Bethesda: Oblivion-världen var generisk

Robot
Bethesda: Oblivion-världen var generisk

Utvecklarna säger att Oblivions klassiska medeltidsvärld var en smula generisk – utlovar mer spännande miljöer i Skyrim.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
Bethesda: Oblivion-världen var generisk

TAGGA! :]


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

*Sniff* *Sniff sniff*...Skyrim!!!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nja, det var ju samma sorts miljö i hela spelet men samtidigt är det ju inte så stort område vi snackar om så det störde mig inte. Annars får man ju göra som wow, att det är typ 2 kilometer emellan öken och snölandskap. Något som vore coolt dock vore årstider.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Man börjar se mer och mer fram emot Skyrim ju närmare realese man kommer

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Man börjar se mer och mer fram emot Skyrim ju närmare realese man kommer

Yup!

Inaktiv

Jag tycker det är lite tråkigt att TES V ska utspela sig i Skyrim. Det är det land som jag tycker är minst intressant av de som finns i världen. Jag hade mycket hellre sett ett spel i t.ex. Summerset Isle då de verkar vilja arbeta av ett nytt land varje gång och det är den enda "ciliviserade" nation som återstår.

Medlem
Skrivet av abflex:

Jag tycker det är lite tråkigt att TES V ska utspela sig i Skyrim. Det är det land som jag tycker är minst intressant av de som finns i världen. Jag hade mycket hellre sett ett spel i t.ex. Summerset Isle då de verkar vilja arbeta av ett nytt land varje gång och det är den enda "ciliviserade" nation som återstår.

Inget super fan av tes historia etc, men spelade man inte i summerset isle i första/andra spelet?


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av abflex:

Jag tycker det är lite tråkigt att TES V ska utspela sig i Skyrim. Det är det land som jag tycker är minst intressant av de som finns i världen. Jag hade mycket hellre sett ett spel i t.ex. Summerset Isle då de verkar vilja arbeta av ett nytt land varje gång och det är den enda "ciliviserade" nation som återstår.

Inget super fan av tes historia etc, men spelade man inte i summerset isle i första/andra spelet?

Nope, det första spänner hela Tamriel, det andra var i Hammerfall och High Rock, det tredje i Morrowind och det fjärde i Cyrodill.

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av abflex:

Jag tycker det är lite tråkigt att TES V ska utspela sig i Skyrim. Det är det land som jag tycker är minst intressant av de som finns i världen. Jag hade mycket hellre sett ett spel i t.ex. Summerset Isle då de verkar vilja arbeta av ett nytt land varje gång och det är den enda "ciliviserade" nation som återstår.

Inget super fan av tes historia etc, men spelade man inte i summerset isle i första/andra spelet?

Nope, det första spänner hela Tamriel, det andra var i Hammerfall och High Rock, det tredje i Morrowind och det fjärde i Cyrodill.

hmm ok.


signatur

Rwa?

Medlem

Jaja, vi får väl se den elfte november.

Medlem

Abflex ä å styr

Äntligen! Och gärna fler dialoger, en ny röstskådis till varje karaktär, inte samma personer som används om och om igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

5-6år senare... "Bethesda: Skyrim-världen var generisk"

Medlem

Herregud vilket skitsnack. Det där gamla knepet att låtsas vara kritisk mot en föregångare för att tala gott om det senaste spelet går visst aldrig ur modet?

Detta var också förstklassigt skitsnack:
"Skyrim handlade helt om att skapa en värld som verkade trovärdig, säger lead artist Matt Carofano."
Trovärdigt? Skyrim har fucking drakar och magi.

Jag tror Skyrim kan bli riktigt bra men sån här typ av marknadsföringssnack hade man kunnat klara sig utan.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Herregud vilket skitsnack. Det där gamla knepet att låtsas vara kritisk mot en föregångare för att tala gott om det senaste spelet går visst aldrig ur modet?

Detta var också förstklassigt skitsnack:
"Skyrim handlade helt om att skapa en värld som verkade trovärdig, säger lead artist Matt Carofano."
Trovärdigt? Skyrim har fucking drakar och magi.

Jag tror Skyrim kan bli riktigt bra men sån här typ av marknadsföringssnack hade man kunnat klara sig utan.

Att nått är trovärdigt behöver inte vara verkligt... ta till exempel Lotr filmerna inte mycket av det är sant alls, men gud vad trovärdiga de är.

Dessuttom att säga att man vill förbättra på det gamla är ingen "marknadsföringsknep". Det är en gammal Tänkesätt om allt vad folk än gör. Det är ju klart de vill förbättra sin föregångare... why not? Vad är poängen att INTE vilja förbättra på det? Dom vill ju trots allt sälja sitt spel.

Medlem

Ser fram emot att få se miljöerna i Skyrim då jag älskade miljön i Morrowind men avskydde den i Oblivion.

1
Skriv svar