Physical Warfare Pack.nyckel saknas. Någon mer som har samma problem?

Medlem
Physical Warfare Pack.nyckel saknas. Någon mer som har samma problem?

Jag fick hem min Limited Edition för ett par dagar sen, och allt fungerade fint. Har kunnat registrera spelet och spela från dag 1, utan några problem. Däremot så fick jag ingen nyckel till Physical Warfare Pack, och den early access content man ska få finns inte med i spelet.

Jag kontaktade då EA's chat-support för att man tydligen ska kunna få loss sin kod där genom att ge de sin nyckel osv. Såhär ser chatten ut. Jag har aldrig haft något emot EA då jag klarat mig bra från deras logik förut, men nu tappade jag mycket förtroende..

Ravish:
Thank you for contacting Origin Help. My name is Ravish. How may I assist you today?
you:
Hello!
you:
I ordered the Battlefield 3 Limited Edition from a local store, and got it on time, and it activated just fine.
you:
The problem is, I haven't gotten my Physical Warfare Pack-code with the game, and no email.
you:
I was told you could help me with this?
Ravish:
May I know from where you purchase the game?
you:
www.megastore.se
Ravish:
Please contact your retailer for the further assistance.
you:
Well I was told on the battlelog-forums that I could get my code from the EA chat service?
Ravish:
Ravish:
number 1-866-543-5435 within the US. If you are outside United States, please dial 1-650-628-4306. If
Ravish:
calling from UK, dial 0870 243 2435. The hours of operation for them are 7:00am-7:00pm PST, Monday
Ravish:
through Saturday. Our representatives will be glad to help you out with this issue
you:
So you can give me no further assistance?
Ravish:
I have explained the available option to you.
you:
Im currently seeing several statements where people have provided their BF3 LE activation key, as well as account details, and have then been handed their code.
Ravish:
I am sorry, However I am unable to provide you any code.
Ravish:
Thank you for contacting Origin and chatting with me. I do appreciate your time and have a great day!
The chat session has ended. Please contact us again if you need further help

Ni andra som har limited, hur ser situationen med PWP ut för er?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hmm man fick ju bara PWP om man köpte från gamestop/origin


signatur

Rwa?

Medlem

Nope, enligt reklam skulle man få det med Limited överlag, men det tycks vara förvirring kring detta.. Finns trådar på flertalet forum där detta diskuteras, och där folk har postat screenshots där det står att man får PWP med alla Limited. Som det ser ut nu så är det någon form av misstag att det stått så på andra ställen än Origin, men det gör ju inte att alla vi som blivit snuvade är mindre besvikna. Nu bryr jag mig iofs inte SÅ mycket om lite early access-grejer, men det är ju principen..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

En Limited Edition av BF3 innehåller enbart "Back to Karkand".

Alla andra saker som "Physical Warfare Pack", extra MP-skins och/eller fler dog-tags är enbart förhandsbokningserbjudanden och ges ut av den återförsäljare som man bokat spelet ifrån. Får man inte dem nycklarna för de erbjudandena så måste man nog kontakade just den återförsäljare som man köpte det ifrån. Alltså inget som EA/Dice har att göra med.

Jag bokade t.ex BF3 LE från Webhallen, så först fick jag bara BF3 plus "Back to Karkand" (släpps senare då) med skivorna och sedan fick jag två nycklar från Webhallen för de extra MP-skins och Dog-Tags som ingick i förhandsbokningserbjudandet.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Läste samma sak, övervägde gamestop bara pga det var ända retail i Sverige som gav ut PWP.
Blev webbhallen dock, och precis som du fick jag lite skins o dog-tags.
Känns ju imo lite op ifal alla som förbeställde skulle få massor med early access till ett par vapen


signatur

Rwa?

Medlem

Skins? Det har jag inte sett! Som i form av nya camon?

