Kampanj-Recension av nybörjare

Medlem
Kampanj-Recension av nybörjare

Historia:
Battlefield 1942 ...................2002
Battlefield 2 ...................2005
Battlefield: Bad Company ...........2008
Battlefield: Bad Company 2 ...2010
Battlefield 3 ...................2011

Jo, jag har spelat några år men min ålder gör att man kan betrakta mig som nybörjarspelare.

Spelade färdigt storyn på normal svårighetsgrad idag och för oss som inte är fantastiska spelare måste jag säga att det mesta av kampanjen var skräp. 3 fantastiska banor och resten undermåliga. Blir att spela reply mission och inget omspel.

Vilka är minusen för nybörjaren?

Det går inte spara själv. Dice väljer vart det ska sparas och de har en förkärlek till det filmiska och har man startat om ett uppdrag 10-20 gånger blir man redigt trött på minsta dialog.

Eh, tryck space, e, space, e igen... kanske funkar i Heavy Rain och konsol men ett FPS på PC? Skratta eller gråta, det är bara att välja.

Spelet är kraftigt manuserat. Ibland lika hårt som en rälsskjutare. Tar man inte fineden i en viss ordning och på rätt plats, blir man straffad och dör.

Svårigheten på normal varierar kraftigt. Lätt 90% av tiden och 10% jävullskt svårt. Har att göra med att när man inte följer manus till punkt och pricka blir man straffad. Lyckas man någon gång trilskas med AI:n kan man lugnt stå bakom fienden och skjuta utan att bli attackerad. Bedrövligt.

Den som tror att han kan använda kampanjen till att övningsflyga för multiplayer blir snart varse om att i ett plan är man passagerare och det uppdraget är en enda stor gäspning.

Multiplayer ska vara bra, Jag tycker den är tråkig men kan bero på att man får spela ett tag för att sätta sig in i tjusningen med det.

Betyg av kampanjen för nybörjare: En svag 2:a av 5 möjliga (Det är grafiken som höjde mitt betyg).

Efterord

Ska man gå efter min lilla undersökning har Dice gjort bort sig rejält i kampanjen med att införa Qvicktime Event. 90% gillar det inte. Undra vilken amatör på Dice som kom på idén? Men ska försvara dem lite. Små barn tycker det är roligt att trycka på en knapp och se tecknade gubbar göra någonting så det kanske är framtidplanen. Nästa Battlefield-kampanj kommer heta Lego-Battle och multipalyer-spelarna får ett eget spel: Battlefield War of Worlds (muntert kallat B-WoW).


signatur

Det var detta...

Medlem

Tyckte den var helt okej Blev lite överasskad över vart storyn tog mig och hur det kopplades ihop, men det blev

mycket plotholes och slutet som kändes som om det byggde upp till en stor explosion blev sedan bara en liten fis.

Overall, okej, men inget mer Tur nog så är det MP som är det stora dragplåstret!


signatur

Videomupp

Medlem

Som WildThing säger, så gillade jag det överlag, men jag gillade slutet då det inte blev så sjukt overkill som det är i många andra spel. Kändes lite mer down to earth, men ändå.. Action på nåt sätt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Som WildThing säger, så gillade jag det överlag, men jag gillade slutet då det inte blev så sjukt overkill som det är i många andra spel. Kändes lite mer down to earth, men ändå.. Action på nåt sätt.

Jag förstår vad du menar, och det stämmer ganska bra. Bara det att jag ville ha en stor pangfinal

Sen tycker jag att det hela blir lite väl bekvämt lagt Som att man hoppar ut genom förnstret så vips är man 30 meter från exakt rätt tåg! Jag vet att de hintar med smått om det, men vafan, det var för bekvämt. Och var det bara jag som hade svårt att fatta att Dima överlevde? Han stod ju för fan gångavstånd från en atombomb!


signatur

Videomupp

Medlem

Hm ja jo. Nu blev det mycket spoilertaggat menmen..

Det gjorde ju dock marinesen också inne i banken. Nu har jag inte läst så mycket om atombomber, men är de så pass skadliga om de är inaktiva och moderna versioner? Dima hintar ju dock också på att han kanske inte har speciellt mycket tid kvar. Och jo, visst var det bekvämt.. Men jag älskade början! Så otippat tempo direkt in.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Fast den i banken sprängdes väl aldrig? Huset kollapsade väl över den pga någon självförstörelsegrej(?) och teoretiskt sätt ligger den väl kvar Dima hade iofs brännskador så det är väl kanske inte så tokigt ändå, men det han pratade om med lite tid kvar tolkade jag som att han skulle skjuta sig då regeringen aldrig skulle förstå vad han gjort och försökt. Skulle vara intressant att följa aftermathen på det hela. Jag fattade aldrig VARFÖR Solomon ville bomba världen och få Ryssland och Usa mot varandra. Nämnde de något alls om varför han ville göra det? SPECIELLT då han uppenbarligen var en "amerikansk agent gone bad". "Han bara göre" kändes det som nu.

Och avslutningsvis, kommer inte Frankrike hamna i luven med Ryssland då bomben faktiskt gick av? Shure, amerikanen räddade New York, men jag vill veta hur fransmännen tar det hela att en rysk atombomb gick av i Paris!


signatur

Videomupp

1
Skriv svar