EA och Dice jobbar dygnet runt för att lösa BF3-strul

Robot
EA och Dice jobbar dygnet runt för att lösa BF3-strul

Dice säger att av alla miljoner spelare som just nu avnjuter Battlefield 3 så är det bara ett "fåtal" som fortfarande lider av tekniska problem.

#battlefield-3


Medlem
EA och Dice jobbar dygnet runt för att lösa BF3-strul

Allting funkar prima, inga fel, inte upplevt några allvarligare buggar, och allt har funkat sen release!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har inte så jättestora problem men de mest störiga är att varje gång jag joinar en server för första gången när jag startar Bf3 i origin så kraschar det alltid under loading. Det har också kraschat ett fåtal gånger mitt under gameplay utan någon anledning vilket är smått frustrerande men annars helt perfekt! DICE har verkligen optimerat spelet riktigt bra också!

Medlem

När jag spelar MP så hänger sig spelet ibland, i SP så funkar allt perfekt på max inställningar. Det är nog det jag stör mig på mest just nu.

Medlem

Jag som många andra inc alla jag spelar med upplever fortfarande "rubberbanding" på så gott som alla 64 servrar och ibland även på de mindre mapparna. Sen så får man ju den sköna "BF3 has stopped working" buggen vid varje spelstart i princip, men andra gången brukar det funka. Hoppas att det fixas snart.

Medlem

Ja rätt mycket problem, dock fungerar Conquest som en dröm för det mesta


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Frågan är ju dock ifall DICE späder ut med ytterligare en lögn eller om dem talar sanning nu.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Bara jag som har problem med att man springer 3 steg och sedan laggar tillbaka 2. Laggar som in i helvette ju, och det är inte fps lagg utan riktigt jävlig ping lagg. Alla servrar 24 timmar om dygnet, någon som vet vad problemet är för de servrar som jag har spelat på har ungefär 10-30 i ping.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Bara jag som har problem med att man springer 3 steg och sedan laggar tillbaka 2. Laggar som in i helvette ju, och det är inte fps lagg utan riktigt jävlig ping lagg. Alla servrar 24 timmar om dygnet, någon som vet vad problemet är för de servrar som jag har spelat på har ungefär 10-30 i ping.

Det är rubberbanding, vet dock inte riktigt vad det är som påverkar det men antar det är DICE's problem. Har samma problem.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

jag har tearing och artefakter när jag spelar.. Och finns flera trådar på forumet ang det. Hoppas dom löser det snart ..
Händer inte alltid men på Operation Firestorm och Caspian Border oftast av nån anledning

Medlem

Har massor med problem med "negativ" mus acceleration som alla andra. Men det märks i princip bara för folk med hög dpi på musen samt riktigt låg sens,
Är sjukt störande,

Medlem

läser man forumen värkar alla (inte endast ett fåtal) ha dessa allvarliga fel, även jag och dem 6 personerna jag spelar med har problem.
Typiskt scenario när man joinar en server.
Game manager: loading level - BF3 har slutat fungera.
försöker igen
Game manager: could not connect.
igen
GM: ngt random skit, do u have latest update.
igen
Gm: server is full
etc etc etc. när man väll får upp spelet kraschar det även lr fryser sig.

Läste på ett forum en som fått detta problem löst, och enligt EA berodde felet på följande.

I had to give the correct entitlement for online access and click the email address verified tab in our system.

ska fråga om detta senare under dagen när chatten är öppen.


signatur

Rwa?

Medlem

inge problem alls bara lite små server lagg när vissa servrar är fulla "64" annars felfritt

Är det bara jag som har ohyggligt långa laddningstider när man startar en match?

Annars funkar allt finfint

Medlem

Rubberbanding med jämna mellanrum, kan bli disconnectad bara sådär också. Men annars är jag nöjd! Efter jag gav prollen lite mer kräm och även graffet så har det inte krashat alls

Medlem

- Battlelog laggar och buggar något grymt.
- För långa laddningstider.
- Spelet krashar ibland vid uppkoppling till servrar (om det faktiskt går att "connecta")
Det krashar också ofta vid map-byten

Förutom dessa problem och de problem jag upplevde under installation och registrering av spelet så är det grymt när man väl spelar.

Medlem

Fungerar fin fint för mig, Wiieeee!

Medlem

Tja om jag ignorerar att det krashar ungefär 2 av 3 ggr jag startar upp spelet, och lika så för ungefär alla mina vänner så har jag egentligen inte några andra problem.

Vet att alla mina vänner har detta problem också ca 7 st. Oftast något DX error så fort spelet startar eller så falerar den när kartan laddas, eller så kickas man när man laddar.

När man väl kommer in i ett spel dock så brukar man dock inte ha några problem längre, men som värst har det tagit 10 minuter att komma in i något spel i huvud taget.

Medlem

Crashar då ja joinar servers, kan ske upp till två gånger efter varann.

Fet lag på vissa servers, även om dom sagt dom fixat det, och typ alltid på Tehran Highway. För att inte nämna en massa buggar sen inom spelet, hitboxes. Kanske introducera lite queue för servers? Mortar registrerar inte kills.

Men det finns saker som fungerar bra, men det kan ska dom ju också göra efter en release

Så, dom ska definitivt jobba 24/7 o fixa skiten, man släpper inte ett spel för tidigt. O nu får dom se varför man inte gör det, genom att måsta anställa/ sätta mer folk o jobba efter release

Det känns som man spelar i beta stadiet ännu. Och till alla er som säger "Du måste ju inte spela det" - no shit sherlock, men det är inte mitt fel om dice och ea släppt spelet för tidigt.