Sen en massa var det ju inte, två bössor, två tillbehör.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Läste samma sak, övervägde gamestop bara pga det var ända retail i Sverige som gav ut PWP.
Blev webbhallen dock, och precis som du fick jag lite skins o dog-tags.
Känns ju imo lite op ifal alla som förbeställde skulle få massor med early access till ett par vapen

PWP måste man låsa upp själv som med allt annat, du får inte det i början.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Skins? Det har jag inte sett! Som i form av nya camon?

Sen en massa var det ju inte, två bössor, två tillbehör.

jup man ändrar lite färg på gubben, helt meningslöst.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Combi:
Skrivet av Annanaz:

Läste samma sak, övervägde gamestop bara pga det var ända retail i Sverige som gav ut PWP.
Blev webbhallen dock, och precis som du fick jag lite skins o dog-tags.
Känns ju imo lite op ifal alla som förbeställde skulle få massor med early access till ett par vapen

PWP måste man låsa upp själv som med allt annat, du får inte det i början.

Säker? vet 2 pers som har PWP o dem verkade ha allt i början.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av r3lev4nt:

Skins? Det har jag inte sett! Som i form av nya camon?

Sen en massa var det ju inte, två bössor, två tillbehör.

jup man ändrar lite färg på gubben, helt meningslöst.

Då kom nog det med PWP, för det kan inte jag göra heller. Jag kan gå in i appearance-tabben, men kan inte ändra något.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av r3lev4nt:

Skins? Det har jag inte sett! Som i form av nya camon?

Sen en massa var det ju inte, två bössor, två tillbehör.

jup man ändrar lite färg på gubben, helt meningslöst.

Då kom nog det med PWP, för det kan inte jag göra heller. Jag kan gå in i appearance-tabben, men kan inte ändra något.

Kom inte med PWP, vissa ställen "gav" ut dem, exempel köpte jag från webbhallen, och fick skins och dog-tags


signatur

Rwa?

Medlem

Kan inte komma ihåg att jag läst annat än att vissa återförsäljare skulle ha Physical Warfara Pack. Köpte mitt på GAME och när jag bokade så hade de ingen information om extrasaker så glad blev jag när de räcker över en fin steel-case. Fick även Spec-act kit men det är ju som sagt bara en annan färg på kläderna, och det finns ett par snyggare färger som man låser upp ändå.

Medlem

Tycker det är riktigt dåligt att det inte informerats vad som gäller på olika försäljningsställen. Jag köpte mitt Limited Edition på spelbutiken.

Dessa camon som vissa har fått med sina LE, låser man upp de annars senare ändå?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Tycker det är riktigt dåligt att det inte informerats vad som gäller på olika försäljningsställen. Jag köpte mitt Limited Edition på spelbutiken.

Dessa camon som vissa har fått med sina LE, låser man upp de annars senare ändå?

tycker det var ganska bra info själv, stod ju på butiken ifal dem gav med PWP, och om det inte stod på en butik, ja då fick man inte med det. Ganska simpelt imo.

Tror inte man låser upp camona annars. dock var dem ganska värdelösa.


signatur

Rwa?

Medlem

Alltså, de skins och dog-tags som jag fick var ett förhandsbokningserbjudande från Webhallen, inget annat. De ingår alltså inte i något DLC eller i någon variant utav BF3 (vanliga/Limited Ed.) utan var helt fristående saker som jag fick nyckel till då jag bokat spelet.

Precis som Physical Warfare Pack är ett helt fristående "paket" som vissa fått när de bokat spelet från vissa återförsäljare, och i det paketet så ingick bl.a. DAO12 som vapen och något mer i den stilen.

BF3 LE ger fortfarande "bara" Back to Karkand "gratis" sedan när det släpps, inget annat.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Okej! Tackar för förtydligandet. Tror att tråden tjänat sitt syfte för min del då.

Det verkar dock ha uppstått redigt med missförstånd kring vad som ingick, då många har "problem" med just detta om man kollar på diverse forum. Men det är väl i klassisk EA-maner.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar