Battlefield 3 snabbast säljande spelet i EA:s historia

Robot
Battlefield 3 snabbast säljande spelet i EA:s historia

Electronic Arts beräknar att Battlefield 3 har sålts i över fem miljoner exemplar under första försäljningsveckan.

#battlefield-3, #electronic-arts, #battlefield-1942


Medlem
Battlefield 3 snabbast säljande spelet i EA:s historia

Gillar inte att EA tar åt sig ära...
Jävla origin.

Gaah, sjukt bra spel förövrigt


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

om EA inte pumpade in pengar så skulle inte DICE kunna göra det här

Medlem

Ye synd att EA är med i leken. Hade varit sweet om Dice va ensamma. Sjukt bra spel

Medlem

De kunde skippat mediocre SP och fokuserad på MP som i BF2. Fortfarande väldigt bra spel, några frustrerande buggar finns, men de kommer säkert patchas bort.

Medlem

"Det är extremt belönande att leverera en underhållningsupplevelse som tillfredsställer våra fans"
"Vi" är inte era fans, vi gillar DICE men inte er


signatur

Rwa?

Inaktiv

EA är bra roliga dom, tror att de är de själva som utvecklat spelet...
Hur som helst är det bra att EA var med i detta lopp och stod för alla dices kostnader och såg till att de hade resurserna att utveckla detta utmärkta spel.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Ruskigt bra spel så inte så konstigt

Medlem

DICE ska ha äran, inte EA!

Medlem
Skrivet av lordsinner:

om EA inte pumpade in pengar så skulle inte DICE kunna göra det här

Sluta vara en sån apologist för EA, du tror inte att andra investerare hade kunnat ta EA's roll? Och vet du vilken avtalsform de hade med EA? De kanske "bara" får royalties och licensrättigheter vilket betyder att hela spelet utvecklats med internt kapital. Skulle gärna se lite källor på ditt uttalande där.

Och ändå, den som betalar för något har ju knappast utfört något arbete. Om en miljonär köper ett otroligt konstverk, ska han ha "credit" för konstverket då? Eller om jag köper en bil, kan jag ta för mig av applåderna om folk gillar bilens design i sig?

Fuck EA, Origin-lanseringen var det största epic failet på länge, länge.

All kärlek till DICE och Battlefield!

Medlem

Föga förvånande, de körde med öppen beta, massiv hype, stark nationalism härifrån landet och recensenterna, stoppade negativa recensioner, fördummade/förenklade spelet ner på CoD/Wii nivå så det går hem hos massorna samt säljer på det kända namnet.

Minns tiden då det fanns något egentlig skillnad mellan CoD och BF, och tiden då BF erbjöd stora matcher, moddar, krävde lite skicklighet och inte bara campande...

Medlem

Alltså, är det bara jag eller är Origin löjligt smidigt?
Jag köpte spelet på g2play.net , 14 minuter senare fick jag min licenseringsnyckel och registrerade detta i Origin.
50 minuter senare hade spelet laddats ned (i Origin då) och installerades på ~5 min, efter detta var det bara att köra igång. Tog knappt 1.5 timme allt som allt, det är smidigt om inget annat.

Medlem

Tycker att origin får mkt oförtjänt kritik, vad är problemet? Man måste ha det igång för att spela, precis som steam? Origin känns lätt och smidigt, men iochmed att vi har battlelog så tycker jag att origin hade passat bättre som en extrafunktion där istället för en separat applikation. Fram med lite konstruktiv kritik, vad skiljer origin från steam? OT, kul att bf3 säljer så bra:) snart får vi höra överlägset skryt från coddarna angående försäljningssiffror, men vi vet vilket som är det bättre spelet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Föga förvånande, de körde med öppen beta, massiv hype, stark nationalism härifrån landet och recensenterna, stoppade negativa recensioner, fördummade/förenklade spelet ner på CoD/Wii nivå så det går hem hos massorna samt säljer på det kända namnet.

Minns tiden då det fanns något egentlig skillnad mellan CoD och BF, och tiden då BF erbjöd stora matcher, moddar, krävde lite skicklighet och inte bara campande...

Om du vinner och har bara campat hela matchen(då det inte är rush och ni roflstompar som defenders) så bidrog du inte till vinsten. CoD har alltid haft imponerande singleplayer för sin tid, stalingradbestigningen var för mig i samma klass som Medal of Honor: Allied Assault:s tolkning av D-day Omaha. Battlefield 1942 hade knepig känsla, då man i princip inte tålde att leka vanlig soldat och många fordon betedde sig lite väl märkligt. Men det var 64-spelare och sandlådekänslan.

CoD har evolverats till hyffsad multiplayer med Michael Bay-approachen till sin singleplayer.

Battlefield har evolverats till awesome multiplayer där det faktiskt är roligt att vara soldat, behållt sandlådekänslan samt gjort det väldigt roligt genom den omväxlande bandesignen som tom kan ge infanteri stora fördelar. På det så har de en mer "seriös"/"allvarlig" singleplayerdel som för mig var roligare än iaf MW.

Jag tycker det är skönt att man tog bort svan/delfinspasmerna ifrån bf2, vilket öppnade upp för ett mer taktiskt sätt ta sig in genom trånga öppningar. Samt att bf3 tillåter en att används ljus, inte bara flashlight/laserljus utan även som jetpilot så kan man använda sig av solen i en dogfight.

Så om bättre slipad infanterigameplay och ökad djup enbart innebär att du vågar sitta i ett hörn och skita ner sig, så kanske inte spelet är för dig.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Alltså, är det bara jag eller är Origin löjligt smidigt?
Jag köpte spelet på g2play.net , 14 minuter senare fick jag min licenseringsnyckel och registrerade detta i Origin.
50 minuter senare hade spelet laddats ned (i Origin då) och installerades på ~5 min, efter detta var det bara att köra igång. Tog knappt 1.5 timme allt som allt, det är smidigt om inget annat.

