Chatta med Dice om Battlefield 3

Robot
Chatta med Dice om Battlefield 3

Klockan 14:00 har du en halvtimme på dig att ställa frågor till Patrick Bach och Anders Gyllenberg på Dice. Temat för dagen: Battlefield 3. Såklart.

#dice, #battlefield-3


Medlem
Chatta med Dice om Battlefield 3

Skoj att de tar sig tid. De har förstått hur viktigt det är att ge fansen vad de vill ha. Tack DICE för ett underbart spel. Kommer inte chatta med er för det hinner jag inte (är på jobbet) men ska bli skoj att läsa sammandraget senare.

Medlem

Jäkligt bra! Tyvärr illa vald tid då det är full rulle på jobbet...Någon som kan fråga ut Dice om rubberband-laget i min plats?

Medlem

PS3
Varför fungerar det så dåligt med Squads
och det går inte att prata över nätet.
LAGG Å HACK i snacket...


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

Nice! Dags att förbereda någon fråga då.


signatur

Have a good time!

Medlem

Ugh, dags att fixa en ny dator

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

synd att det är precis då mitt tåg går ...


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Vilken support dom har då, satt i 15 minuter igår och försökte få "Matthew" att förstå att det han försöker hjälpa mig med inte är det jag har problem med.

Medlem

antar att det är på svenska vi får chatta, men vill bara klargöra här.

in swedish right?

Inaktiv
Skrivet av jyggen:

Vilken support dom har då, satt i 15 minuter igår och försökte få "Matthew" att förstå att det han försöker hjälpa mig med inte är det jag har problem med.

dom rapar bara upp vad som står i deras databas

Medlem

Varför postar ni först en länk till chatten och sedan en nyhet om det? Mycket dubbelposter idag

Medlem

Kan ni inte göra så att det går att ställa frågor i förväg? Då har ni ju mer tid på er att välja ut mer "kvalitativa" frågor

Inaktiv

om inte jag är här då så fråga varför man kan krasha helikoptrar och jets i marken och byggnader ,utan att dom sprängs, eller att man dör själv. .. är det en bugg? eller anpassat för 12åringar inte ska börjar gråta.
och är det en bugg att man kan hoppa ur fordon i hög hastighet utan att dö? och hoppa ner från mkt höga höjder etc.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av jyggen:

Vilken support dom har då, satt i 15 minuter igår och försökte få "Matthew" att förstå att det han försöker hjälpa mig med inte är det jag har problem med.

dom rapar bara upp vad som står i deras databas

Du har haft tur ändå, till mig svara dom att det inte var deras problem och avsluta chatten när jag bad om hjälp med att logga in på origin, (error nick taken). sant att det inte var hans problem kanske men det är ändå hans job.

sämtsa och otrevligaste supporten jag stött på.

Medlem

När kommer BF3 till Steam?
När kommer BF3 till Steam?
När kommer BF3 till Steam?
När kommer BF3 till Steam?

Medlem

När kommer fler bf banor nästan alla banor nu e små stats banor med kamp vinklar och choke points, kommer bc2 banor släppas snart saknar de banorna nått enormt i bf3. Har redan tröttnat på bf3 kommer det fler riktiga bf banor för oss veteraner som inte är så mycket för DM

Inaktiv

hur kommer dom åtgärda all rocketspam, och att alla väljer ingengör

Medlem

1. buggigt.
2. laggigt.
3. dice suger att spela sitt eget spel och lyssnar på kids.
4. bf3 är fortfarande en beta och skulle inte ha släppts.
5. dice borde skämmas.

spelet har potential när allt flyter på men allt jäkla gummibands ryck är helt enkelt bara förjävligt hur de kan släppa spelet i det skicket.

glömde jag nått?
/ironi off.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

hur kommer dom åtgärda all rocketspam, och att alla väljer ingengör

Sluta gå i tunnlar om du inte gillar det

Medlem
Skrivet av raefzm88:

När kommer BF3 till Steam?
När kommer BF3 till Steam?
När kommer BF3 till Steam?
När kommer BF3 till Steam?

Aldrig
Aldrig
Aldrig

Medlem
Skrivet av riktigninja:

om inte jag är här då så fråga varför man kan krasha helikoptrar och jets i marken och byggnader ,utan att dom sprängs, eller att man dör själv. .. är det en bugg? eller anpassat för 12åringar inte ska börjar gråta.
och är det en bugg att man kan hoppa ur fordon i hög hastighet utan att dö? och hoppa ner från mkt höga höjder etc.

På vilken platform upplever du det här? För jag lirar på PS3 och där sprängs flyg och helos så fort du nuddar något som har med mark att göra.

Som sagt, jag lirar på PS3 för tillfället.
Om jag har tid att chatta med dem idag kommer jag fråga nedanstående frågor. Skriver dem här så att andra kanske får inspiration till fler frågor och kanske ställa mina frågor ifall jag inte kan vara här.

- När kommer första balance-patchen? T.ex; som det är nu (som någon redan skrivit) så är Engineer nya Recon, 90% spelar den klassen. I BC2 fick man bukt med samma problem, fast då med Recon, ganska fort genom att balansera klasserna lite bättre. Karbiner är för kraftfulla, det finns ingen anledning att lira Assault när Engineers karbiner är lika träffsäkra och då får du dessutom ett raketgevär som är bra mycket mer användbart än ett medkit i ett så fordonstätt spel. Dra ner träffsäkerheten och lite av skadan på karbiner och gör assaultrifles mer kraftfulla.

- Var är statsen på vapen och mods till vapen? Hur ska vi veta om det är värt att byta ut AK-74u med frontgrip och supressor mot en SCAR-H utan några mods? Ska vi verkligen behöva vänta på att 3e part gräver i koden för att få fram lite stats? (All credd till dessa 3e parter [http://denkirson.xanga.com/])

- När tänker ni ordna så man kan zooma ut minimapen, göra så den alltid pekar mot norr och göra den "stora" kartan större?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Yay awsm, kanske man kan få lite svar på ngn av sina funderingar


signatur

Rwa?

Medlem

Bara jag som läst Dice bf3 reklam här på sidan?
Feel The Battle
What a modern war game should be
Battlefield 3 is the winner agaisnt Modern warfare 3

Varför göra en sånn dum reklam? blir ju bara irriterad när dice går in så hårt för att försöka "vinna"( sälja flera kopior) än activision/infinity ward/ sledge what ever håller inte koll på alla studios och jag har itne sett en enda reklam där mw3 jämför sig själva med bf3 lr på något sätt säger att deras spel är bättre..
kom igen dice.. har ni inge självförtroende överhuvud taget?

Medlem

Min fråga: Hur i helvete tänkte ni när lampan kan blända en mitt på ljusa dagen?

Medlem

Varför hävda att det är utvecklat till PC när så mycket är konsolsjukt? Tips som "Do not turn of your machien while saving" och "Want a harder challange? Turn of aim assist." i ett PC-spel. Menyer utan drop down så det tar år att leta upp rätt vapen, kläder, gadgets och andra unlocks.
WHY!?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av riktigninja:

hur kommer dom åtgärda all rocketspam, och att alla väljer ingengör

Sluta gå i tunnlar om du inte gillar det

Lite smått omöjligt eftersom alla banor verkar ha rapeavdelningar där kriget "stannar upp" och bara bli en jävla sörja.

Inte heller här vid 14 men någon kan ju fråga varför de sket ner sig och försökte göra alla banor att fungera på alla spellägen. Ingen av banorna håller ju BF2-kvalité när det kommer till Conquest.

Sämsta skiten. (_._) (_._) (_._) (_._) av 5.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Xbox360
När ska squadhanteraren fixas? Det går sällan att gå med i en squad om man har lämnat en annan.

Medlem

Battlefield 3 är ett riktigt roligt spel. Men jag har utforskat nästan varenda vrå i spelet och på Battlelog och har hittat lite som dom skulle kunnat gjort bättre.. ganska slarvigt att inte fixat detta innan release då det är självklara saker

Singleplayer kändes lite som meh.. visst jag bryr mig inte om singleplayer men endå
Har inte orkat köra mig igenom det efter hur coop kändes

Coop 2 player: Ja vad ska man säga, Det blir snabbt ut tjatat, Jag och en polare nötte det ett tag för att få vapen, Helikopter banan hoppades båda på att få vara pilot för när man kör den om och om igen så är det döds trist att köra gunner på en kodad bana där man vet vart gubbarna ska komma men man måste väänta.. Dom skulle gett oss 2 helikpotrar eller kanske också en jet bana där båda flyger? skulle varit kanonkul

Sen i coop är det för kodat och motståndarna vet inte vad dom ska göra om man ställer sig bakom dom eller bara stanna rätt framför dom, Ibland springer dom baklänges 10 meter ner för en trappa eller vad som helst, Skrattade ihjäl mig första gången för det var så fult.
På en bana fastnade jag bakom min polare och vart instängd i ett hus som buggade sönder, Alla dörrar försvann och shit, Sen hittade jag ett freee fall rum, Wiiie

