter och e-postadress

Det ska ju vara samma login på origin och EA.
Man ska vara 12 år fyllda annars krävs att föräldrar tar kontakt med dem och ger sitt godkännande, mellan 13-17 i vissa fall skriftlig tillåtelse. I detta fall får du nog fråga dina päron om hjälp men jag måste säga att det verkar långsökt =S
En annan sak, om du skulle försöka lura EA med ålder eller något så kan det bli förbannat svårt att få tillbaks eller ta tillbaks någon registrering. Så tänk efter före hur du beslutar.
förversionen kommer du åt så här:
http://i171.photobucket.com/albums/u296/aquilalore/Namnls-1.j...

Medlem
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av ChunkyMonkey:

Hur ställer man in Origin på försläpps versionen?
Och när jag nu skulle aktivera mitt EA konto så står det:" Sorry.
Du uppfyller tyvärr inte kraven för den här funktionen." När jag har fyllt i alla mina uppgifter och e-postadress

Det ska ju vara samma login på origin och EA.
Man ska vara 12 år fyllda annars krävs att föräldrar tar kontakt med dem och ger sitt godkännande, mellan 13-17 i vissa fall skriftlig tillåtelse. I detta fall får du nog fråga dina päron om hjälp men jag måste säga att det verkar långsökt =S
En annan sak, om du skulle försöka lura EA med ålder eller något så kan det bli förbannat svårt att få tillbaks eller ta tillbaks någon registrering. Så tänk efter före hur du beslutar.
förversionen kommer du åt så här:
http://i171.photobucket.com/albums/u296/aquilalore/Namnls-1.j...

Okej tack så mycket för svar, ska försöka fixa det.
En sak till, när jag försöker skriva samma login som jag har på origin så står det att det är ogiltigt eller upptaget?

Medlem

DÖR av frustation här.

Medlem

Har precis samma problem som ovan.. skickade nyss ett medelande till EA:s kundtjänst och försökte beskriva problemet och dom skulle svara innom 24 timmar stog det

Medlem
Skrivet av heddrox:

Har precis samma problem som ovan.. skickade nyss ett medelande till EA:s kundtjänst och försökte beskriva problemet och dom skulle svara innom 24 timmar stog det

Var fick du tag på någon kundtjänst? Jag har inte hittat nån sån.

Inaktiv
Skrivet av ChunkyMonkey:

DÖR av frustation här.

Förstår jag, hör hur det går med heddrox och haka på han. Ännu bättre vore om du skriver till EA och säger att det finns andra med samma problem.
https://helporigin.secure.force.com/CpHomePage?showhome=true&...

Medlem

Okej så jag kontaktade EA på telefon fick lyssna på någon lame ass låt i 45 minuter, men det vare värt för nu kan jag spela

Det enda du kan göra om man har detta problem är att kontakta EA på telefon, dom löser det.

1
Skriv svar