Folk säger att de följer med malware/trojaner som checkar av om du har några cracks på EA spel samt vidarebefordrar information till Microsoft huruvida din installation är genuin eller inte. Samt ännu mer folihattiga teorier.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Vad kul, grattis Dice. Har inte skaffat spelet ännu men är på g snart. Kan man relatera till andra spel när det gäller försäljning under första veckan? Det låter mycket men det är kul att jämföra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Längtar inte alls tills FZ slutar tjata om BF3. (Protip: jag ljög)


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag vet att detta spelet hyllas enormt och jag undrar därför om det bara är jag som inte är lika positiv. Tycker att det är tråkigt och enformigt.
Spelade det hos en kompis och visst är det snyggt men jag tröttnade på det snabbt.
Är jag ensam om att inte gilla det?

Medlem

Tack DICE för ett fantastiskt bra spel! Några småglitchar finns men det fixar ni lätt med några updates ... o EA, far o flyg..det är DICE som har levererat, det ni står för är bara namnet, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Tenchi:

Jag vet att detta spelet hyllas enormt och jag undrar därför om det bara är jag som inte är lika positiv. Tycker att det är tråkigt och enformigt.
Spelade det hos en kompis och visst är det snyggt men jag tröttnade på det snabbt.
Är jag ensam om att inte gilla det?

Här är du nog det, ja

Medlem
Skrivet av Otzo:

Tack DICE för ett fantastiskt bra spel! Några småglitchar finns men det fixar ni lätt med några updates ... o EA, far o flyg..det är DICE som har levererat, det ni står för är bara namnet, tyvärr.

Då borde Dice ha kört sitt eget race och inte ingå i EA imperiet! Utan EA:s pengar hade detta spel inte kunnat bli en s k "framgång"

Medlem

"Det är extremt belönande att leverera en underhållningsupplevelse som tillfredsställer våra fans, "

bara för att folk vill köpa spelet vid release så betyder det väl inte att dom är nöjda? själv har jag inte kunnat lira mitt än men jag ska bygga dator idag förhoppningsvis!

Medlem
Skrivet av najtrows:

"Det är extremt belönande att leverera en underhållningsupplevelse som tillfredsställer våra fans, "

bara för att folk vill köpa spelet vid release så betyder det väl inte att dom är nöjda? själv har jag inte kunnat lira mitt än men jag ska bygga dator idag förhoppningsvis!

Men jag antar att de hållit koll på forum och Twitter och sett att de allra flesta tyckte att spelet var mellan bra och fantastiskt och kanske till och med sett Metacritic-betyget

Medlem

BF3 Är grymt roligt även för mig som springer runt med 20-30FPS max, några uppenbara buggar som behövs fixas, och balansera upp vissa perks och vapen så blir det nog bra.

Skulle inte kunna bry mig mindre om EA aldrig gillat dem speciellt mycket och anser att varje spel dem länger näsan i blir direkt lite sämre än vad det kunde vara... Men samtidigt verkar dem vara väldigt behövda att samarbeta med, eftersom nästan alla går med dem idag och tror ingen skulle använda Origin om det inte vore för BF3.

Medlem

Har alla köpt Bf3 till konsol eller? Känns som battlelog bara räknar upp servrar för kanske max 100k personer till pc :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Heja DICE!


signatur

Meep!

Väntar med köp tills det kommer till Steam...

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av najtrows:

"Det är extremt belönande att leverera en underhållningsupplevelse som tillfredsställer våra fans, "

bara för att folk vill köpa spelet vid release så betyder det väl inte att dom är nöjda? själv har jag inte kunnat lira mitt än men jag ska bygga dator idag förhoppningsvis!

Men jag antar att de hållit koll på forum och Twitter och sett att de allra flesta tyckte att spelet var mellan bra och fantastiskt och kanske till och med sett Metacritic-betyget

jo man får väl anta det, tycker dock att det är för nära inpå release för att veta om folk faktiskt är nöjda. men ja, jag hoppas det är bra och bättre än betan för jag kommer nog börja lira det idag!

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av lordsinner:

om EA inte pumpade in pengar så skulle inte DICE kunna göra det här

Sluta vara en sån apologist för EA, du tror inte att andra investerare hade kunnat ta EA's roll? Och vet du vilken avtalsform de hade med EA? De kanske "bara" får royalties och licensrättigheter vilket betyder att hela spelet utvecklats med internt kapital. Skulle gärna se lite källor på ditt uttalande där.

Och ändå, den som betalar för något har ju knappast utfört något arbete. Om en miljonär köper ett otroligt konstverk, ska han ha "credit" för konstverket då? Eller om jag köper en bil, kan jag ta för mig av applåderna om folk gillar bilens design i sig?

Fuck EA, Origin-lanseringen var det största epic failet på länge, länge.

All kärlek till DICE och Battlefield!

För det första ser jag inga källor hos dig heller för det andra så kolla på EAs kvartalsredovisning så får du se vart många miljoner dollar gick till.( om du har kunskaper och skriva här så kommer du med några enkla google sökningar att hitta den). Sluta försvara DICE som att de inte tillhör EA! Alla tidigare BF spel har varit hur buggiga som helst och tog minst 5 månader för de att plocka bort och vissa fortfarande finns kvar det är inte tecken på bra utvecklare för mig. Men ändå så köper även jag deras spel för att det finns inget motsvarighet.

Medlem

Inte alls förvånad. Synd bara att Svenska DICE sålde sin själ till djävulen (ea)

12
Skriv svar