Chatta med Dice om Battlefield 3

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Min fråga: Hur i helvete tänkte ni när lampan kan blända en mitt på ljusa dagen?

det är inga vanliga ficklampor dom har... jag har sett såna lampor i verkligheten. och dom är som att titta in i solen , även mitt på dagen.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Lolflakes:

Min fråga: Hur i helvete tänkte ni när lampan kan blända en mitt på ljusa dagen?

det är inga vanliga ficklampor dom har... jag har sett såna lampor i verkligheten. och dom är som att titta in i solen , även mitt på dagen.

Det är starka ficklampor ja. Men dom platsar inte i BF3 där man 80% utav gångerna blir bländad utav sina egna teamates som springer omkring det är ju grymt roligt? nja ganska onödigt

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av riktigninja:

om inte jag är här då så fråga varför man kan krasha helikoptrar och jets i marken och byggnader ,utan att dom sprängs, eller att man dör själv. .. är det en bugg? eller anpassat för 12åringar inte ska börjar gråta.
och är det en bugg att man kan hoppa ur fordon i hög hastighet utan att dö? och hoppa ner från mkt höga höjder etc.

På vilken platform upplever du det här? För jag lirar på PS3 och där sprängs flyg och helos så fort du nuddar något som har med mark att göra.

Som sagt, jag lirar på PS3 för tillfället.
Om jag har tid att chatta med dem idag kommer jag fråga nedanstående frågor. Skriver dem här så att andra kanske får inspiration till fler frågor och kanske ställa mina frågor ifall jag inte kan vara här.

- När kommer första balance-patchen? T.ex; som det är nu (som någon redan skrivit) så är Engineer nya Recon, 90% spelar den klassen. I BC2 fick man bukt med samma problem, fast då med Recon, ganska fort genom att balansera klasserna lite bättre. Karbiner är för kraftfulla, det finns ingen anledning att lira Assault när Engineers karbiner är lika träffsäkra och då får du dessutom ett raketgevär som är bra mycket mer användbart än ett medkit i ett så fordonstätt spel. Dra ner träffsäkerheten och lite av skadan på karbiner och gör assaultrifles mer kraftfulla.

- Var är statsen på vapen och mods till vapen? Hur ska vi veta om det är värt att byta ut AK-74u med frontgrip och supressor mot en SCAR-H utan några mods? Ska vi verkligen behöva vänta på att 3e part gräver i koden för att få fram lite stats? (All credd till dessa 3e parter [http://denkirson.xanga.com/])

- När tänker ni ordna så man kan zooma ut minimapen, göra så den alltid pekar mot norr och göra den "stora" kartan större?

Öh man kan zooma ut minimapen, och den stora kartan såväl, precis som på BF2 trycker man på N


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av riktigninja:

om inte jag är här då så fråga varför man kan krasha helikoptrar och jets i marken och byggnader ,utan att dom sprängs, eller att man dör själv. .. är det en bugg? eller anpassat för 12åringar inte ska börjar gråta.
och är det en bugg att man kan hoppa ur fordon i hög hastighet utan att dö? och hoppa ner från mkt höga höjder etc.

På vilken platform upplever du det här? För jag lirar på PS3 och där sprängs flyg och helos så fort du nuddar något som har med mark att göra.

Som sagt, jag lirar på PS3 för tillfället.
Om jag har tid att chatta med dem idag kommer jag fråga nedanstående frågor. Skriver dem här så att andra kanske får inspiration till fler frågor och kanske ställa mina frågor ifall jag inte kan vara här.

- När kommer första balance-patchen? T.ex; som det är nu (som någon redan skrivit) så är Engineer nya Recon, 90% spelar den klassen. I BC2 fick man bukt med samma problem, fast då med Recon, ganska fort genom att balansera klasserna lite bättre. Karbiner är för kraftfulla, det finns ingen anledning att lira Assault när Engineers karbiner är lika träffsäkra och då får du dessutom ett raketgevär som är bra mycket mer användbart än ett medkit i ett så fordonstätt spel. Dra ner träffsäkerheten och lite av skadan på karbiner och gör assaultrifles mer kraftfulla.

- Var är statsen på vapen och mods till vapen? Hur ska vi veta om det är värt att byta ut AK-74u med frontgrip och supressor mot en SCAR-H utan några mods? Ska vi verkligen behöva vänta på att 3e part gräver i koden för att få fram lite stats? (All credd till dessa 3e parter [http://denkirson.xanga.com/])

- När tänker ni ordna så man kan zooma ut minimapen, göra så den alltid pekar mot norr och göra den "stora" kartan större?

Öh man kan zooma ut minimapen, och den stora kartan såväl, precis som på BF3 trycker man på N

pc .. jag kan krasha en helikopter i marken eller i ett hus, eller ett fordon på marken , och det bara studsar... och kan hoppa ut oskadad.

Medlem

Mappen är ju bedräglig i BF3. Kollar man på den går man bara vilse. Den är bara bra när man ska skjuta mortar men även där är den svår att tyda första sekunderna för man ser inte ett piss för allt ser likadant ut på hela mappen, Färgerna gör den till den tråkigaste mappen i Battlefields historia,
Den ska verka futuristisk? den är så odetaljerad så den är inte ens kul

Man ska inte behöva trycka på N hela tiden för att förstå något utav mappen..
jag vill ha en störra minimap som är fullt ut zoomad, Kunde man inte ändra storleken på BF2 Mappen? Har för mig det. det fanns sjukt mycket mer valmöjligheter där i options

Medlem

Sitter på DICE nu, och kan meddela att chatten blir kanske 10 minuter sen. Så häng kvar, och ha tålamod!

