Chatta med Dice om Battlefield 3

Robot
Chatta med Dice om Battlefield 3

Snacka Battlefield 3 med Patrick Bach och Anders Gyllenberg på Dice. Den är en modererad chat så din fråga kommer inte att synas så fort du trycker på skicka, den måste godkännas först. Blir inte din fråga besvarad? Scrolla upp och se om den inte redan har ställts eller om det inte är redan känd information.

Uppdatering: Vi är lite försenare, borde dra igång senast 14:10.

#dice


Medlem
Chatta med Dice om Battlefield 3

Kanon!

Medlem

Jag är redo med frågor om DLC och buggfixar!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Jag är redo med frågor om DLC och buggfixar!

Samma här! Är helt sjukt nöjd med Spelet men finns saker jag behöver få besvarade=)

Medlem

Default frågor:
1.Varför är squad-systemet helt broken? Jag och mina 3 polare kan oftast inte joina samma squad när vi går in på en server. Det måste finnas en tom squad för det. Lägg till nåra buffersquads för bövelen.
2. Ska Smaw och RPG-7 vara till för att hålla tunnlar och andra chokepoints? raketspam är allt annat än roligt. Kankse minska skadan infantri tar från dessa 2 vapen.
3. Andra balans-issues. t.ex. Infraröds-sikten, mortar på rush kartor m.m.


signatur

F.D Wowaddict, Sitter nuförtiden och pingar 300 i TF2 p.g.a Mobilt "bredband" vilket är ett bra sätt att hålla sig ifrån beroendet.

Medlem

Är extremt tillfredsställd med spelet men har lite små saker, som någon nämnde några buffert squads skulle inte vara fel, joystick suport till flygplanen, ändra mus sensitive enskilt på tanks, helikoptrar och jets. Annars väldigt nöjd!

Inaktiv

Man vill ju egentligen inte vara smådryg och ta upp frågor om buggar, men eftersom inputlagget på PS3 faktiskt verkar påverka betydligt fler än vad DICE kanske vet så måste jag bara fråga om detta kommer fixas i nästa patch eller om jag för alltid kommer behöva köra i 576p för att kunna spela någorlunda acceptabelt.

Tror ni de kommer göra någonting åt balanseringen på vissa kartor?

Davamand Peak: Conquest, man står på varsin sida av tunneln i mitten på kartan och skjuter oavbrutet mot andra sidan för att hoppas att någon går in i kulregnet. Det är totalt omöjligt att ta sig igenom tunneln och ta över flaggorna på andra sidan. Enda gången jag klarat att ta mig förbi var när det var 5 mot 5, och det är det ju inte speciellt ofta.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Varför måste man ha Internet för att installera spelet?

Medlem
Skrivet av jagspelardator:

Tror ni de kommer göra någonting åt balanseringen på vissa kartor?

Davamand Peak: Conquest, man står på varsin sida av tunneln i mitten på kartan och skjuter oavbrutet mot andra sidan för att hoppas att någon går in i kulregnet. Det är totalt omöjligt att ta sig igenom tunneln och ta över flaggorna på andra sidan. Enda gången jag klarat att ta mig förbi var när det var 5 mot 5, och det är det ju inte speciellt ofta.

Tips: Ta helikoptern över

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av jagspelardator:

Tror ni de kommer göra någonting åt balanseringen på vissa kartor?

Davamand Peak: Conquest, man står på varsin sida av tunneln i mitten på kartan och skjuter oavbrutet mot andra sidan för att hoppas att någon går in i kulregnet. Det är totalt omöjligt att ta sig igenom tunneln och ta över flaggorna på andra sidan. Enda gången jag klarat att ta mig förbi var när det var 5 mot 5, och det är det ju inte speciellt ofta.

Tips: Ta helikoptern över

Släng upp din mortar och ta ut dom på andra sidan! be även din Recon slänga upp en MAV=)

Medlem

Hur fungerar Skill-systemet på Battlelog? Poängen hoppar upp och ner helt okontrollerat för mig och det känns som att det inte säger någonting om hur bra man är.

Varför kan jag inte byta Squad i Squad-Deathmatch? Det är oerhört frusterande att man är fastklistrad i samma squad varenda match och det enda sättet att byta squad är att reconnecta servern!

Medlem

Fan! förberedde med panpizza o fanta, så är det försenat, redan mumsat i mig en pizza :,(


signatur

Rwa?

Medlem

1. gör så att man kan sortera bort låsta matcher. Jag har inget intresse av att få en lista full med servrar jag inte kan joina.
2. är det möjligt att ta bort minimum antal spelare för att matchen ska starta?
Om ej gör det möjligt. låt oss spelare bestämma över sånt.

