Rykte: 75 % av Silicon Knights personal avskedas

Robot
Rykte: 75 % av Silicon Knights personal avskedas

Den kanadensiska spelstudion ligger bakom titlar som Too Human, Metal Gear Solid: Twin Snakes och skräckklassikern Eternal Darkness. Nu påstås det att 72 av 97 anställda avskedas.

#silicon-knights, #x-men-destiny, #too-human, #metal-gear-solid-twin-snakes, #eternal-darkness-sanitys-requiem


Moderator | Testpilot
Rykte: 75 % av Silicon Knights personal avskedas

k, bry.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Det var nog väntat. De har verkat i periferin.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade inte ens hört talas om X-Men Destiny ^^

Medlem

Skapa bättre spel ist för o whina

Medlem
Skrivet av cinderella:

Skapa bättre spel ist för o whina

Eternal Darkness är utan tvekan ett bland dom bästa spelen på Gamecube och Blood Omen ligger iaf på topp 100 för Playstation. Så dom har gjort bra spel, frågan är bara hur många kunniga som jobbar kvar på studion.

Skrivet av MachOne:

Eternal Darkness är utan tvekan ett bland dom bästa spelen på Gamecube och Blood Omen ligger iaf på topp 100 för Playstation. Så dom har gjort bra spel, frågan är bara hur många kunniga som jobbar kvar på studion.

Eternal Darkness är utan tvekan ett bland dom mest överskattade spelen på Gamecube. Tyckte att kontroller och gameplay var så underkända att hyllningarna blev rent pinsamma.
Twin Snakes var dock brilliant.

Inaktiv

Fantasy Empires och Dark Legions är mycket bra spel. Fast det är ju några år sen Silicon Knights gjorde dem.

Medlem
Skrivet av cinderella:

Skapa bättre spel ist för o whina

"Bättre" är väldigt subjektivt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av MachOne:

Eternal Darkness är utan tvekan ett bland dom bästa spelen på Gamecube och Blood Omen ligger iaf på topp 100 för Playstation. Så dom har gjort bra spel, frågan är bara hur många kunniga som jobbar kvar på studion.

Eternal Darkness är utan tvekan ett bland dom mest överskattade spelen på Gamecube. Tyckte att kontroller och gameplay var så underkända att hyllningarna blev rent pinsamma.
Twin Snakes var dock brilliant.

Håller med om att Eternal Darkness är ett bland dom mest överskattade spelen på Gamecube, fast jag tyckte inte kontrollerna var kassa för det, de var ju gjorda för Survival Horror. Synd att spelet inte var läskigt eller särskilt bra. Det är bara en massa Nintendo-fans som oftast har följt spelets utveckling sen det skulle släppas till N64 som försvarar det och det där "ryktet" om att Eternal Darkness är bra kommer nog därför finnas för alltid för det är oftast bara dem som orkar gräva upp spelet och spela det.

Jag tycker synd om SKs anställda som står utan jobb, men "huvudpersonen" som skötte utvecklingen utav Too Human förtjänar det han får. Mer delusionerad människa får man leta efter. Här har vi en snubbe som tyckte att hans spel var så bra att han förmodligen tyckte om att lukta på sina egna fisar också.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av MachOne:

Eternal Darkness är utan tvekan ett bland dom bästa spelen på Gamecube och Blood Omen ligger iaf på topp 100 för Playstation. Så dom har gjort bra spel, frågan är bara hur många kunniga som jobbar kvar på studion.

Eternal Darkness är utan tvekan ett bland dom mest överskattade spelen på Gamecube. Tyckte att kontroller och gameplay var så underkända att hyllningarna blev rent pinsamma.
Twin Snakes var dock brilliant.

Håller med om att Eternal Darkness är ett bland dom mest överskattade spelen på Gamecube, fast jag tyckte inte kontrollerna var kassa för det, de var ju gjorda för Survival Horror. Synd att spelet inte var läskigt eller särskilt bra. Det är bara en massa Nintendo-fans som oftast har följt spelets utveckling sen det skulle släppas till N64 som försvarar det och det där "ryktet" om att Eternal Darkness är bra kommer nog därför finnas för alltid för det är oftast bara dem som orkar gräva upp spelet och spela det.

Jag tycker synd om SKs anställda som står utan jobb, men "huvudpersonen" som skötte utvecklingen utav Too Human förtjänar det han får. Mer delusionerad människa får man leta efter. Här har vi en snubbe som tyckte att hans spel var så bra att han förmodligen tyckte om att lukta på sina egna fisar också.

vem gillar inte det?=) ett billigt nöje=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Oj då, har den kanadensiska regeringen slutat mata Silikonriddarna med pengar?

Medlem

Kanske är jag den ende på hela jorden men jag ville gärna se fortsättningen på Too Human

Medlem
Skrivet av Typhor:

Kanske är jag den ende på hela jorden men jag ville gärna se fortsättningen på Too Human

Om de lärde sig något av de förra debaklet så gärna för mig. Det första spelet hade goda förutsättningar att bli bra även om jag tycker att de sjabblade bort sig i slutändan. ...huuu... bara tanken på den där jävla valkyrian...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Typhor:

Kanske är jag den ende på hela jorden men jag ville gärna se fortsättningen på Too Human

Om de lärde sig något av de förra debaklet så gärna för mig. Det första spelet hade goda förutsättningar att bli bra även om jag tycker att de sjabblade bort sig i slutändan. ...huuu... bara tanken på den där jävla valkyrian...

allas vår "älskade" valkyra var nog det minsta problemet jag hade med spelet. viljan att överleva blev lite kraftigare

Medlem

Nu kanske de lär sig göra fler moderna FPS istället.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar