Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3

Robot
Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3

Tidigare har Dice sagt att pc-versionen var lead platform, men nu avslöjar Karl-Magnus Troedsson att fokus skiftade till konsolerna "halvvägs i utvecklingen".

#nyhetstips, #battlefield-3, #dice


Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3

DICE ljög alltså för oss?


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Sedär ja, spela roll... Det skulle ha varit PC exklusivt

Medlem

Märks på menyerna, dom är konsoligt klumpiga.

Medlem

Alltså ljög DICE i sina tidigare uttalanden gällande BF3? Har inte full koll på det. Men gjorde de det så är det ju jävligt sunkigt av de. Fast i och för sig, vilka företag är ärliga.

EDIT: Men grafiken, animationerna, spelmotorn är ändå helt underbar i BF3(PC).

Medlem

Fast de ljög väl inte iom att de från början hade PC som huvudplatform och därefter skiftade fokusen?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Pengarna tillbaka!


signatur

Meep!

Medlem

Gillar DICE men BF3 känns ruskigt dåligt optimerat. trotts god hårdvara och senaste drivrutinerna till allt så kraschar spelet jämnt och ständigt. efter varje match och ibland redan vid start

Medlem

Tack. Det märks verkligen!

Medlem

Oj, de ville tjäna pengar, big deal!


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Typhor:

Gillar DICE men BF3 känns ruskigt dåligt optimerat. trotts god hårdvara och senaste drivrutinerna till allt så kraschar spelet jämnt och ständigt. efter varje match och ibland redan vid start

Hm, jag ligger under deras utgivna "krav" för Ultra, och trots det har jag över 70 fps konstant och inga problem alls, så för mig upplevs det som mycket optimerat.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Bad Company 3 ja..

Medlem

hehe så dom tog sig i kragen, rättade sig i ledet och kröp till korset som vanligt då, vem hade trott något annat?
fy på dice som tänkte ha pc:n som huvudplattform, så gör man ju bara inte:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Så främst till PC... men ändå inte?

Egentligen kan man se det som att alla plattformarna var "huvud"plattformar. Men ändå inte? Commo-rosen och allt annat behöver de jobba på iaf.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Så främst till PC... men ändå inte?

Egentligen kan man se det som att alla plattformarna var "huvud"plattformar. Men ändå inte? Commo-rosen och allt annat behöver de jobba på iaf.

Känner desamma. Hade inte köpt spelet om jag fick veta det tidigare. DICE har ljuget för sista gången för mig. Blir inga fler köp från dem i framtiden. Njut av era arcade spel som är sjuuuuuuukt buggiga DICE. Själv kommer jag aldrig mer njuta av dem.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Fast de ljög väl inte iom att de från början hade PC som huvudplatform och därefter skiftade fokusen?

"Fokus-skiftet" kom inte ens på tal, förrän EFTER BF3 släpptes till allmänheten, och dom fick sina påstådda 5 miljoner ex sålda. Alltså har DICE ljugit från start till slut, att PC varit huvudplatformen, eftersom dom inte gav några indikationer på att fokusen skiftat till konsollerna någonstans under utvecklingen.

Visst ser BF3 väldigt bra ut på PC, det kan inte nekas. Men kontrollerna, kart-designen, UI:n med mera, syns och känns väldigt "konsoll-vänliga". Den berömda "commo rose:n" från BF2, lades till i BF3 sent under utvecklingen, och hade inte ens funnits med om inte fansen varit ihärdiga och mer eller mindre KRÄVT att få med det. Och nu när den finns med i BF3, så är den mer eller mindre värdelös, då "ljudeffekterna" endast hörs av dig själv, och eventuellt dom precis intill dig. Om man "Begär förstärkning", så är det väl ändå en begäran till hela laget? Likaså, en begäran att få mer ammo, borde kunna täcka mer än närmsta 2 meterna.

Nä, nu blir jag bara rentav förbannad. Var tveksam till köp efter betan som krånglade rejält, och kördes på en typisk CoD bana. Men som trogen fan av serien, så gav jag ändå det en chans och köpte spelet trots allt. Nu utlovas det hejvilt att saker kommer fixas, men det utesluter inte faktumet att DICE faktiskt ljög sina framtida kunder rakt i ansiktet. Och sen ha mage att inte ens säga "Nä, vi ändrade fokus under utvecklingen" förrän EFTER spelet släppts, och dom fått massa miljoner (5 miljoner ex * 400kr = 2000 miljoner). Visst kostar utvecklingen av spelet, programmerar-timmar, reklam, paketering osv. Men ändå.

BF3 blir i slutändan, sista BF-spelet jag köper, eftersom DICE klart och tydligt glömt bort dom riktiga fansen. Utan PC-spelarna, och utan moddar som Desert Combat till BF1942, så hade dom aldrig haft spel som BF2, BF2142 och sen senare BFBC, BFBC2 och "BFBC3".


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Gillar spelet men det märks tydligt att konsollerna tog för mycket plats. Kolla på kartorna. Firestorm som är den största är ju bara löjlig alla flaggor ligger runt mitten och sen är det en jävla massa ödemark runtom som man aldrig är vid. Jävligt dåligt gjort av dice att ljuga så här. Spelet har många bra saker i sig som ANT och hur vapen beter sig men kartorna är fan riktigt dåligt designade känns inte som bf utan mer som ett mellanrum mellan bad company banor och bf2 banor. Med det sagt så måste jag ändå säga att jag gillar spelet riktigt mycket och att det är det bästa multiplayer spel jag kört på länge.

Inaktiv

Räknas inte det som falsk marknadsföring?


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Det här känns inte bra...kommer inte lita lika blint på dice numera.

Medlem

Rabble rabble rabble!

Moderator | Testpilot

Hahaha, bra av dem. BF sedan bad company har det bara gått utför.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ogilla skarpt. Älskar BF3, men jag får hålla med om att vissa saker är allt för konsoliga, t ex menyerna och ingen commander funktion (lovar, konsollerna är att skylla för det!)


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Medlem

BF3 will have the biggest maps ever! - Jovisst, men flaggorna är ändå clustrade samt att 99% av banan är out of bounds.

PC is lead platform - during the first half.

Alltså, DICE har ljugit så jäkla mkt på senaste tiden. Fan glad att jag inte köpte skiten, blir bitter bara jag tänker på hur smutsiga de är.

Usch o FY.

Medlem

Sånt här ger ganska dålig PR för framtida Produkter tror jag. Tråkigt att dom behövde "ljuga" om det och inte kunda vara ärliga, hade dom vunnit mycket mer på i längden. Antar dock att det är vanligt, och det är så det blir när man växer och blir en väldigt stor aktör på marknaden. Tragiskt bara.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av darkthunder:

5 miljoner ex * 400kr = 2000 miljoner

Men snälla du...

Om det ändå vore så enkelt.

Medlem

Jag förstår inte riktigt vad folk förväntade sig. De gick ju ut och sade att BC2 var så en sån jävla fin PC-utgåva också innan release. Sedan så "kom de på" att jo men konsollerna var ju faktiskt viktigare. Håller med många talare om att det är en hel del grejor som känns väldigt konsollaktiga. Snälla lös en bättre minimap och customizationmeny (den är ju vidrig på riktigt).

Däremot så kan jag inte neka att BF3 är det mest PC-progressiva och PC-vettiga multiplattformsspelet på många år. Det är knappast en konsollport, men de hade gärna fått göra som de gjorde med BF2. Släpp någon halvtaskig konsollversion med påklistrad SP och släpp den riktiga versionen för oss pc-spelare som inte äter allting som trycks in i käften. Kort fattat, som märks det men jag har ändå sanslöst kul i spelet och respekterar DICE förmåga att göra ett underhållande spel, men deras politik har jag väldigt svårt för.

Jag antar dock att detta är ett jobbigt resultat av EA:s ständiga försök att slå COD på fittan, som innefattar ett för tidigt releasedatum. Hoppas DICE patchar upp spelet så småningom så att det känns mer som ett PC-spel på samma sätt som Crytek gjorde med Crysis 2. Och fan vad det är svårt att välja mellan sämsta utgivare i dagsläget. EA vs. Activision. Hmmm. Bobby Kotick tar nog fortfarande hem den ronden med tanke på hans gulliga smile.

Medlem

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Sista gången jag köper ett FPS på väldigt länge, så länge det inte kommer från Valve.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Skriv svar