I början var coop riktigt roligt, Men det blev som sagt enformigt då det var så kodat och områden var avstängda så man fick bara springa på en linje typ. Slutade på att vi satt och pratade med varandra om vad som skulle varit bättre. Gjorde inte DICE gubbarna samma?
Men vissa ställen var i alla fall snygga så grafiken kan man inte klaga på

*MIN ÅSIKT* Jag tycker dom skulle haft möjligheten till att spela Rush/Conquest mot datorn i stället för tex Campaign/Coop som dom nu har nu eller varför inte alla tre valmöjligheterna? I conquest hade man kunnat lära sig flyga helikoptrar/Jets och allt sånt utan att behöva bli stressad av alla som vill flyga det online. dom Teamkillar bara för att få flyga!

Singleplayer Conquest fanns i BF1942 och BF2.. vart tog det vägen? tog dom bort det bara för dom har online servrar genom battlelog? Då var verkligen battlelog onödigt som fan..

MULTIPLAYER:
Funkar riktigt bra för mig i alla fall men det finns några få saker som jag inte riktigt är nöjd med..
ibland kraschar spelet innan man kommer in och ibland laggar det ingame men det gör väl alla spel någon gång. men lite väl ofta i BF3

BATTLELOG: Krascher när man ska in i spel? samt kan ibland ge problem när man ska joina spel med polare och squad funktionen verkar ju mongobongo när man ska in med spelare och hamna i samma squad som man oftast inte gör...

MAPS: Svagt utbud utav banor.. Efter att ha spelat Bfbc2 sjukt länge så saknar jag verkligen snöbanorna! vart tog dom vägen? tänk er snöbanor med reflektionen som Frostbite2 kan ge, mmh! Det skulle lukta snö i dator rummet bara man slog igång en snö bana..

SQUAD: vart jag ganska besviken på, I spelet kan man inte ändra något alls man kan bara joina och lämna en squad. När man börjat spela så slopas man in i en random squad, Jag och min kompis kommer aldrig i samma även fast vi joinar som party.. WTF?
Dom skulle haft så man skapar en squad ingame, Typ som att om du joinar ensam på en server så ska det inte finnas någon squad utan du måste skapa en med en knapp som heter Create squad på stat listan.. Låter riktigt logiskt för mig.. Då Squads bara är 4 spelare och alla fylls upp ruggigt snabbt med spelare som inte bryr sig om teamplay utan vill bara ligga i en buske med sniper..

VAPEN: ganska tråkigt utbud på vad man kan låsa upp till vapen, Det är typ samma till alla vapen och det handlar om typ bara scopes nästan och många är nästan helt identiska samt att man kan inte röra någon knapp på scopen så den ändrar färg eller nått.. Sen måste man låsa upp allt till alla vapen.. dom skulle haft mer rails och saker så man kan få vapnet att se annorlunda ut, Sen var det LAMPAN och LASERN.. som man kan ha på typ alla vapen! Riktigt störande och förstör för casual BF gamers som vill njuta av gameplayet.. Få en flashlight i fejjan är ju verkligen roligt. NOOOT

*Bipoden funkar bra men felet är att man inte alltid får ut den där man vill, ibland deployar gubben den bakom eller under något även fast man har den över något. får mig ofta att tänka till två gånger om jag vill ha den på mitt vapen.. ibland får man ut den på helt random ställen

ANIMATIONER: Benen är bara något som finns där, en rörlig bild som står på allt du går igenom,
Gå igenom sniperns antenn, Ja då står du på den med dina fötter tydligen, Ganska dåligt Men najs att man har ben i alla fall. När man kryper är det typ samma sak med armarna

Jag gillar BF3 skarpt men dessa saker är störande

Medlem

kan ju fråga hur fan dom tänkte med mortars sånt sjukt spam med den en del maps är sjuka 2 sitter spawnen och spammar den och får 3000 points var

Medlem
Skrivet av Arnoldo:

kan ju fråga hur fan dom tänkte med mortars sånt sjukt spam med den en del maps är sjuka 2 sitter spawnen och spammar den och får 3000 points var

Mortars syns på kartan, det är deras svaghet jag kör Mortar lite då och då och ofta kommer det en liten gubbe bakifrån och dödar mig även fast jag sitter långt bakom alla andra 3000 poäng är lite överdrivet för dom flesta banorna dock. inte ofta man dödar 30 gubbar på en bana, jag har aldrig fått 30 kills i alla fall, kanske 20 som max

12
Skriv svar