Medlem

Försök att hålla chatten någorlunda civiliserad här nu. Inga alltför triviala frågor som jag ser många av här i kommentarsfältet. Har ni frågor om hur spelet fungerar kan ni konsultera något forum.

Tack för mig.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av dawah:

Hur fungerar Skill-systemet på Battlelog? Poängen hoppar upp och ner helt okontrollerat för mig och det känns som att det inte säger någonting om hur bra man är.

Varför kan jag inte byta Squad i Squad-Deathmatch? Det är oerhört frusterande att man är fastklistrad i samma squad varenda match och det enda sättet att byta squad är att reconnecta servern!

Bra Frågor!

Medlem

Det här med balansering tycker jag redan är bra!
Det finns counters mot allt, det handlar bara om vad ditt lag består av! Är alla Assault och rusar för fullt mot en bas är det ju väldigt lätt att pricka ner dom med en mortar
Just därför är Battlefield ett lagspel och inte 1v1!

Medlem
Skrivet av crumm:

Det här med balansering tycker jag redan är bra!
Det finns counters mot allt, det handlar bara om vad ditt lag består av! Är alla Assault och rusar för fullt mot en bas är det ju väldigt lätt att pricka ner dom med en mortar
Just därför är Battlefield ett lagspel och inte 1v1!

Agreed

ro
Medlem

- Sjukt svårt att komma in på en server hygglig server med några polare, kan ta en kvart tjugo minuter innan alla är inne på samma server. Och då är man oftast inte ens i samma lag.

-Många underliga hårdvaruproblem (BSODs med stationära, ospelbart på laptopen osv). Jag hade mycket mindre problem (läs inga) i betan. Vad händer?

- Trist med små squads. Varför inte "bara" öka antalet platser men cappa squad bonuses till 4 (om det är det som är problemet?).

- Vissa banor är helt enkelt inte gjorda för 64 spelare, exempelvis Op metro conquest. Visst, det är bara att byta till en annan server, men när det är så jädrans svårt att hitta okey servrar med polarna drar man sig lite.

Hur som, sjukt roligt spel. Senast jag hade såhär kul med en shooter var väl, ja, BF2.

Medlem

Vart är chatten?


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bent toe:

Vart är chatten?

Läs

Lätt försenade, drar igång snart.


signatur
Medlem
Skrivet av ro:

- Sjukt svårt att komma in på en server hygglig server med några polare, kan ta en kvart tjugo minuter innan alla är inne på samma server. Och då är man oftast inte ens i samma lag.

-Många underliga hårdvaruproblem (BSODs med stationära, ospelbart på laptopen osv). Jag hade mycket mindre problem (läs inga) i betan. Vad händer?

- Trist med små squads. Varför inte "bara" öka antalet platser men cappa squad bonuses till 4 (om det är det som är problemet?).

- Vissa banor är helt enkelt inte gjorda för 64 spelare, exempelvis Op metro conquest. Visst, det är bara att byta till en annan server, men när det är så jädrans svårt att hitta okey servrar med polarna drar man sig lite.

Hur som, sjukt roligt spel. Senast jag hade såhär kul med en shooter var väl, ja, BF2.

Inga tekniska frågor var det, ja...


signatur

Imperator

dzl
Medlem

Jag fattar verkligen inte hur folk fortfarande kan fråga efter att se score efter en avslutad runda.

KOLLA BATTLELOG'en KANSKE! Där står ALL jävla info. Sätt igång med e-sporten nu idioter.

Medlem

Vilka tama och outtömmande svar Dice kom med.

Medlem

Några saker som är irriterande och borde fixas

Netcode, att bli skjuten fast man gått bakom skydd...
Rubberbanding
Se sitt eget och andras Ping ingame
Minimap / Map
Flaggpossitioner och antalet flaggor
Mer fordon
Jeeps ska kunna ta ett helt squad 4 platser
Mortar Spam
Squad manager, kunna gå med i spel med vänner
Fler Squads (oftast nästan fullt i alla squads så man kommer i olika squads med vänner)
Bländad av ficklampa mitt på dagen.

och mycket mycket mer...

Medlem

Intressanta svar.....

Medlem

Är det bara jag som tycker att dom duckade många frågor och gav diffusa svar, ficklampe-frågan t.e.x.

Själv skulle man vilja veta:
1. Finns planer på att fixa mini-mappen så den blir läsbara och inte diffus som den är nu.

2. Blir commo-rose utökat? och varför syns in muspekaren när man ska navigera i commo-rose?

Medlem

Fan ja missa, hade en del bra frågor

Medlem

@ Zeux

"Är det bara jag som tycker att dom duckade många frågor och gav diffusa svar, ficklampe-frågan t.e.x."

Nej? Dom svarade på det! Ficklampan fungerar som den gör medvetet.. Deal with it..

Medlem

Well that was a bit of a... disappointment...


signatur

Imperator

12
Skriv svar