Medlem

Jao, om de vågar svara på lite frågor som vi inte redan har svaret på är jag med.
*host host* hur är det egentligen med nätkoden? Är det något i grunden som gör att den är så otroligt kass.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Jao, om de vågar svara på lite frågor som vi inte redan har svaret på är jag med.
*host host* hur är det egentligen med nätkoden? Är det något i grunden som gör att den är så otroligt kass.

Vad tycker du är dåligt med nätkoden då? Personliga åsikter och vilken plattform

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av riktigninja:

om inte jag är här då så fråga varför man kan krasha helikoptrar och jets i marken och byggnader ,utan att dom sprängs, eller att man dör själv. .. är det en bugg? eller anpassat för 12åringar inte ska börjar gråta.
och är det en bugg att man kan hoppa ur fordon i hög hastighet utan att dö? och hoppa ner från mkt höga höjder etc.

På vilken platform upplever du det här? För jag lirar på PS3 och där sprängs flyg och helos så fort du nuddar något som har med mark att göra.

Som sagt, jag lirar på PS3 för tillfället.
Om jag har tid att chatta med dem idag kommer jag fråga nedanstående frågor. Skriver dem här så att andra kanske får inspiration till fler frågor och kanske ställa mina frågor ifall jag inte kan vara här.

- När kommer första balance-patchen? T.ex; som det är nu (som någon redan skrivit) så är Engineer nya Recon, 90% spelar den klassen. I BC2 fick man bukt med samma problem, fast då med Recon, ganska fort genom att balansera klasserna lite bättre. Karbiner är för kraftfulla, det finns ingen anledning att lira Assault när Engineers karbiner är lika träffsäkra och då får du dessutom ett raketgevär som är bra mycket mer användbart än ett medkit i ett så fordonstätt spel. Dra ner träffsäkerheten och lite av skadan på karbiner och gör assaultrifles mer kraftfulla.

- Var är statsen på vapen och mods till vapen? Hur ska vi veta om det är värt att byta ut AK-74u med frontgrip och supressor mot en SCAR-H utan några mods? Ska vi verkligen behöva vänta på att 3e part gräver i koden för att få fram lite stats? (All credd till dessa 3e parter [http://denkirson.xanga.com/])

- När tänker ni ordna så man kan zooma ut minimapen, göra så den alltid pekar mot norr och göra den "stora" kartan större?

Öh man kan zooma ut minimapen, och den stora kartan såväl, precis som på BF2 trycker man på N

Som jag skrev 2 gånger i posten, sitter på PS3. Har ingen N-tangent. Hur gör jag då? Kartan är överjävligt liten även på min 46" TV och minimapen är så inzoomad att den är värdelös till fots. Sitter man i flyg kan man lika gärna täcka över minimapen med tejp och papper då den visar ett så litet område att du inte hinner se något om du sitter i ett jet.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

eeuuum... att du ser ficklampan pa folk aven ute i dagsljus ar ju bara annu ett handikapp for puckot med lampan.

Skrattar at alla som springer omkring med lampa eller laser eftersom dom flaggar med sin position och ar enkla kills. Bara att tacka och ta emot!
Enda gangen det ar besvar ar om dom ar riktigt nara med lampa, laser ar alltid free kill.

Dock ar det ratt korkat att man enkelt ser lampan pa over 100meter aven i dagsljus ja....

Inaktiv

det där med att man dör efter man sprungit runt ett hörn osv, beror på nätkoden?

Medlem

Det roliga är ju att det går att stänga av lampan med "T". Folk verkar bara inte fatta det.. Bara att sätta på i trånga gångar och blända.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

hoppas att Skyrim och LA Noire blir bättre!
Jag vet inte faktiskt om man ska skratta eller gråta angående BF3 releasen, men är helt säker på en riktigt *FACEPALM*!

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Som jag skrev 2 gånger i posten, sitter på PS3. Har ingen N-tangent. Hur gör jag då? Kartan är överjävligt liten även på min 46" TV och minimapen är så inzoomad att den är värdelös till fots. Sitter man i flyg kan man lika gärna täcka över minimapen med tejp och papper då den visar ett så litet område att du inte hinner se något om du sitter i ett jet.

Tycker det är massor av spel som syndar med inställningar på PS3. Både vad gäller hur stort saker är, typsnitt-kartor, vilken transparensgrad de har, subtitles som sumpar kartor, ibland så pluttigt typsnitt så det knappt är läsbart m.m.

Borde vara standard med massa grundinställningar som på PC, hur stora ikoner, systemfont och storlek osv. Även färginställningar i spelet och inte som vissa som kräver att man justerar sin monitor - hur tänker man då - skall folka ställa om monitorn för olika spel????

Generellt borde också mappning av kontroller, knappar minimum, inte vara beroende av vad spelutvecklarna lagt in.

Kanske Sony som har liten erfarenhet av att bygga operativ som missat massa saker där.
Vet inte om Xbox är bättre vad gäller det?

12
Skriv svar