Och för att inte nämna hur skit Origin är som scannar igenom din HDD och skickar informationen tillbaka till EA. Jodå.. men läste på nätet att det lär finnas nå typ av crack (?) som gör att man kan spela MP utan origin. Har inte vågat testa det dock

Medlem

Jag var tvungen att formatera datorn för 2 dagar sedan och tänkte inte på mina sparfiler i campaignen och settings eftersom origin syncar skiten till "molnet". men där fick jag. ingenting vart ju fan sparat. tydligen ingen sync som t.ex. google chrome.

dessutom har jag sett ett par roliga trådar på reddit mellan ea-support och kunder.

dzl
Medlem

Funkar prima på en tre år gammal dator. Har faktiskt inte haft ett enda problem sedan release.

Medlem
Skrivet av bleak:

jag har tearing och artefakter när jag spelar.. Och finns flera trådar på forumet ang det. Hoppas dom löser det snart ..
Händer inte alltid men på Operation Firestorm och Caspian Border oftast av nån anledning

Ställ ner kvaliteten till high eller medium så är problemet borta. Det är ditt grafikkort som inte klarar nivån som du har inställd just nu. Och, nää.. kom inte med några bortförklaringar för jag hade samma problem på mitt gamla GTX460a. Minnet räckte inte till och därför märker du det på de största banorna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det kraschar otroligt ofta när man joinar en server på PC. Mysko rubberbanding ganska så ofta också.

Medlem

Jag hade en jäkla massa problem i början!! Först vare att man fick black screen och spelet dog.. Dock löstes det genom att uppdatera grafik drivrutinerna. Men efter det blev det istället att spelet frös och CTD .. " battlefield 3 har slutat fungera bla bla.." detta var tydligen ett vanligt problem för gigabyte kort ( kör nvidia 580 gtx ) men då fan ja lösningen på ett forum! Problemt var tydligen att kortet inte fick tillräkligt med ström. Drog hem programet MSI afterburner ställde in volten till 1.063 körde på fläktarna lite hårdare vola allt blev frid och fröjd och spelet har funkat prima sen dess :D! Har man connection problem får tex "kicked by admin " lr liknande så löses det lättast genom att ominstalera punk buster och sen manuelt uppdatera det. Hoppas det här hjälper någon som har prooblem med spelet! Have a nice day! Just det läste även att det som hade problem och körde asus kort så vare asus egna program asus docktor och osd tror ja dom hette som kronglade till det för spelet..

Medlem

Har skumt problem med co-open. Jag och en specifik kompis kan inte spela varandra, får "disconnected from server." när vi startar. Det skumma är att vi både provat att hosta och joina andra kompisar och där funkar det felfritt, så förstår inte varför det skulle vara nått effed up mellan oss, kan spela med varandra hur bra som helst i andra spel.

Medlem

Det jag stör mig mest på (utöver Origin) är att om jag startar spelet med MSAA, så blir hela spelet "svart". Man ser knappt något. Men om jag stänger av MSAA, så blir bilden normal igen. Om jag vill spela med MSAA, så måste jag starta om spelet (måste ha MSAA avstängt när jag stänger av det) och sedan aktivera MSAA när jag kommit in på servern igen. Detta verkar vara den enda lösningen för att få MSAA att fungera.
Så varje gång jag stänger av spelet, måste jag komma ihåg att stänga av MSAA, för att sedan kunna aktivera det nästa gång jag startar spelet. Detta är ganska störande. Vet inte om det är spelet eller Nvidias drivrutiner som är felet... (har de senaste)
Har ett GTX 570, Intel i5-760 @ 3.6 ghz och 8GB ram.

Medlem

Jag har problem med att när jag är inne i spelet, så kan jag ha skitsvårt att deploya. Bara helt random så kan man erra på deploy knappen men inget händer. Testar alla olika spwnpoints men hjälper inget. Sen så kraschar det ofta när jag ska joina genom party.
Tråkigt men de kommer säkert fixa det senare

Medlem

Har fortfarande diverse problem:
* Rubberbanding / lagg, trots att jag bara joinar servers som har 10< ms i ping i browsern. Sitter på 100/100 LAN så inga problem i övrigt.
* Ovanstående blir irriterande då det inte finns nån ingame-ping mätare på score-board
* Ibland spawnar jag fortfarande utan sikte på vapnet. Helt random, kanske var 10:onde spawn
* Fortfarande helt random krascher och disconnects
* Extrem stor skillnad på hur lång tid det tar att joina en server. Ibland kan loadingscreenen stå och tugga 3-5 minuter!
* Ibland får jag grafikproblem då det flimmar förbi lite gröna streck och skit på skärmen.

Och det mest störande av allt:
* Fortfarande konstiga resultat pga nätkoden, ofta så händer det att jag dör _efter_ att jag sprungit in bakom skydd. Misstänker att det fortfarande är deras grej med att "träff" kalkyleras hos klienterna...

För övrigt har jag en core i7 överklockad till 4,2 ghz, 12 gig minne och ett gtx 560, kör allt på LOW för att eliminera så många felkällor som möjligt, ändå är det problem.
PFfff, detta spelet är som redan konstaterat inte färdigt.

Medlem

Mycket problem med rubberbanding på servrarna. X360-versionen

123
Skriv svar